Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Ik heb nog nooit met breder dan 2.0 gereden
    2.25 op de mijne bij 't freeriden, en zelfs 2.5 op de downhillfiets, vorige zomer

weegt als lood (vooral het tweede) maar 't is wel broodnodig als ge op 2.800 meter doorheen hele hopen afgebroken schaliesteen naar beneden aan 't ploeteren zijt op 50% hellingen of aan een rotvaart over steenbrokken waar ge anders 4 kilometer voor om rijdt, dendert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      2.25 op de mijne bij 't freeriden, en zelfs 2.5 op de downhillfiets, vorige zomer

weegt als lood (vooral het tweede) maar 't is wel broodnodig als ge op 2.800 meter doorheen hele hopen afgebroken schaliesteen naar beneden aan 't ploeteren zijt op 50% hellingen of aan een rotvaart over steenbrokken waar ge anders 4 kilometer voor om rijdt, dendert

Ik rij liever bergop dan naar beneden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Nja, bizar, het lijkt wel allemaal betrouwbaar ook op dit moment, zo zie je maar...

Nuja, bij bikediscount is het nog 10€ goedkoper, win win
        De ene keer is het bike discount die wint in laagste prijs, soms is het bike components.
        Als hun server raar doet, is het snel gekozen natuurlijk.
        Heb van bike-components geen klagen, en de keuze is er meestal groter. We zullen binnenkort wel weten of ze verder doen zeker ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Ik rij liever bergop dan naar beneden.
          What goes up must come down..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Jij hebt een Sandman nodig..

Comment

• Iemand trouwens ervaring met Rohlof naafversnellingen?

Alles wat ik daar van lees staat me wel aan eigenlijk.

Wel een grote initiële investering natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Iemand trouwens ervaring met Rohlof naafversnellingen?

Alles wat ik daar van lees staat me wel aan eigenlijk.

Wel een grote initiële investering natuurlijk.
                mixed feelings,
                hoor ook wel "stories" over vrijwiel etc.
                'k zou wat afwachten
                er zijn nog diverse systemen in ontwikkeling
                en binnen een jaar of 5 zal de keuze wel uitgebreid zijn
                voor naaf of trapas versnellingsbakken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  mixed feelings,
                  hoor ook wel "stories" over vrijwiel etc.
                  'k zou wat afwachten
                  er zijn nog diverse systemen in ontwikkeling
                  en binnen een jaar of 5 zal de keuze wel uitgebreid zijn
                  voor naaf of trapas versnellingsbakken
                  De 14-speed is toch al geruime tijd beschikbaar?

Comment

Redelijk.
                    Ik heb er nog niet veel over gehoord, maar wat ik hoorde, was positief. Althans om in de modder te crossen. Bij droog weer gaat het grootste voordeel een beetje verloren, maar je blijft met die erg zware naaf zitten.
                    Voor een mudbike is het ideaal, maar ik denk niet dat ik het constant zou willen.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Ja, de Rohloff bestaat al gauw 10 jaar, misschien zelfs meer. nadelen zijn enkel het gewicht in het achterwiel en de aanschafprijs. Indertijd was er ook een probleem met de shifter die een beetje slecht tegen modder kon, maar ik spreek nu van 5 jaar geleden.
                      Voordelen zijn dat alles intern zit en je geen last hebt van chainsuck en modder. De 14 versnellingen zijn ook zeer mooi verspreid.

Of er concurrenten komen betwijfel ik. Al die jaren is er niemand die in dat segment wat onwikkeld heeft, een paar uitzondering zoals Nicolai niet te na gesproken.
                      Als je graag in de modder wroet zeker het overwegen waard.

Comment

• Anders een Sturmey Archer overwegen? Gegarandeerd stukken goedkoper.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Je moet ook niet overdrijven. Het gewicht is niet veel meer dan de dingen die je kwijtspeelt en de prijs zit zeker onder die van een X0/XTR groep.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Anders een Sturmey Archer overwegen? Gegarandeerd stukken goedkoper.
                            niet lachen daarmee he , ik heb daar ook een achterderailleur van.
                            En die werkt goed.

Comment

Anders een Sturmey Archer overwegen? Gegarandeerd stukken goedkoper.
                              En die 3-speed ken ik nu toch helemaal van buiten

Comment

• Ik heb een aantal banden die opgevouwen zijn gekocht. Sommige zal ik pas binnen enkele maanden gebruiken, hoe bewaar ik die best? Opgevouwen laten of al in hun ronde vorm laten komen?

Comment

Ik heb een aantal banden die opgevouwen zijn gekocht. Sommige zal ik pas binnen enkele maanden gebruiken, hoe bewaar ik die best? Opgevouwen laten of al in hun ronde vorm laten komen?
                                  Koersbandjes heb ik al een hele tijd gehouden in hun verpakking (dus opgevouwen) alvorens ze te monteren. Dat was toen alleszins geen enkel probleem. Ze gingen ook vlot op de velg.
                                  Slecht zal het alleszins niet zijn. Tenslotte zitten vouwbanden sowieso makkelijk een aantal maanden opgevouwen, eer ze bij de klant zijn.

Heb je de ruimte om ze open te leggen, maak ze dan los, maar noodzakelijk is dat volgens mij niet.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb een aantal banden die opgevouwen zijn gekocht. Sommige zal ik pas binnen enkele maanden gebruiken, hoe bewaar ik die best? Opgevouwen laten of al in hun ronde vorm laten komen?
                                    Leg die gewoon ergens waar geen of weinig licht is.

Comment

• Pff, ziet er echt de moeite uit...

Comment

Tenslotte zitten vouwbanden sowieso makkelijk een aantal maanden opgevouwen, eer ze bij de klant zijn.

Heb je de ruimte om ze open te leggen, maak ze dan los, maar noodzakelijk is dat volgens mij niet.
                                        Dat is idd waar, maar ik dacht mss om de vervorming al wat weg te werken en er eventueel makkelijk op te krijgen ofzo...

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Leg die gewoon ergens waar geen of weinig licht is.
                                        donker is geen probleem, en in hun plooi gewoon dus laten ?

Comment

donker is geen probleem, en in hun plooi gewoon dus laten ?
                                          Inderdaad, kan geen kwaad.

Comment

Working...
                                          X