Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als het frame niet meegeeft, krijgt het wiel de volle klap. => regelmatig een slag eruit halen dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Als het frame niet meegeeft, krijgt het wiel de volle klap. => regelmatig een slag eruit halen dus
      "Meegeven" is in deze zin hetzelfde als "veren", lijkt mij.

Een Taurine zal wel ietsje meegeven bij een harde klap, maar als het 1 mm is, zal het veel zijn, lijkt mij. Dat is toch nog iets heel anders dan een fully die bij dezelfde klap 90 % van zijn veerweg haalt.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Een Taurine is hooguit comfortabeler omdat het carbon trillingen dempt, maar met een fully heeft dat absoluut niets te maken. Ik zou wel eens willen weten wat dat frame achteraan meegeeft bij een harde klap. Zo goed als niets allicht.
        En idd, zo zijn we weer bij het begin. I do not really like the Fatty, dus voor mij reden genoeg om ook op een alu Cannondale een Lefty te kiezen. Pas op, een Fatty heeft zeker zijn nut, maar dan op snelle omlopen met weinig bulten, putten e.d.
        Trouwens, heeft een huidige F1 nog zo'n harde achtertrein? Ik vermoed van niet, maar goed, het ging hier niet over een aluminium Flash. Gewoon een kleine bemerking.
        Je snapt het weer écht niet hé. Enfin, 'k ga er geen woorden meer aan vuil maken, echt geen zin meer in om tegen een muur te praten. Beta is en blijft beta natuurlijk... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Je snapt het weer écht niet hé. Enfin, 'k ga er geen woorden meer aan vuil maken, echt geen zin meer in om tegen een muur te praten. Beta is en blijft beta natuurlijk... .
          Nee, jij snapt het niet. Er is een significant verschil tussen een dempende werking van de buizen en echt veren d.m.v. een demper. Je gaf het trouwens zelf al aan.
          Een vork met een veerweg van 10 cm kan tegenwoordig perfect samengaan met een hardtail. Vroeger lag dat toch wel even anders.
          Ik zeg nergens dat een Caffeine, een Optimo of een CAAD5 hetzelfde aanvoelen als een Taurine hé. Zelfs onderling zullen er wel verschillen tussen die alu's zijn (kleiner dan met de Taurine, dat wel).
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Tsja, er zijn er ook bij die ne fully moeten hebben om over ne grindweg met twee putten te rijden... .
              En ik zet 'm dan zelfs nog in "freeride" modus, ipv crosscountry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                En ik zet 'm dan zelfs nog in "freeride" modus, ipv crosscountry.
                Niks mis mee, iedereen doet wat 'm wilt. Maar kom niet af dat zoiets noodzakelijk is op die grindweg met twee putten hé.

Comment

• Mmm, zou ik of zou ik niet??

LINK

Comment

Mmm, zou ik of zou ik niet??

LINK
                    Ieder z'n budget maar ik vind 220 pond voor derrailleurwielekes er los over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Ieder z'n budget maar ik vind 220 pond voor derrailleurwielekes er los over
                      Dat is nog zacht uitgedrukt!
                      Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Ik zou het doen, Adri. Op al mijn fietsen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het zouden wel de laatste derailleurwielekes kunnen zijn die je ooit koopt, als je de blurp mag geloven verslijten ze nooit

Comment

Het zouden wel de laatste derailleurwielekes kunnen zijn die je ooit koopt, als je de blurp mag geloven verslijten ze nooit
                            Op uw leeftijd kan dat mss wel kloppen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• En zeker aan mijn huidige kilometerstand.

Comment

• Damn die tandwielen, serieus geschift

check dees:
                                Last edited by ; 28/01/2011, 14:58.

Comment

• Iemand die dit kent?

Lijkt me interessant maar vind het verdacht dat ie em al weg doet na 2 weken.

Comment

• Verdomme, mooie opbouw vind ik:

http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=87524

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      jammer van de naven en de remmen.
                                      voor de rest schoon opgebouwd
                                      X.9 crank vind ik echt schoon sinds dit jaar. Alleen zouden die lagers gene vette zette zijn. Ma dat is snel vervangen natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Iemand die dit kent?

Lijkt me interessant maar vind het verdacht dat ie em al weg doet na 2 weken.

Niemand?

(morgen ben ik toch in de limburg ...)

Comment

• Nee, ik ken dat merk niet.
                                          Zou toch eerst eens uitzoeken op het www of dat compatibel is met gpx files etc.

Last edited by ; 28/01/2011, 23:05. Reden: link toegevoegd

Comment

Working...
                                          X