Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Nee, ik ken dat merk niet.
    Zou toch eerst eens uitzoeken op het www of dat compatibel is met gpx files etc.

http://www.xplova.com/en/serie-g/xplova-g3/
    Dat is het geval, heb ik al uitgezocht maar het ding is zo nieuw dat ik er nergens gebruikerservaring van vind wat wel spijtig is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
      Dat is het geval, heb ik al uitgezocht maar het ding is zo nieuw dat ik er nergens gebruikerservaring van vind wat wel spijtig is.
      Maar wat ik er van lees:

tracks opnemen
      logging bekijken op pc
      alle normale fietsfuncties
      uitbreidbaar met cadanssensor en hartslagmeter
      tracks achterna rijden (GPX)
      10u autonomie
      en schijnbaar gratis kaarten wat ook geen klein voordeel is.

Maar al wat ik hier nu schrijf kan bvb een breyton ryder 50 ook en die kost nog geen 200 nieuw.

Comment

• Vandaag nog eens alleen een TT gereden, de voorbije weken niet echt veel gefiets en als ik dan ging was het meestal op het gemak met onze pa een toertochtje.

Onze pa kon niet vandaag dus vandaag alleen geweest en geprobeerd hoe het was met de conditie, nog niet tip top maar ´k ben al content toch, toch 24 gem kunnen houden op een parcours met zo goed als geen asfalt.

Hier en daar pittige stukjes in het bos en de hei, was leuk!

Comment

• Morgen Huldenberg, een aanrader. Als iemand me de gps track kan bezorgen, graag

Comment

• Wat gebruiken jullie om banden te vervangen? Ik heb van die 30j oude metalen klipjes om de band ophoog te heffen maar ik vraag me af of er nieuwe dingen bestaan die mss veiliger zijn voor eventuele schade aan de velg...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Wat gebruiken jullie om banden te vervangen? Ik heb van die 30j oude metalen klipjes om de band ophoog te heffen maar ik vraag me af of er nieuwe dingen bestaan die mss veiliger zijn voor eventuele schade aan de velg...
              De versies in plastic.
              Kost bijna niets.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                Wat gebruiken jullie om banden te vervangen? Ik heb van die 30j oude metalen klipjes om de band ophoog te heffen maar ik vraag me af of er nieuwe dingen bestaan die mss veiliger zijn voor eventuele schade aan de velg...
                Gewoon met de blote handen. Als je ooit tubeless gereden hebt leer je dat heel snel.

Comment

• Owkey thx, kzal eens gaan zien bij de fietsmaker + zelf proberen met de hand

Comment

Gewoon met de blote handen. Als je ooit tubeless gereden hebt leer je dat heel snel.
                    Sommige combinaties (band + velg) kan je écht niet met de hand hoor.

Comment

• Ik kreeg ze er één keer zelfs niet af mét bandenlichters, ik heb de banden dan maar mee verkocht met de velgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Ik kreeg ze er één keer zelfs niet af mét bandenlichters, ik heb de banden dan maar mee verkocht met de velgen.
                        Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Ik kreeg ze er één keer zelfs niet af mét bandenlichters, ik heb de banden dan maar mee verkocht met de velgen.
                          Lijkt mij niet aan die banden te liggen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Bandenlichters waren wel bijna 'op' (lipje plooit na een tijd vlak).
                            Aan wat kan dat nog liggen, mijn kracht?

Comment

Bandenlichters waren wel bijna 'op' (lipje plooit na een tijd vlak).
                              Aan wat kan dat nog liggen, mijn kracht?
                              Aan uw kracht, ja.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• en u techniek.

Je moet er op letten, zowel bij het opleggen als het afnemen dat de band aan "de overzijde" in het midden van u velg kan zakken. Als je ziet dat die daar wat inzakt heb je aan de andere kant veel meer plaats om op en af te leggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Sommige combinaties (band + velg) kan je écht niet met de hand hoor.
                                  Mmm, op wegfietsen misschien, maar op MTB moet ik de eerste nog tegenkomen die ik er niet op of af krijg.
                                  Ik spreek wel enkel over plooibanden natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    en u techniek.

Je moet er op letten, zowel bij het opleggen als het afnemen dat de band aan "de overzijde" in het midden van u velg kan zakken. Als je ziet dat die daar wat inzakt heb je aan de andere kant veel meer plaats om op en af te leggen.
                                    Klopt, de technieken die je leert als je met tubeless banden werkt. De band goed in de velg laten zakken bij het monteren en bij het afnemen een goede grip op de band en 1 kant over de velg wringen.

Comment

Mmm, op wegfietsen misschien, maar op MTB moet ik de eerste nog tegenkomen die ik er niet op of af krijg.
                                      Ik spreek wel enkel over plooibanden natuurlijk.
                                      Mavic Cosmic carbon velg en nieuwe Continental GP 4000 (plooibanden)... hééééél slechte combinatie.
                                      Ik heb er zelfs een speciale bandenlichter voor gekocht!

Comment

• Tja, zoals ik al zei, op wegfietsen heb ik minder ervaring alhoewel ik mijn continentals er wel met de hand opleg.
                                        Afhalen is moeilijker omdat je zeer weinig grip op het smalle en gladde bandje hebt.

Comment

• Alles was wel nat binnenin toen ik de bewuste banden af wou nemen, kan dat van door beekjes te rijden zijn?
                                          Zal ook wel meegespeeld hebben, op nat rubber heb je geen grip met die lichters...

Comment

Working...
                                          X