Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als ge zo nog een paar weken verder doet zit dat wel snor. Tweede keer in Lomeml en de 2e keer verrast door het mooie parcours daar, 'k ga meer naar die kanten gaan denk ik.
Jupke is nen beul, dat komt van al die jupiler hé!
Morgen kon ik niet gaan rijden, moet voor de verjaardag van m'n schoonbroer (moesten ze getrouwd zijn) 's middag daar mee gaan eten en worden rond 11u daar verwacht.
Maar een alternatief gezocht dan, ga met de koersfiets met een omweg naar daar rijden.
Schoon stukje ook, over Merksplas, Zondereigen Baarle naar Chaam, daar door de bossen naar Meerle en verder naar Meer waar ze wonen.
Vooral stukje in Chaam en Meerle langs de Mark is wel de moeite.
Zoals Dennis kon horen begon m'n achterste rollement halfweg te kraken.
Daarstraks alles nog eens open gezwierd en nieuwe kogels en vet gestoken.
Stillekesaan toch eens kijken achter een ander achterwiel, dit heeft nu echt wel z'n beste tijd gehad, toch al een keer of 4 moeten reanimeren zo. Dingen zullen onderhand echt wel ingelopen zijn.
Daarstraks bij de FM als een gepolst achter een achterwiel en die had 'kwaliteit LX' met mavic velgen voor 79 euro. Moest wel besteld worden, heb gezegd dat ik er eens over ging denken.
Normaal bestel ik zelf alles in DE maar heb nog voor 200euro aan ecocheques liggen en dat kan ik daar dan natuurlijk wel van kopen.
Iemand een goed voorstel anders? Robuust, goede prijs kwaliteot.
lees: iets waar ik geen zever meer mee heb en niet te duur is.
Zoals Dennis kon horen begon m'n achterste rollement halfweg te kraken.
Daarstraks alles nog eens open gezwierd en nieuwe kogels en vet gestoken.
Stillekesaan toch eens kijken achter een ander achterwiel, dit heeft nu echt wel z'n beste tijd gehad, toch al een keer of 4 moeten reanimeren zo. Dingen zullen onderhand echt wel ingelopen zijn.
Daarstraks bij de FM als een gepolst achter een achterwiel en die had 'kwaliteit LX' met mavic velgen voor 79 euro. Moest wel besteld worden, heb gezegd dat ik er eens over ging denken.
Normaal bestel ik zelf alles in DE maar heb nog voor 200euro aan ecocheques liggen en dat kan ik daar dan natuurlijk wel van kopen.
Iemand een goed voorstel anders? Robuust, goede prijs kwaliteot.
lees: iets waar ik geen zever meer mee heb en niet te duur is.
Welke wielen zitten er nu op?
Qua naaf: SLX of Deore XT nemen. Zeker geen Deore als je regelmatig de modder in trekt.
Zoals Dennis kon horen begon m'n achterste rollement halfweg te kraken.
Daarstraks alles nog eens open gezwierd en nieuwe kogels en vet gestoken.
Stillekesaan toch eens kijken achter een ander achterwiel, dit heeft nu echt wel z'n beste tijd gehad, toch al een keer of 4 moeten reanimeren zo. Dingen zullen onderhand echt wel ingelopen zijn.
Daarstraks bij de FM als een gepolst achter een achterwiel en die had 'kwaliteit LX' met mavic velgen voor 79 euro. Moest wel besteld worden, heb gezegd dat ik er eens over ging denken.
Normaal bestel ik zelf alles in DE maar heb nog voor 200euro aan ecocheques liggen en dat kan ik daar dan natuurlijk wel van kopen.
Iemand een goed voorstel anders? Robuust, goede prijs kwaliteot.
lees: iets waar ik geen zever meer mee heb en niet te duur is.
Mavic Crossride!
125 euro voor een set bij Hopmans! Voor schijven: 135 euro
Als ge zo nog een paar weken verder doet zit dat wel snor. Tweede keer in Lomeml en de 2e keer verrast door het mooie parcours daar, 'k ga meer naar die kanten gaan denk ik.
Hier liggen er - tot mijn grote verbazing - echt veel mooie MTB routes... Ik ben nu nog maar een paar weken aan het Mountainbiken, maar daar sta ik echt wel van te kijken. Ik wist dat er langs de kanaal een paar routes lagen - die wij gisteren ook gedaan hadden - maar wat er daar nog allemaal anders ligt... :
Vandaag was écht de moeite... Ik had deze morgen nog wel een beetje vermoeide benen van gisteren, maar na een paar honderd meter fietsen draaide alles lekker.
En damn, daar op het Militair domein in Leopoldsburg kan je lekker fietsen.. Een paar enorm technische stukken met serieuze hellingen, heerlijk...
Ben helaas 2 maal moeten afstappen, éénmaal omdat er volk in de weg stond, een andere keer omdat ik echt niet boven kwam.
Er was ook een heuvel waarbij je alles moest geven om boven te komen, dan ben je boven, dan zoek je het pad dat naar beneden gaat: geen pad, alleen een berg geel los zand
Enorm veel mensen daar op hun gezicht zien gaan (heerlijk als je zo 5 man over hun stuur ziet vliegen in het los zand )
Ik ben daar - met veel geluk - doorgesukkeld, maar 't had niet veel gescheeld.
Enorme hellingen daar man man...
Oh ja... met de MTB door een tank track rijden: na 300 meter ben je zo dood als een pier
Zoals een MTB'er gisteren zei: ge zakt niet in, maar 't is precies alsof ge ne remorque bij hebt.
Ik heb ook weer wreed veel chance gehad... op 300 meter voor het einde: ppprrrrrtttt band kapot
Ook dit topic ontdekt
aangezien mijn vorige mtb vorig jaar gestolen werd ( uit de tuin) heb ik mij toen een nieuwe aangeschaft. Het is geen dure showbike, wel één dewelke voor mij prima voldoet om wekelijks een toertocht in de streek mee te pakken. Is er iets verleten, dan probeer ik dit onderdeel wat te upgraden.
Doel voor dit jaar: aan 1500km geraken
foto van de fiets;
Ik ga straks eens kijken voor nieuwe bandjes... Nu heb ik Conti Speedking 2.1, was oorspronkelijk bedoeld als zomerband maar ligt er nu al sinds juli ofzo op, heel de winter mee doorgekomen
Ik ga de X-king 2.2 eens proberen.
Trouwens een wel zeer treffende ervaring gelezen van de SK die ik liggen had:
De X-King ziet er uit als een opvolger van de SpeedKing.
SpeedKings slijten op het achterwiel ontzettend snel weg, op het voorwiel houden ze het heel een stuk langer vol.
Maar vanaf het moment dat de noppen achter <2mm hoog zijn "lopen" ze idioot licht met toch nog een behoorlijke mate van grip. Je ziet dan ook op het loopvlak tussen de noppen slijtage ontstaan, maar doordat de belasting van het loopvlak over meer loopvlak verdeeld wordt gaat de slijtage omlaag. Hij houdt het dan nog een aardige tijd vol.
Uitgaande van de foto`s zijn de centrale noppen van de X-King zo geplaatst dat zij een soort van richel vormen waar de band op rolt.
Dat zal duurzamer zijn dan het noppenpatroon van de Speedking.
Waarmee het wel eens een prima all-round band zou kunnen zijn.
3 weken in zwitserland gezeten voor het werk en ondertussen 4-5 kg bijgekomen van 2 keer per dag te mogen/moeten gaan uiteten..
Zondag Sart-Tilman rijden, gaat afzien worden na 3 weken bijna geen fiets gezien te hebben.
Comment