Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
    Ik heb sinds vorige week ook een Mountainbike gekocht Een Stevens 7S 2011 (XL of 22" denk ik)

Het voorbije weekend al enkele keren gaan rijden, al was dat vooral op de baan... In het bos gaat me nog niet zo geweldig af (en men banden stonden veel te hard voor in het bos)

Volgende zaterdag normaal de eerste echte bosrit in de lilse bergen... Groep die da al jaren doet vroegen of ik eens mee wou rijden, ben is benieuwd of ik meekan, allicht niet

Moet nog wel enkele dingetjes aanpassen/kopen.

- Fietskledij
    - Helm
    - bel + fietspomp (zou ook moeten dienen voor werkverkeer)
    - Oplossing vinden voor men zadelpen... blijf er altijd achter haken als ik een gewone sportshort aan heb (aangezien ik nog geen fietskledij heb)

En ik ben sterk aan het twijfelen om klikpedalen + schoenen te kopen... iedereen zegt dat ik dat "moet" kopen, maar ik heb er wat schrik van
    Proficiat, ziet er zeker degelijk materiaal uit. Ik heb ook te lang met harde banden rondgereden, een fout die ik nu zeker niet meer zal maken. Voor mij zijn wel niet alle banden ervoor geschikt. Nu zitten er Bontrager Jack Jones (ofzo) op en onder de 1.5 is dat echt een ramp, de Conti's zijn echt wel véél beter....

Die klikpedalen tjah...als je er echt wat meer wil uithalen dan is het zeker aan te raden. Just opletten in het begin

Comment

• Ik heb nooit anders dan met klikpedalen gereden, je wordt dat vrij snel gewoon. Je moet daar geen schrik van hebben.
      Ga eerst maar een paar keer op je eigen rondrijden, kwestie van wat gewoon te worden aan de fiets en 1 en ander wat af te stellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Proficiat, ziet er zeker degelijk materiaal uit. Ik heb ook te lang met harde banden rondgereden, een fout die ik nu zeker niet meer zal maken. Voor mij zijn wel niet alle banden ervoor geschikt. Nu zitten er Bontrager Jack Jones (ofzo) op en onder de 1.5 is dat echt een ramp, de Conti's zijn echt wel véél beter....

Die klikpedalen tjah...als je er echt wat meer wil uithalen dan is het zeker aan te raden. Just opletten in het begin

Banden staan nu op 4 bar... maar zoals ik al zei eigelijk enkel op de baan gereden. Maar zelfs dan is dat (te) hard.
        Vooraan heb ik Conti mountain kings, en achteraan conti xking... vriend van me zei dat ik best conti race kings kocht... maar die lijken me toch wat te min voor in het bos dan (wel ideaal voor op de weg ?)...

Bochten in het bos zijn toch nog echt een ramp... ik heb al wel ondervonden dat je niet moet sturen als een gewone fiets maar toch wel fameus moet gaan hangen om de bocht door te komen

Vervelende aan zo'n MTB is wel dat je dat nergens kwijt kan... nu al enkele keren ergens gestopt voor een terrasje ofzo en je fiets wegstallen is een ramp.
        Gewone fietsstallingen gaat niet aangezien de banden te breed zijn...
        Een "staander" zou niet gaan volgens de fietsenwinkel... al valt dat volgens mij wel te fabriceren.
        En tegen een boom/paaltje zetten vind ik dan weer zo'n zonde... zerker nu er nog niks van schade aan is

Heb voor thuis wel zo'n wielklem waar hij kan in staan, maar dat kan je dus niet meenemen onderweg

Zo'n "tasje" voor aan je fiets te hangen ga ik toch ook kopen... nu neem ik nooit GSM/ portefeuille mee... wat wel eens genant kan zijn als je de rekening vraagt op een terrasje om dan te beseffen dat je niks bij hebt
        Last edited by ; 12/04/2011, 20:08.

Comment

• Zet die al eens op 2.5 bar, dat ga je wel kunnen gebruiken in de lilse bergen, redelijk wat los zand al eerder deze week.

Voor de rest zou ik je toch een koersbroekje en klikpedaaltjes durven aanraden.

Veel plezier met je fiets!

Comment

Banden staan nu op 4 bar... maar zoals ik al zei eigelijk enkel op de baan gereden. Maar zelfs dan is dat (te) hard.
            Vooraan heb ik Conti mountain kings, en achteraan conti xking... vriend van me zei dat ik best conti race kings kocht... maar die lijken me toch wat te min voor in het bos dan (wel ideaal voor op de weg ?)...

Bochten in het bos zijn toch nog echt een ramp... ik heb al wel ondervonden dat je niet moet sturen als een gewone fiets maar toch wel fameus moet gaan hangen om de bocht door te komen

Vervelende aan zo'n MTB is wel dat je dat nergens kwijt kan... nu al enkele keren ergens gestopt voor een terrasje ofzo en je fiets wegstallen is een ramp.
            Gewone fietsstallingen gaat niet aangezien de banden te breed zijn...
            Een "staander" zou niet gaan volgens de fietsenwinkel... al valt dat volgens mij wel te fabriceren.
            En tegen een boom/paaltje zetten vind ik dan weer zo'n zonde... zerker nu er nog niks van schade aan is

Heb voor thuis wel zo'n wielklem waar hij kan in staan, maar dat kan je dus niet meenemen onderweg

Zo'n "tasje" voor aan je fiets te hangen ga ik toch ook kopen... nu neem ik nooit GSM/ portefeuille mee... wat wel eens genant kan zijn als je de rekening vraagt op een terrasje om dan te beseffen dat je niks bij hebt
            Van tegen een boom of paaltje te zetten ga je toch geen schade aan je mtb hebben?
            Je kan ook je gsm en portefeuille kwijt in de zakken van een fietsshirt of -trui.

Comment

• Ik zet de mijne altijd tegen de raam/het terras van waar ik iets ga drinken hoor.

Ah ja, mtb is gemaakt om te brakken, krassen en butsen ga je toch krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ik heb hem trouwens eens aangeraden in Lichtaart/Herentals ook eens te komen rijden, kunnen we dan misschien samen gaan.
                Daar ga ik dit week-end fietsen.
                gaan jullie mee?

Comment

• 'k ga zondag wel de 10 miles doen in Antwerpen, dit weekend ga ik passen dus.

Comment

• Ik ben zondag in Haacht gaan MTB'en, daar de tocht van 54 km gedaan.
                    Toch wel gemerkt dat ik zaterdag al redelijk tempo gefietst heb, want het duurde eventjes voor ik in mijn ritme zat zondag.
                    Wel zwaar gevallen... Een technische afdaling gevolg door een scherpe bocht, de bocht te kort genomen en mijn voorwiel schoof weg op een wortel, ik over mijn stuur...
                    Been helemaal verkrampt, want mijne voet kwam niet los uit mijn klikpedaal.
                    zwaarste val totnutoe
                    Verder niet zo'n leuke tocht.. maar weinig technische stukken, veel zware "tank tracs" met bulten van begin tot einde.. wel enorm zwaar!

Ik merk ook wel dat mijne fiets hard afziet... de kader is ook iets te groot voor mij, de voorvering vibreert al lichtjes, de schijfremmen werken toch niet optimaal, ...

Ben al eens eventjes gaan zien voor een andere fiets. Bij Bax hebben ze redelijke veel Cube staan, toch karbon kader, behoorlijke knappe fiets.
                    Hoe schatten de ervaren MTB'ers Cube in als merk?
                    Voor mij moet dat niet per se een carbon kader zijn, gewoon een erg sterke fiets.
                    Qua afmontage zou ik toch wel graag XTR willen, maar liefst Sram X.O...
                    Dat x.o. is knap... precies sequentieel schakelen "klak "klak"...
                    Jullie mening?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten

Kan ik van meespreken met klikpedalen.. De eerste rit 8 keren op mijn gezicht gegaan..
                      Maar het is een stuk beter, ik zou ze wel degelijk aanraden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                        Van tegen een boom of paaltje te zetten ga je toch geen schade aan je mtb hebben?
                        Je kan ook je gsm en portefeuille kwijt in de zakken van een fietsshirt of -trui.
                        Had mijn voorvork tegen een paaltje gezet, en het eerste stukje verf was ik kwijt

Ik weet ook wel dat dit niet het laatste krasje/... zal zijn maar in het begin doet het toch zeer

Comment

Had mijn voorvork tegen een paaltje gezet, en het eerste stukje verf was ik kwijt

Ik weet ook wel dat dit niet het laatste krasje/... zal zijn maar in het begin doet het toch zeer
                          Smijten =/= zetten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                            Ben al eens eventjes gaan zien voor een andere fiets. Bij Bax hebben ze redelijke veel Cube staan, toch karbon kader, behoorlijke knappe fiets.
                            Hoe schatten de ervaren MTB'ers Cube in als merk?
                            Voor mij moet dat niet per se een carbon kader zijn, gewoon een erg sterke fiets.
                            Qua afmontage zou ik toch wel graag XTR willen, maar liefst Sram X.O...
                            Dat x.o. is knap... precies sequentieel schakelen "klak "klak"...
                            Jullie mening?
                            Sterke fiets, dan zou ik nog altijd voor alu gaan.
                            Ik ben zelf ook eerder voor SRAM dan Shimano sinds ik beide systemen 'ken'.
                            Moet het per sé in die winkel zijn, of moet ik eens iets carte blanche zoeken?
                            Als het stevig moet zijn zou ik eerder van lichtgewicht spul weg blijven, dus ook bv. eerder voor een Fox vork gaan dan een SID, zulke dingen.
                            Cube is best een goed merk.
                            Zoek je trouwens full suspension, of een hardtail? Eventueel een 29"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                              Sterke fiets, dan zou ik nog altijd voor alu gaan.
                              Ik ben zelf ook eerder voor SRAM dan Shimano sinds ik beide systemen 'ken'.
                              Moet het per sé in die winkel zijn, of moet ik eens iets carte blanche zoeken?
                              Als het stevig moet zijn zou ik eerder van lichtgewicht spul weg blijven, dus ook bv. eerder voor een Fox vork gaan dan een SID, zulke dingen.
                              Cube is best een goed merk.
                              Zoek je trouwens full suspension, of een hardtail? Eventueel een 29"?
                              Je mag gerust carte blanche zoeken... Bax is gewoon een winkel die ik hier vrij goed ken, maar ik ben niet gebonden...
                              Ik zou liever voor het sterke materiaal gaan, misschien dan beter het lichtgewicht spul vermijden ja...
                              Hardtail mag zeker, moet zeker geen full suspension zijn. 29" liever niet...
                              Budget ca 2,5K - misschien 3K

Comment

Budget ca 2,5K - misschien 3K

Prachtige vrij waardevaste fiets van 9,6 kg, met al het juiste materiaal erop, zalige Lefty en een levenslange garantie op het frame (voor de eerste eigenaar althans toch). Met korting te verkrijgen voor 2.700 euro.

Comment

• Ik vertrouw zo'n enkele voorvork niet... zou dat écht niet willen hebben... sorry

Comment

Ik vertrouw zo'n enkele voorvork niet... zou dat écht niet willen hebben... sorry
                                    Als je 'r nog niet mee gereden hebt kan je er moeilijk over oordelen hé.

Eneuh... als ne Paulissen daar zorgeloos alle hindernissen mee kan nemen zal 't wel te vertrouwen zijn zekers?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Als je 'r nog niet mee gereden hebt kan je er moeilijk over oordelen hé.

Eneuh... als ne Paulissen daar zorgeloos alle hindernissen mee kan nemen zal 't wel te vertrouwen zijn zekers?

Snap ik allemaal... Echter meneer Paulissen is wat lichter als mij, ik weeg 99 kg, ik wil dus echt stevig materiaal.
                                      Het zit voornamelijk tussen de oortjes, maar dat is voor mij voldoende om te zeggen dat ik dat niet zou willen...
                                      En het is lelijk bovendien.

Comment

Ik vertrouw zo'n enkele voorvork niet... zou dat écht niet willen hebben... sorry
                                        Vertrouw dat maar, is echt superstijf.

Zou die xtr met een batterij zijn? Waar is de rest van de groep?

Comment

Working...
                                        X