Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten Bekijk Berichtenzal heir ook eens mijn nieuw speeltje opzetten, zie nu pas dit topic!
ben vooral actief in de regio w-vl , overal waar een toertocht is eigenlijk
mijn vorige was een granville( waar mijn vader nu mee rijd)
en nu heb ik deze aangeschaft en ik moet zeggen, rijd perfect
eerste keer dat ik een carbon fiets neem, wat een verschil!
Uploaded with ImageShack.us
s-ram x9 groep
magura durin voorvork
dt swiss wielen ( tubeless)
Maar... wat ik superzonde vind is die vork. Op een Cannondale hoort een Cannondale vork (HeadShok) vind ik, en da's een Lefty of een Fatty.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZéér knap, kleur is ook super!
Maar... wat ik superzonde vind is die vork. Op een Cannondale hoort een Cannondale vork (HeadShok) vind ik, en da's een Lefty of een Fatty.
Comment
-
Een Cannondale met een gewone vork, het went nooit
Toch een zeer knappe fiets hoor !!
vandaag een tita toertje gaan maken in Ben-Ahin. 35km en 700 hoogtemeters.
Garmin zei steilste klim 47% (ben er zelfs opgereden dus ik twijfel dat het veel meer was dan 38% ) en nog ene paar kleppers van boven de 20%
trackske vind je HIER
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDat is louter persoonlijk en louter omwille van de looks. Ik veronderstel dat het ook met aanpassing te maken heeft. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd dat ik geen Fatty meer heb. Bijkomend voordeel op die huidige Cannondales: die hebben een stuurbuis van 1 1/2" ipv 1 1/8", zoals op de mijne. De balhoofdbuis is dus wel degelijk goed opgevuld en er zit geen kleinere maat balhoofdstel op. Alleen jammer dan zo'n Durin niet bepaald de knapste vork is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk BerichtenGem HR 114???
wow, wisselen van conditie-niveau??
Alles +22% vind ik al geschift dus..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVooral door z'n typische, unieke vorken is Cannondale zo opvallend in het MTB wereldje. Zo'n Magura of Fox vork zal wel zo goed als een HeadShok zijn, maar... het hoort en kan gewoonweg niet! Je gaat bij een BMW M3 de typische vier uitlaten toch ook niet vervangen door één grote hé.
Ik begrijp u wel, maar op een Rush bv. vond ik die Fox-vorken echt knap staan. Op de mijne bv. zie ik ook liever een Fox dan een Fatty. Die dikkere vorkpoten staan gewoon goed bij die dikke carbon buizen. Bovendien heb ik het ook meer voor de werking van de Fox dan voor een Super Fatty (de veerweg, de manier waarop de vork werkt). Alleen jammer dan die balhoofdbuis niet helemaal overeen komt met de maat van de vorkbuis. Maar goed, het balhoofd is wel netjes gemonteerd.
Edit:
Een knappere stuurpen dan wat Cannondale standaard monteert, doet ook wel wat. Bij mij zit er een Thomson Elite op.Last edited by Beta; 11/05/2011, 22:42.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenEr is niks mis met een vork van FOX integendeel,
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichtenmaar als Cannondale-adept kan ik wel begrijpen dat je liever het concept 'Cannondale' wilt behouden
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichtenen daarom kiest voor een Headshock of Lefty.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenEr is niks mis met een vork van FOX integendeel, maar als Cannondale-adept kan ik wel begrijpen dat je liever het concept 'Cannondale' wilt behouden en daarom kiest voor een Headshock of Lefty.
Nu ja, ik twijfelde toen wel tss die Taurine en een F1. Ik kwam echter tot de conclusie dat de Taurine 4 het meest waar voor zijn geld bood, en daar ben ik nog steeds van overtuigd. En nu heb ik het even niet over de looks.
Moest ik nu een nieuwe bike kopen, het werd een F1 (dus aluminium frame met Lefty).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenWaar voor z'n geld is ook maar een perceptie. Een X.9 schakelt niet veel slechter dan een X.0 en het prijsverschil is qua prestaties niet te rechtvaardigen, maar toch kopen we het.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDaar zou ik de mijne wel voor wegdoen, denk ik.
Scherpe prijs afdingen, en de andere met winst verkopen.
Pak te klein helaas.
Ik heb die gast al een mail gestuurd, maar hij laat de mensen bieden via mail. De hoogst biedende krijgt 'm. Alsof anoniem bieden via internet een verbintenis zou kunnen zijn...
Comment
Comment