Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten Bekijk Berichten
    haha thx!
    tevreden van de uwen?
    Heel tevreden. De mijne is een Taurine 4 van 2009 (met de standaard Fox F32-vork).
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reynaerten Bekijk Berichten
      zal heir ook eens mijn nieuw speeltje opzetten, zie nu pas dit topic!
      ben vooral actief in de regio w-vl , overal waar een toertocht is eigenlijk
      mijn vorige was een granville( waar mijn vader nu mee rijd)
      en nu heb ik deze aangeschaft en ik moet zeggen, rijd perfect
      eerste keer dat ik een carbon fiets neem, wat een verschil!

Uploaded with ImageShack.us

s-ram x9 groep
      magura durin voorvork
      dt swiss wielen ( tubeless)
      Zéér knap, kleur is ook super!

Maar... wat ik superzonde vind is die vork. Op een Cannondale hoort een Cannondale vork (HeadShok) vind ik, en da's een Lefty of een Fatty.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Zéér knap, kleur is ook super!

Maar... wat ik superzonde vind is die vork. Op een Cannondale hoort een Cannondale vork (HeadShok) vind ik, en da's een Lefty of een Fatty.
        Dat is louter persoonlijk en louter omwille van de looks. Ik veronderstel dat het ook met aanpassing te maken heeft. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd dat ik geen Fatty meer heb. Bijkomend voordeel op die huidige Cannondales: die hebben een stuurbuis van 1 1/2" ipv 1 1/8", zoals op de mijne. De balhoofdbuis is dus wel degelijk goed opgevuld en er zit geen kleinere maat balhoofdstel op. Alleen jammer dan zo'n Durin niet bepaald de knapste vork is.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Een Cannondale met een gewone vork, het went nooit

Toch een zeer knappe fiets hoor !!

vandaag een tita toertje gaan maken in Ben-Ahin. 35km en 700 hoogtemeters.
          Garmin zei steilste klim 47% (ben er zelfs opgereden dus ik twijfel dat het veel meer was dan 38% ) en nog ene paar kleppers van boven de 20%

trackske vind je HIER

Comment

• 47% wtf :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Dat is louter persoonlijk en louter omwille van de looks. Ik veronderstel dat het ook met aanpassing te maken heeft. Ik heb het mij nog geen seconde beklaagd dat ik geen Fatty meer heb. Bijkomend voordeel op die huidige Cannondales: die hebben een stuurbuis van 1 1/2" ipv 1 1/8", zoals op de mijne. De balhoofdbuis is dus wel degelijk goed opgevuld en er zit geen kleinere maat balhoofdstel op. Alleen jammer dan zo'n Durin niet bepaald de knapste vork is.
              Vooral door z'n typische, unieke vorken is Cannondale zo opvallend in het MTB wereldje. Zo'n Magura of Fox vork zal wel zo goed als een HeadShok zijn, maar... het hoort en kan gewoonweg niet! Je gaat bij een BMW M3 de typische vier uitlaten toch ook niet vervangen door één grote hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                trackske vind je HIER
                Gem HR 114???

wow, wisselen van conditie-niveau??

Comment

• bah, gemiddelde snelheid was ook maar 14 of zo.. maar het was wel niet echt vlak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                    Gem HR 114???

wow, wisselen van conditie-niveau??
                    Mijn gemiddelde HR waarde was identiek vandaag (over 1 uurtje) wegens een spierverrekking, miserie stopt niet

Alles +22% vind ik al geschift dus..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Vooral door z'n typische, unieke vorken is Cannondale zo opvallend in het MTB wereldje. Zo'n Magura of Fox vork zal wel zo goed als een HeadShok zijn, maar... het hoort en kan gewoonweg niet! Je gaat bij een BMW M3 de typische vier uitlaten toch ook niet vervangen door één grote hé.
                      Cannondale gebruikt die vorken nochtans al jaren op redelijk wat modellen. Een jaar of vijftien geleden alleen op basismodellen, nu ook op duurdere.
                      Ik begrijp u wel, maar op een Rush bv. vond ik die Fox-vorken echt knap staan. Op de mijne bv. zie ik ook liever een Fox dan een Fatty. Die dikkere vorkpoten staan gewoon goed bij die dikke carbon buizen. Bovendien heb ik het ook meer voor de werking van de Fox dan voor een Super Fatty (de veerweg, de manier waarop de vork werkt). Alleen jammer dan die balhoofdbuis niet helemaal overeen komt met de maat van de vorkbuis. Maar goed, het balhoofd is wel netjes gemonteerd.

Edit:
                      Een knappere stuurpen dan wat Cannondale standaard monteert, doet ook wel wat. Bij mij zit er een Thomson Elite op.
                      Last edited by Beta; 11/05/2011, 22:42.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Er is niks mis met een vork van FOX integendeel, maar als Cannondale-adept kan ik wel begrijpen dat je liever het concept 'Cannondale' wilt behouden en daarom kiest voor een Headshock of Lefty.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          Er is niks mis met een vork van FOX integendeel,
                          Inderdaad niet

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          maar als Cannondale-adept kan ik wel begrijpen dat je liever het concept 'Cannondale' wilt behouden
                          Voilà.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          en daarom kiest voor een Headshock of Lefty.
                          't Is HeadShok Lefty, of 't is HeadShok Fatty.

Comment

• Excuseer!

Comment

Er is niks mis met een vork van FOX integendeel, maar als Cannondale-adept kan ik wel begrijpen dat je liever het concept 'Cannondale' wilt behouden en daarom kiest voor een Headshock of Lefty.
                              Ik begrijp dat ook, maar ook louter naar prijs/kwaliteit toe, is een Cannondale met Fox dikwijls een betere optie. In mijn geval zag ik een Fatty niet echt zitten. En om dan meteen een bom geld extra geld neer te leggen voor een Taurine met een Lefty ...
                              Nu ja, ik twijfelde toen wel tss die Taurine en een F1. Ik kwam echter tot de conclusie dat de Taurine 4 het meest waar voor zijn geld bood, en daar ben ik nog steeds van overtuigd. En nu heb ik het even niet over de looks.
                              Moest ik nu een nieuwe bike kopen, het werd een F1 (dus aluminium frame met Lefty).
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Waar voor z'n geld is ook maar een perceptie. Een X.9 schakelt niet veel slechter dan een X.0 en het prijsverschil is qua prestaties niet te rechtvaardigen, maar toch kopen we het.

Comment

Waar voor z'n geld is ook maar een perceptie. Een X.9 schakelt niet veel slechter dan een X.0 en het prijsverschil is qua prestaties niet te rechtvaardigen, maar toch kopen we het.
                                  Spreek voor uzelf.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Excuseer!
                                    't Is u vergeven!

Comment

• Daar zou ik de mijne wel voor wegdoen, denk ik.
                                      Scherpe prijs afdingen, en de andere met winst verkopen.
                                      Pak te klein helaas.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                        Daar zou ik de mijne wel voor wegdoen, denk ik.
                                        Scherpe prijs afdingen, en de andere met winst verkopen.
                                        Pak te klein helaas.
                                        Vind ik de mooiste hardtail Cannondale van het moment.

Ik heb die gast al een mail gestuurd, maar hij laat de mensen bieden via mail. De hoogst biedende krijgt 'm. Alsof anoniem bieden via internet een verbintenis zou kunnen zijn...

Comment

Working...
                                        X