Wat is het voordeel van die (uit mijn oogpunt) vreemde vork?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenGeen idee, moet vooral goed zijn!
Ik had hier vorige keer zo'n KTM gekocht, wtf was me dat...alles begon daar aan te piepen en te kraken, en ik ben 4x m'n zadel verloren
die Lefty, ik vermoed dat dat enkel de kader is? Ik ken er niks van (ik weet bv alleen dat je pakweg Shimano XT en Deore en van die toestanden hebt, maar vraag me al niet wat beter is)
De MTB die ik wil kopen moet vooral dienen als ik in CH ben om bergen op te klimmen (50% asfalt, 50% onverhard).
Wie had die fiets gemonteerd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenKTM is nochtans een redelijk goed tot super merk (allez, kwa moto's toch)
Wie had die fiets gemonteerd?
euh...de fietsenmaker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenWat is het voordeel van die (uit mijn oogpunt) vreemde vork?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNiks voordeel, 't is gewoon dikke show!
Zeker een Sram X0 of XX als groep nemen Lefty...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenJe valt rapper om
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichtenben je al bij de velomaker geweest?
Zaterdag mag ik 'm terug gaan halen. Hopelijk is het verholpen...
Vraagje, mijn ketting was vrij zanderig, hoe kan ik een ketting het best kuisen? Ik heb een remmenreiniger wat schitterend werkt tegen viezigheid, maar als er zand tussenkruipt?
Borstel? In de winkel zeiden ze een compresseur, maar dat heb ik nie
Comment
-
Ik heb zo'n teflonspray die opdroogt nadat je je ketting hebt gesmeerd.
Na het fietsen spuit ik die gewoon af met de tuinslang. Als het echt te gortig wordt gaat daar de hoge druk op (enkel ketting dan)
Vroeger had ik zo een speciale ketting reiniger en ontvetter maar vond precies dat ik door al het vet uit de ketting te halen er nadien precies alleen nog maar meer zand ed binnenin zat ...
Comment
-
Geen idee wat dat is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk BerichtenGeen idee wat dat is
Sram is een merk gelijk Shimano. Bij Shimano heb je een XTR (top), Deore XT, XT, SLX groep etc...
Hetzelfde bij Sram. X0 is gelijk - of beter? - als XTR, etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenIk heb zo'n teflonspray die opdroogt nadat je je ketting hebt gesmeerd.
Na het fietsen spuit ik die gewoon af met de tuinslang. Als het echt te gortig wordt gaat daar de hoge druk op (enkel ketting dan)
Vroeger had ik zo een speciale ketting reiniger en ontvetter maar vond precies dat ik door al het vet uit de ketting te halen er nadien precies alleen nog maar meer zand ed binnenin zat ...
Vervelend dat ik hier op mijn appartement geen tuinslang heb. Ik zal dan maar altijd naar de carwash moeten gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenDit is Sram X0:
Sram is een merk gelijk Shimano. Bij Shimano heb je een XTR (top), Deore XT, XT, SLX groep etc...
Hetzelfde bij Sram. X0 is gelijk - of beter? - als XTR, etc...
Ok thanks - en wat zijn de voordelen van Sram tov Shimano?
Comment
-
Moet 'm achtervering hebben? Dat lijkt mij in Zwitserland wel handig.
Eens bij BMC kijken misschien, Zwitsers merk, knappe fietsen:
En Scott is ook Zwitsers, en kunt u bij bovenvermeld forummember kopen!
Comment
-
Vanaf Shimano SLX/Sram X7 kom je al wel een heel eind. Shimano XTR/Sram X0 is werkelijk nergens voor nodig. Tussen die twee in, zit Shimano Deore XT/Sram X9. Leuk en meer dan goed genoeg voor een serieuze fietser. Ook goed voor competitie.
Een Lefty heeft als voordeel dat hij stijver is dan de meeste andere vorken. Moet ook wel. Was hij even stijf als veel andere vorken, dan zou hij uiteraard lichtjes scheef trekken. Het gewicht van een Lefty valt overigens ook zeer goed mee.
Een Lefty beschikt trouwens over 11 cm veerweg, waar andere crosscountryvorken 8-10 cm veerweg hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenMooiere kleurtjes
Hogere kettingspanning, dus minder "slaan" van je achterderailleur, hogere kabelspanning, dus preciezer / sneller schakelen..
Meer weet ik niet eigenlijk
Voor Lefty zie ik geen enkele reden om naar die prijsklasse te gaan, zal alleen maar geld kosten, hij meld ook duidelijk dat de fiets niet al teveel moet gaan kosten, met een deftige kader met bvb XT afmontage zal hij al zeer ver geraken, m'n mudbike is volledig voorzien van XT materiaal en die heeft me nog nooit in de steek gelaten eigenlijk. Je moet op wintertochten eens kijken hoeveel er niet aan het sukkelen zijn met hun soms dure remmen, met mijn relatief goedkope XT remmetjes heb ik nooit of te nimmer problemen.
Comment
Comment