Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het merk is mij onbekend, maar voor die prijs lijkt het wel wat.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Het merk is mij onbekend, maar voor die prijs lijkt het wel wat.
      Zijn anders redelijk populair over de plas... Dacht dat er een Pro Tour team met dat merk (van Chris Boardman btw) reed ook...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        Zijn anders redelijk populair over de plas... Dacht dat er een Pro Tour team met dat merk (van Chris Boardman btw) reed ook...
        Ik volg de boekjes en zo niet meer. Heb ik al meermaals gezegd, trouwens. Ik kan dus geenszins oordelen over de kwaliteit van het frame.
        De afmontage is alleszins deftig. Suntour maakt goedkopere vorken, maar deze ziet er deftig (volledig in aluminium) uit. Hopelijk werkt hij ook deftig.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • W-T-F

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

          Comment


          • Heeft hier al gestaan.

            Maar idd wel zot. Vooral die smallere stukken met jumps in.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
              Iemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?


              • Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
              • Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
              • Shifters: SRAM X5
              • Front Mech: SRAM X5
              • Rear Mech: SRAM X5
              • Brakes: Avid Juicy 3
              • Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
              • Cassette: SRAM PG950
              • Chain: KMC Z99
              • Bottom Bracket: FSA Powerdrive
              • Rims: Alex DP20
              • Hubs: Formula Disc
              • Spokes: Stainless black
              • Tyres: Continental MTN King 2.2
              • Handlebars: cboardman
              • Stem: cboardman
              • Headset: FSA integrated
              • Spacers: Alloy
              • Seatpost: cboardman
              • Saddle: cboardman
              • Pedals: Wellgo flat alloy
              • Weight: 27.7lbs


              Prijs: 800€

              Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
              Kijk misschien eens naar Canyon, de yellowstone 5
              link Canyon

              Frame Canyon New F6 Technology
              Voorvork RockShox Reba RL DualAir
              Balhoofdstel FSA Headset
              Achter derailleur Shimano Deore XT
              Voor derailleur Shimano Deore
              Shifters Shimano Deore
              Remgrepen Avid Juicy 3
              Remmen Avid Juicy 3 185/160
              Naven Shimano Deore
              Cassette Shimano Deore HG-50 11-34
              Velgen Alex DP 20
              Banden Schwalbe Nobby Nic 2.25“, Racing Ralph 2.25“
              Crankstel Shimano Deore
              Tandwielen 44/32/22
              Trapas Shimano Deore

              Stuurpen Easton EA30
              Stuur Easton EA30 Riser 635/20 mm
              Handvatten Canyon Bracelets
              Zadel Selle Italia Q-Bik
              Zadelpen Iridium 350mm
              Pedalen Wellgo Bärentatzen
              Frame maten S, M, L, XL
              Kleur sand blasted anodized black
              putty grey

              Gewicht 12,05

              Comment


              • Niets speciaal voor 800 euro, denk ik...
                SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
                Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:



                Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
                Ziet er mij echt een degelijke fiets uit voor dat geld, en ik vind 'm ook nog eens knap in het rood.
                Moest ik ooit een nieuwe fiets kopen, zie ik me daar wel gaan shoppen. Voor 1500 euro heb je topgerief in handen.
                De Canyon hierboven heeft een iets betere vork, maar bespaart wat op afmontage. Kwestie van voorkeur...
                Last edited by ; 29/05/2011, 10:48.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                  Iemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?


                  • Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
                  • Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
                  • Shifters: SRAM X5
                  • Front Mech: SRAM X5
                  • Rear Mech: SRAM X5
                  • Brakes: Avid Juicy 3
                  • Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
                  • Cassette: SRAM PG950
                  • Chain: KMC Z99
                  • Bottom Bracket: FSA Powerdrive
                  • Rims: Alex DP20
                  • Hubs: Formula Disc
                  • Spokes: Stainless black
                  • Tyres: Continental MTN King 2.2
                  • Handlebars: cboardman
                  • Stem: cboardman
                  • Headset: FSA integrated
                  • Spacers: Alloy
                  • Seatpost: cboardman
                  • Saddle: cboardman
                  • Pedals: Wellgo flat alloy
                  • Weight: 27.7lbs


                  Prijs: 800€

                  Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
                  Ik denk dat Cube een betere prijs/kwaliteitsverhouding biedt. Voor die prijs zou ik trouwens niet voor schijfremmen gaan.

                  Wel goede banden!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                    Iemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?


                    • Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
                    • Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
                    • Shifters: SRAM X5
                    • Front Mech: SRAM X5
                    • Rear Mech: SRAM X5
                    • Brakes: Avid Juicy 3
                    • Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
                    • Cassette: SRAM PG950
                    • Chain: KMC Z99
                    • Bottom Bracket: FSA Powerdrive
                    • Rims: Alex DP20
                    • Hubs: Formula Disc
                    • Spokes: Stainless black
                    • Tyres: Continental MTN King 2.2
                    • Handlebars: cboardman
                    • Stem: cboardman
                    • Headset: FSA integrated
                    • Spacers: Alloy
                    • Seatpost: cboardman
                    • Saddle: cboardman
                    • Pedals: Wellgo flat alloy
                    • Weight: 27.7lbs


                    Prijs: 800€

                    Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
                    Als je voor 100€ meer dit hebt:


                    Die cBoardman lijkt me dus prijs/kwaliteit niet zo goed te zijn.

                    Comment


                    • Bij Salden heb je de Talon 0 voor 799 ipv 1099

                      http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9560&catid=2965

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                        Niets speciaal voor 800 euro, denk ik...
                        SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
                        Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:



                        Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
                        Persoonlijk tot nu toe geen klachten over de Hayes remmen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Niets speciaal voor 800 euro, denk ik...
                          SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
                          Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:



                          Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
                          Ziet er mij echt een degelijke fiets uit voor dat geld, en ik vind 'm ook nog eens knap in het rood.
                          Moest ik ooit een nieuwe fiets kopen, zie ik me daar wel gaan shoppen. Voor 1500 euro heb je topgerief in handen.
                          De Canyon hierboven heeft een iets betere vork, maar bespaart wat op afmontage. Kwestie van voorkeur...
                          Die Canyon ziet er toch wel goed uit, degelijk en slechts 12kg. Heb zelf Canyon en is na +2j nog steeds een erg goeie fiets !

                          Comment


                          • Ik ga me wellicht deze aanschaffen : http://www.cannondale.com/bel/2011/b...-carbon-29er-1 of anders een Scott 29er...

                            Ik heb er in elk geval (opnieuw) zo één in test volgend weekend, en rij er de LCMT mee : www.lcmt.be

                            Eerste test (vorig weekend) viel me heel goed mee, ik raad iedereen die een nieuwe MTB zoekt aan om ook eens een 29er te testen
                            Last edited by ; 29/05/2011, 20:22.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Ik ga me wellicht deze aanschaffen : http://www.cannondale.com/bel/2011/b...-carbon-29er-1 of anders een Scott 29er...

                              Ik heb er in elk geval (opnieuw) zo één in test volgend weekend, en rij er de LCMT mee : www.lcmt.be

                              Eerste test (vorig weekend) viel me heel goed mee, ik raad iedereen die een nieuwe MTB zoekt aan om ook eens een 29er te testen
                              Vooral als het gemakkelijker, vlotter en sneller moet gaan
                              Maar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
                              Vandaar dat ik niet snel zelf op een 29" zal kruipen

                              Ik raad het wel aan sommige kennisen aan, vooral onzekere rijders, beginnelingen en wedstrijdrijders die op snelle parkoers moeten koersen

                              Steek vooraan wel een grote remschijf,
                              29" stoppen gaat iets moeilijkers

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                Maar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
                                Je bedoelt, hoe technischer, hoe leuker. En soms zal een 29er dan een voordeel zijn (verteert vlotter hoogteverschillen en obstakels), soms weer niet (als er heel krap gestuurd moet worden, denk ik).

                                'k Zal je weten te zeggen hoe het was

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                  Vooral als het gemakkelijker, vlotter en sneller moet gaan
                                  Maar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
                                  Vandaar dat ik niet snel zelf op een 29" zal kruipen

                                  Ik raad het wel aan sommige kennisen aan, vooral onzekere rijders, beginnelingen en wedstrijdrijders die op snelle parkoers moeten koersen

                                  Steek vooraan wel een grote remschijf,
                                  29" stoppen gaat iets moeilijkers
                                  Vrij juiste analyse. Toevallig vorige week met Vogel en Shurter kunnen praten over het 29er fenomeen.
                                  Gemiddelde XC wedstrijd: 26", steile technische stukken en veel "optrek" werk, steile beklimming
                                  Gemiddelde Marathon: 29" er: minder technisch, tempo rijden, lange obstakelvrije stukken, hellingen met niet al te lastig stijgingspercentage.

                                  We kunnen er nog heel veel over lullen maar daar komt het, naar mijn mening ook, toch min of meer op neer. Bij de XC wedstrijden werd ook opgemerkt dat met een29"er echt steile stukken oprijden toch een pak meer kracht kost om "rond" te krijgen.

                                  België is eerder een 29"er land dus
                                  Persoonlijk: ik wen maar niet aan die 29"ers, zeker als je graag "technische" stukjes rijdt..... ik ontken absoluut niet dat je op de meeste Belgische toertochten, gemiddeld sneller zal zijn met een 29"er bij een zelfde "wattage".
                                  Last edited by Jokke_vlo; 30/05/2011, 09:40.

                                  Comment


                                  • Zeker akkoord bij explosief optrekken en zeer steile klimmen, verzet is ook minder licht door de grotere wielomtrek.

                                    Veel meer dan bij 26" moet een 29" lichte en stijve wielen hebben, anders wordt het zwoegen en zwalpen...

                                    Wat op een marathon ook meespeelt is dat 29" meer comfort geeft (er blijken er zelfs velen te zijn die op een 29" rijden met vaste voorvork...).

                                    En als slotnoot : als ik me niet vergis heeft Kulhavy de laatste world cup gewonnen op... een 29". Van Hoovels rijdt nu ook op een Scott 29" en dan denk ik dat het net de profs zijn die het minst baat hebben bij een 29" (ze zijn technisch quasi perfect en vinden gewicht wellicht het belangrijkst en dan is het duidelijk welke type het lichtst is).

                                    Maar bon, neemt niet weg dat ook jullie analyse wel correct is

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Maar bon, neemt niet weg dat ook jullie analyse wel correct is
                                      teneinde de discussie geen 500pag te laten duren: we all agree

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      ik ontken absoluut niet dat je op de meeste Belgische toertochten, gemiddeld sneller zal zijn met een 29"er bij een zelfde "wattage".
                                      toertochten: idd, in de benamings komt geen MOUNTAINbike meer voor

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                        teneinde de discussie geen 500pag te laten duren: we all agree
                                        Het heeft idd geen zin om daar zwaar over door te bomen hé

                                        Al had ik graag wat gestookt ivm jouw opmerking "hoe moeilijker, hoe liever" door te zeggen dat je dan maar de Transprovence had moeten rijden op een hardtail met vaste voorvork

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Het heeft idd geen zin om daar zwaar over door te bomen hé

                                          Al had ik graag wat gestookt ivm jouw opmerking "hoe moeilijker, hoe liever" door te zeggen dat je dan maar de Transprovence had moeten rijden op een hardtail met vaste voorvork
                                          met een Sandman bedoel je????????
                                          is nog te overwegen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X