Het merk is mij onbekend, maar voor die prijs lijkt het wel wat.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenHet merk is mij onbekend, maar voor die prijs lijkt het wel wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenZijn anders redelijk populair over de plas... Dacht dat er een Pro Tour team met dat merk (van Chris Boardman btw) reed ook...
De afmontage is alleszins deftig. Suntour maakt goedkopere vorken, maar deze ziet er deftig (volledig in aluminium) uit. Hopelijk werkt hij ook deftig.
Comment
-
-
Heeft hier al gestaan.
Maar idd wel zot. Vooral die smallere stukken met jumps in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?
- Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
- Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
- Shifters: SRAM X5
- Front Mech: SRAM X5
- Rear Mech: SRAM X5
- Brakes: Avid Juicy 3
- Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
- Cassette: SRAM PG950
- Chain: KMC Z99
- Bottom Bracket: FSA Powerdrive
- Rims: Alex DP20
- Hubs: Formula Disc
- Spokes: Stainless black
- Tyres: Continental MTN King 2.2
- Handlebars: cboardman
- Stem: cboardman
- Headset: FSA integrated
- Spacers: Alloy
- Seatpost: cboardman
- Saddle: cboardman
- Pedals: Wellgo flat alloy
- Weight: 27.7lbs
Prijs: 800€
Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
link Canyon
Frame Canyon New F6 Technology
Voorvork RockShox Reba RL DualAir
Balhoofdstel FSA Headset
Achter derailleur Shimano Deore XT
Voor derailleur Shimano Deore
Shifters Shimano Deore
Remgrepen Avid Juicy 3
Remmen Avid Juicy 3 185/160
Naven Shimano Deore
Cassette Shimano Deore HG-50 11-34
Velgen Alex DP 20
Banden Schwalbe Nobby Nic 2.25“, Racing Ralph 2.25“
Crankstel Shimano Deore
Tandwielen 44/32/22
Trapas Shimano Deore
Stuurpen Easton EA30
Stuur Easton EA30 Riser 635/20 mm
Handvatten Canyon Bracelets
Zadel Selle Italia Q-Bik
Zadelpen Iridium 350mm
Pedalen Wellgo Bärentatzen
Frame maten S, M, L, XL
Kleur sand blasted anodized black
putty grey
Gewicht 12,05
Comment
-
Niets speciaal voor 800 euro, denk ik...
SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:
Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
Ziet er mij echt een degelijke fiets uit voor dat geld, en ik vind 'm ook nog eens knap in het rood.
Moest ik ooit een nieuwe fiets kopen, zie ik me daar wel gaan shoppen. Voor 1500 euro heb je topgerief in handen.
De Canyon hierboven heeft een iets betere vork, maar bespaart wat op afmontage. Kwestie van voorkeur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?
- Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
- Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
- Shifters: SRAM X5
- Front Mech: SRAM X5
- Rear Mech: SRAM X5
- Brakes: Avid Juicy 3
- Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
- Cassette: SRAM PG950
- Chain: KMC Z99
- Bottom Bracket: FSA Powerdrive
- Rims: Alex DP20
- Hubs: Formula Disc
- Spokes: Stainless black
- Tyres: Continental MTN King 2.2
- Handlebars: cboardman
- Stem: cboardman
- Headset: FSA integrated
- Spacers: Alloy
- Seatpost: cboardman
- Saddle: cboardman
- Pedals: Wellgo flat alloy
- Weight: 27.7lbs
Prijs: 800€
Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
Wel goede banden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenIemand die mij iets meer kan vertellen over deze cBoardman MTB?
- Frame: Lightweight alloy triple butted, full smooth welding
- Fork: Suntour Epicon LOD, Air, 120mm, damping adjust, lock out
- Shifters: SRAM X5
- Front Mech: SRAM X5
- Rear Mech: SRAM X5
- Brakes: Avid Juicy 3
- Chainset: FSA Alpha Drive 44x32x22T
- Cassette: SRAM PG950
- Chain: KMC Z99
- Bottom Bracket: FSA Powerdrive
- Rims: Alex DP20
- Hubs: Formula Disc
- Spokes: Stainless black
- Tyres: Continental MTN King 2.2
- Handlebars: cboardman
- Stem: cboardman
- Headset: FSA integrated
- Spacers: Alloy
- Seatpost: cboardman
- Saddle: cboardman
- Pedals: Wellgo flat alloy
- Weight: 27.7lbs
Prijs: 800€
Lijkt mij prijs/kwaliteit hetzelfde als een Cube voor die prijs?
Die cBoardman lijkt me dus prijs/kwaliteit niet zo goed te zijn.
Comment
-
Bij Salden heb je de Talon 0 voor 799 ipv 1099
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=9560&catid=2965
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenNiets speciaal voor 800 euro, denk ik...
SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:
Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenNiets speciaal voor 800 euro, denk ik...
SRAM X5 staat eigenlijk maar op het niveau van Deore bij Shimano.
Voor 800 euro, nieuw, zou ik zoiets kiezen:
Cube-frame, Recon-vork, Race Face opbouw, SLX/XT mix (buiten crank), Hayes remmen (Jupke heeft daar ervaring mee dacht ik), ...
Ziet er mij echt een degelijke fiets uit voor dat geld, en ik vind 'm ook nog eens knap in het rood.
Moest ik ooit een nieuwe fiets kopen, zie ik me daar wel gaan shoppen. Voor 1500 euro heb je topgerief in handen.
De Canyon hierboven heeft een iets betere vork, maar bespaart wat op afmontage. Kwestie van voorkeur...
Comment
-
Ik ga me wellicht deze aanschaffen : http://www.cannondale.com/bel/2011/b...-carbon-29er-1 of anders een Scott 29er...
Ik heb er in elk geval (opnieuw) zo één in test volgend weekend, en rij er de LCMT mee : www.lcmt.be
Eerste test (vorig weekend) viel me heel goed mee, ik raad iedereen die een nieuwe MTB zoekt aan om ook eens een 29er te testen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk ga me wellicht deze aanschaffen : http://www.cannondale.com/bel/2011/b...-carbon-29er-1 of anders een Scott 29er...
Ik heb er in elk geval (opnieuw) zo één in test volgend weekend, en rij er de LCMT mee : www.lcmt.be
Eerste test (vorig weekend) viel me heel goed mee, ik raad iedereen die een nieuwe MTB zoekt aan om ook eens een 29er te testen
Maar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
Vandaar dat ik niet snel zelf op een 29" zal kruipen
Ik raad het wel aan sommige kennisen aan, vooral onzekere rijders, beginnelingen en wedstrijdrijders die op snelle parkoers moeten koersen
Steek vooraan wel een grote remschijf,
29" stoppen gaat iets moeilijkers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenMaar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
'k Zal je weten te zeggen hoe het was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk BerichtenVooral als het gemakkelijker, vlotter en sneller moet gaan
Maar mijn visie op Mtb is, hoe moeilijker, hoe leuker,
Vandaar dat ik niet snel zelf op een 29" zal kruipen
Ik raad het wel aan sommige kennisen aan, vooral onzekere rijders, beginnelingen en wedstrijdrijders die op snelle parkoers moeten koersen
Steek vooraan wel een grote remschijf,
29" stoppen gaat iets moeilijkers
Gemiddelde XC wedstrijd: 26", steile technische stukken en veel "optrek" werk, steile beklimming
Gemiddelde Marathon: 29" er: minder technisch, tempo rijden, lange obstakelvrije stukken, hellingen met niet al te lastig stijgingspercentage.
We kunnen er nog heel veel over lullen maar daar komt het, naar mijn mening ook, toch min of meer op neer. Bij de XC wedstrijden werd ook opgemerkt dat met een29"er echt steile stukken oprijden toch een pak meer kracht kost om "rond" te krijgen.
België is eerder een 29"er land dus
Persoonlijk: ik wen maar niet aan die 29"ers, zeker als je graag "technische" stukjes rijdt..... ik ontken absoluut niet dat je op de meeste Belgische toertochten, gemiddeld sneller zal zijn met een 29"er bij een zelfde "wattage".Last edited by Jokke_vlo; 30/05/2011, 09:40.
Comment
-
Zeker akkoord bij explosief optrekken en zeer steile klimmen, verzet is ook minder licht door de grotere wielomtrek.
Veel meer dan bij 26" moet een 29" lichte en stijve wielen hebben, anders wordt het zwoegen en zwalpen...
Wat op een marathon ook meespeelt is dat 29" meer comfort geeft (er blijken er zelfs velen te zijn die op een 29" rijden met vaste voorvork...).
En als slotnoot : als ik me niet vergis heeft Kulhavy de laatste world cup gewonnen op... een 29". Van Hoovels rijdt nu ook op een Scott 29" en dan denk ik dat het net de profs zijn die het minst baat hebben bij een 29" (ze zijn technisch quasi perfect en vinden gewicht wellicht het belangrijkst en dan is het duidelijk welke type het lichtst is).
Maar bon, neemt niet weg dat ook jullie analyse wel correct is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenMaar bon, neemt niet weg dat ook jullie analyse wel correct is
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichtenik ontken absoluut niet dat je op de meeste Belgische toertochten, gemiddeld sneller zal zijn met een 29"er bij een zelfde "wattage".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenteneinde de discussie geen 500pag te laten duren: we all agree
Al had ik graag wat gestookt ivm jouw opmerking "hoe moeilijker, hoe liever" door te zeggen dat je dan maar de Transprovence had moeten rijden op een hardtail met vaste voorvork
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHet heeft idd geen zin om daar zwaar over door te bomen hé
Al had ik graag wat gestookt ivm jouw opmerking "hoe moeilijker, hoe liever" door te zeggen dat je dan maar de Transprovence had moeten rijden op een hardtail met vaste voorvork
is nog te overwegen
Comment
Comment