Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @Beta: ben 1.79/1.80m

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
      Col de haussire... Bekend van dit week-end de La Chouffe classic.. zeer zwaar... dat was afzien!
      'k had het gezegd he.

Staat volgens verschillende site gemeld als lastigste klim van belgië.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
        @Beta: ben 1.79/1.80m
        OK. Dan kàn het idd zijn dat je net tss die twee maten in valt. Dus de ene fietsenmaker zal je mss een 19,5" aanraden, terwijl de andere zegt dat je beter een 18" neemt. Had dat zelf ook. Ik ben toch voor de kleinste gegaan, maar dan met een 10 mm langere stuurpen. Voor lange ritten was een L in mijn geval mss beter, maar dat was niet mijn bedoeling.
        Anyway, ik zou de geometrie van die fietsen moeten bekijken, want de ene 18" is de andere niet natuurlijk. En strikt gemeten is de mijne zelfs een 17", maar qua lengte toch meer vergelijkbaar met een 18" elders.
        Zal voor een andere keer zijn. Ik ga slapen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Een toertje als in: op en af de oprit rijden

Mijn voorkeur gaat uit naar de Giant, begin er meer en meer van overtuigd te geraken, ik mag ten slotte m'n budget niet uit het oog verliezen

De Bulls kost 900€, eer ik dan terug klikpedalen, MTB-schoenen, fietscomputer, drinkhouder heb, mag ik er 150€ bij tellen en dan zit ik over de 1000€ en eerlijk gezegd, da's mij teveel. Ze kunnen wel nog iets gratis geven maar niet alles uiteraard.

Met de Giant (800€) betaal ik al geen verzendingskosten én heb ik al 100€ voordeel tegenover de Bulls...

Alleen weet ik nog niet welke maat ik nodig heb bij de Giant... Heb een 18" op de Bulls en een 19.5" op de Trek.

Ik zou graag hoog zitten op m'n fiets, moet ik dan een groter kader of kleiner kader hebben? Ik dacht dat je een groter kader moet hebben?
          Beter wat te klein dan te groot. Ken er die ne meter 80 zijn en gereden hebben op ne small omwille van het gewicht en wendbaarheid. Ik ben 1m80 en ik ne medium.

Comment

• Klein probleempje, en vraag...

Heb vorig weekend MTB schoenen gekocht in de Decathlon (Antwerpen). Klikpedalen en plaatjes had ik indertijd al bij mijn fiets bijgekocht.

Aangezien het de eerste keer was met klikpedalen/schoenen heb ik er niet opgelet maar toen ik het vandaag wou testen blijkt dus dat er geen plaatje in de schoen zit (of is bijgeleverd) om mijn plaatje op vast te vijzen

"Bevestigingsmoer van de schoenplaat" zoals aangetoond in dit documentje.

Nu is de vraag of je dat nog ergens kan bestellen of kopen ? Decathlon is nogal ver en uit de richting dus als ik dat voor een paar euro's hier in de buurt kan kopen zou dat praktischer zijn.

Maar net op het internet even gezocht maar ik vind er niet veel van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
              Klein probleempje, en vraag...

Heb vorig weekend MTB schoenen gekocht in de Decathlon (Antwerpen). Klikpedalen en plaatjes had ik indertijd al bij mijn fiets bijgekocht.

Aangezien het de eerste keer was met klikpedalen/schoenen heb ik er niet opgelet maar toen ik het vandaag wou testen blijkt dus dat er geen plaatje in de schoen zit (of is bijgeleverd) om mijn plaatje op vast te vijzen

"Bevestigingsmoer van de schoenplaat" zoals aangetoond in dit documentje.

Nu is de vraag of je dat nog ergens kan bestellen of kopen ? Decathlon is nogal ver en uit de richting dus als ik dat voor een paar euro's hier in de buurt kan kopen zou dat praktischer zijn.

Maar net op het internet even gezocht maar ik vind er niet veel van
              Ik zal morgen thuis eens kijken of ik dat op overschot heb liggen
              Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Mja, ik zou het lullig vinden om naar Antwerpen te rijden en dan te horen dat ze dat niet appart kunnen krijgen...

Of da ze zeggen dat ik dat dan maar niet moet kwijtspelen blijkbaar wordt dat en een waterdichte tape ofzo bijgeleverd bij die schoenen, die heb ik jammer genoeg nooit gezien

Comment

Mja, ik zou het lullig vinden om naar Antwerpen te rijden en dan te horen dat ze dat niet appart kunnen krijgen...

Of da ze zeggen dat ik dat dan maar niet moet kwijtspelen blijkbaar wordt dat en een waterdichte tape ofzo bijgeleverd bij die schoenen, die heb ik jammer genoeg nooit gezien
                  de waterdichte tape heb ik sowieso niet meer op overschot liggen in ieder geval
                  Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Daar heb ik wel wat voor op het werk Ruitenkit zal wel werken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      OK. Dan kàn het idd zijn dat je net tss die twee maten in valt. Dus de ene fietsenmaker zal je mss een 19,5" aanraden, terwijl de andere zegt dat je beter een 18" neemt. Had dat zelf ook. Ik ben toch voor de kleinste gegaan, maar dan met een 10 mm langere stuurpen. Voor lange ritten was een L in mijn geval mss beter, maar dat was niet mijn bedoeling.
                      Anyway, ik zou de geometrie van die fietsen moeten bekijken, want de ene 18" is de andere niet natuurlijk. En strikt gemeten is de mijne zelfs een 17", maar qua lengte toch meer vergelijkbaar met een 18" elders.
                      Zal voor een andere keer zijn. Ik ga slapen.
                      Zou vriendelijk zijn!

Comment

Mja, ik zou het lullig vinden om naar Antwerpen te rijden en dan te horen dat ze dat niet appart kunnen krijgen...

Al gehoord van een uitvinding genaamd de telefoon ??

wat die binnen plaatjes in de schoenen betreft, vind het vreemd dat die niet bij de spd kit zitten , maar meestal zitten die ook in elke schoen, enfin ik heb enkel ervaring met Shimano en Specialized schoenen natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          Beter wat te klein dan te groot. Ken er die ne meter 80 zijn en gereden hebben op ne small omwille van het gewicht en wendbaarheid. Ik ben 1m80 en ik ne medium.
                          Inderdaad, de bovenbuislengtes tussen de verschillende maten schelen niet veel. Een iets te klein frame is altijd beter dan een iets te groot. Stuurpen, zadelstand en offset zadelpen. Manieren genoeg om de afstand stuur - zadel aan te passen.

Comment

Een toertje als in: op en af de oprit rijden

Mijn voorkeur gaat uit naar de Giant, begin er meer en meer van overtuigd te geraken, ik mag ten slotte m'n budget niet uit het oog verliezen

De Bulls kost 900€, eer ik dan terug klikpedalen, MTB-schoenen, fietscomputer, drinkhouder heb, mag ik er 150€ bij tellen en dan zit ik over de 1000€ en eerlijk gezegd, da's mij teveel. Ze kunnen wel nog iets gratis geven maar niet alles uiteraard.

Met de Giant (800€) betaal ik al geen verzendingskosten én heb ik al 100€ voordeel tegenover de Bulls...

Alleen weet ik nog niet welke maat ik nodig heb bij de Giant... Heb een 18" op de Bulls en een 19.5" op de Trek.

Ik zou graag hoog zitten op m'n fiets, moet ik dan een groter kader of kleiner kader hebben? Ik dacht dat je een groter kader moet hebben?
                            18" is ideaal voor u.

Comment

• Nog even gemeten, lengte tussen de benen is 80-81cm. Nog altijd 18" Jakkel?

Comment

• Stoefer

Comment

Nog even gemeten, lengte tussen de benen is 80-81cm. Nog altijd 18" Jakkel?
                                  Da's hetzelfde als ik. Inderdaad, da's nog altijd 18". Ik rij trouwens met een 17"

Comment

Stoefer

Comment

Stoefer

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Da's hetzelfde als ik. Inderdaad, da's nog altijd 18". Ik rij trouwens met een 17"
                                      Okay, thx!

Dan ga ik die bestellen nu...

Comment

• Ik heb een ander stuur nodig voor mijne MTB, wat kunnen jullie me aanraden?
                                        Het oorspronkelijke stuur op mijne mountainbike was perfect, echter mijn handvaten waren te klein (mijn handen schuurden tegen mijn versnellingen aan)
                                        De fietsenmaker kon mijn versnelling enz. echter niet verplaatsen, dus hij moest een groter stuur monteren.
                                        Nu is dat stuur TE groot - da's bijna een roer.

Dus ik wil daar een ander stuur op hebben.
                                        Wat is goed?

Comment

• Ik heb goede ervaringen met Ritchey stuurtjes, op mijn ene fiets heb ik een WCS Carbon 580mm flatbar en op mijn andere de Superlogic versie. Zeker die eerste is prijs/kwaliteit gewoon heel goed. Breedte is een persoonlijke keuze, aangezien ik niet ieder weekend in de ardennen afdalingen ga doen volstaat 580mm voor me. Qua handvatten gebruik ik sinds kort deze : http://www.mtbhandvatten.be/ , eigenlijk lijken ze veel te duur voor wat het is maar om eerlijk te zijn moet ik geen andere meer hebben, niet al te dik en zeer goede grip ( ik heb de chunky's , de racers vond ik iets te dun eigenlijk) , ik heb jaren met Rithey WCS foam grips gereden maar die ESI's zijn toch wel veel beter.
                                          Last edited by Audidriver; 31/05/2011, 11:59.

Comment

Working...
                                          X