Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Hoeveel kost zo'n Sandman nu eigenlijk? (je hebt daar blijkbaar 2 modellen in, maar geen prijzen te vinden)
    nog niet in verkoop,
    hopelijk nog "tijdens de hype",
    anders wordt dat "niks"

nu, al met enkele "kenners" gesproken en die zijn enthousiast.....voor af en toe, en als "fiets voor er bij"

ook merkte er dinsdag nog een "echte kenner" op dat (hij rijdt af en toe met zo'n dikke voorband op zijn Jones) die dikke banden op 't nat een ramp zijn qwa grip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
      heeft iemand ervaring met Haibike mountainbikes?
      Goede maat van mij rijdt met een Haibike, hij is er content van en lijkt me ook wel goed materiaal. Zijn mtb is overlaatst gestolen en hij gaat opnieuw een Haibike kopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        nog niet in verkoop,
        anders wordt dat "niks"

nu, al met enkele "kenners" gesproken en die zijn enthousiast.....voor af en toe, en als "fiets voor er bij"

ook merkte er dinsdag nog een "echte kenner" op dat (hij rijdt af en toe met zo'n dikke voorband op zijn Jones) die dikke banden op 't nat een ramp zijn qwa grip
        Zal wel kloppen. Het is niet voor niets dat in modderige omstandigheden smallere banden worden aangeraden.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          ik doe 4-5 uur met een drinkbus.
          Hangt er nogal van af. Zoals je al zei: van de intensiteit waarmee je fietst. Voorts ook van de temperatuur natuurlijk. En niet te vergeten: hoeveel je drinkt net voor je vertrekt. Ik heb nl. de gewoonte om vlak voor een rit nog twee glazen water achterover te kappen. Als het niet al te warm is, kan ik dan gerust tot anderhalf uur zonder drank.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

al eens gezien hoe breed bvb de Neroroute geworden is op sommige plaatsen??????????
            Dat is wel door al diegenen die de plassen op de singletracks 'omronden' , heeft niks met remmen te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
              Hangt er nogal van af. Zoals je al zei: van de intensiteit waarmee je fietst. Voorts ook van de temperatuur natuurlijk. En niet te vergeten: hoeveel je drinkt net voor je vertrekt. Ik heb nl. de gewoonte om vlak voor een rit nog twee glazen water achterover te kappen. Als het niet al te warm is, kan ik dan gerust tot anderhalf uur zonder drank.
              Ben vandaag 70km gaan rijden, en ik ben 3 keer moeten stoppen om te plassen.
              veel koffie op het werk

Comment

nog niet in verkoop,
                anders wordt dat "niks"

Het huidige aanbod aan banden voor de Sandman is inderdaad nogal rap op zijn limiet in de modder. Dat is het enige echte minpunt aan die bikes.
                Kwa prijzen, dat zal ergens tussen de 500 en 1000€ liggen voor het frame. Ik geloof dat dat op mountainbike.be al ter sprake gekomen is.

Comment

veel koffie op het werk
                  Ik drink zelden koffie. Liever een zwaar bier.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

nee idd, en alle respect, iedereen moet leren,
                    maar even een cursus volgen of raad vragen aan een "ouwe rot" kan al veel verhelpen,
                    hoe vaak ik al niet heb uitgelegd dat een achter-rem dient voor het bochtenwerk en niet voor het afdalen
                    maw: je moet het slepend gebruiken om je fiets te "stabiliseren" en de "draaicirkel te verkleinen"

ga je te snel een bocht in: leun dan ietsje op je voorwiel, en ga vol in de achterrem (allé, gedoseerd hein)

edit: goeie motards en vooral de "enduro-rijders" zijn erg goede mtb'ers, de flandriens die door 't veld komen knallen zouden beter een cyclocross-fiets kopen (of een 29er )
                    Als ik dat zo lees heb ik toch nog redelijk wat te leren.. Ik zou er nooit aan gedacht hebben om op je voorwiel te remmen tijdens een afdaling... Dat lijkt zo onnatuurlijk?
                    Ik denk dat je meer stabiliteit en controle hebt als je op je achterwiel remt? Ik ben natuurlijk wel akkoord dat je zo bepaalde tracks helemaal naar de knoppen helpt ja..

Stel dat je op je voorwiel remt bij het afdalen, en je gaat door losse zand, je voorwiel kan dan toch vrij snel ne "zwieper" krijgen.. Als je dan op je voorwiel remt?

Kan je mij dat voorwiel remmen bij afdalen eens tegoei uitleggen? (ik herinner me de beelden van de Belgacom cup in de Ardennen daar met Nys en die mannen.. die gingen ook allemaal remmend op hun achterwiel diene berg af?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
                      heeft iemand ervaring met Haibike mountainbikes?
                      Ik heb mijne MTB gekocht bij BAX in Hamont, en hij (fietsenmaker) wilt alleen maar het beste van het beste. (Natuurlijk ook als reclame) Hij rijdt zelf ook op een Haibike, maar volledig SRAM X0

Ferme fiets...

Comment

• Op je voorwiel remmen, dan rem je echt af, wat met je achterwiel vaak minder het geval is. Rustig meeremmen met het achterwiel houdt de fiets op koers.

Comment

• Altijd over uw zadel hangen, en door uw knieën buigen in een afdaling om de schokken op te vangen.
                          Als uw achterrem het meest gebruikt werd, moest er vooraan geen grotere schijf steken hé.

Comment

veel koffie op het werk
                            Jak, koffie

Ik heb er net 50 gedaan, en mijn drinkbus was half leeg.
                            Meestal gewoon water. Het tempo was ook niet superhoog.
                            Als het tempo echt hoog is drink ik een bus leeg op een uur, makkelijk.
                            Ik probeer meestal na elke serieuze inspanning wat te drinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                              Op je voorwiel remmen, dan rem je echt af, wat met je achterwiel vaak minder het geval is. Rustig meeremmen met het achterwiel houdt de fiets op koers.
                              Dat klinkt inderdaad logisch... Je hebt dan meer druk op je voorwiel, dus het "weinige" remmen dat je dan doet gaat relatief meer impact hebben als dat je je achterwiel blokkeert..
                              Eens goed uittesten!

Comment

• Ik rem ook wel eens op het voorwiel, zoals je in een auto zou linksremmen: om het voorwiel te stabiliseren en de grip daar te verhogen. Ook in afdalinkjes. Maar ook als je echt wil afremmen, om het simpele feit dat een achterwiel in afdaling vanwege de nog meer vooraan liggende gewichtsverdeling sowieso al weinig (remmende) grip heeft.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Altijd over uw zadel hangen, en door uw knieën buigen in een afdaling om de schokken op te vangen.
                                  Als uw achterrem het meest gebruikt werd, moest er vooraan geen grotere schijf steken hé.
                                  uiteraard, ik hang altijd naar achter dan, en ik ga dan niet op mijn zadel zitten
                                  Dan moet ik mijne remtechniek bijschaven, ik gebruik achteraan eerder intensiever...
                                  *neemt nota*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                    Ik rem ook wel eens op het voorwiel, zoals je in een auto zou linksremmen: om het voorwiel te stabiliseren en de grip daar te verhogen. Ook in afdalinkjes. Maar ook als je echt wil afremmen, om het simpele feit dat een achterwiel in afdaling vanwege de nog meer vooraan liggende gewichtsverdeling sowieso al weinig (remmende) grip heeft.
                                    Ok logisch... maar zoals dit weekend bij de Toertocht in Langdorp... Je hebt daar een afdaling van 100 meter waar het hoogteverschil pakt 40 meter is, en geen effen afdaling.. Losse zand, stronken, takken, etc..
                                    Dan is je eerste - intuitieve - reactie om op je achterwiel te remmen.. Je gaat dan ook achter je zadel hangen om niet teveel gewicht naar voren te hangen.
                                    Ik zou in die situatie - natuurlijk wel op stukken waar ik ervan overtuigd ben dat mijn voorwiel die remmende kracht aankan - niet snel op mijn voorwiel remmen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                      Dat klinkt inderdaad logisch... Je hebt dan meer druk op je voorwiel, dus het "weinige" remmen dat je dan doet gaat relatief meer impact hebben als dat je je achterwiel blokkeert..
                                      Eens goed uittesten!
                                      Het achterwiel blokkeren, haalt niets uit. Is alleen goed om sneller te kunnen draaien, zoals reeds gezegd. Je moet voornamelijk met de voorrem remmen, zelfs op een koersfiets. Wel rekening houden met de ondergrond natuurlijk.
                                      Ik snap trouwens niet dat veel mensen bang zijn om over hun stuur te vliegen als ze te hard vooraan zouden remmen. Ten eerste kan je doseren en ten tweede blokkeert je voorwiel aan een hogere snelheid minder makkelijk dan je denkt. Het enige gevaar aan te hard remmen vooraan, is dat je voorwiel dan wegschuift als er te weinig grip voorhanden is. Daarom dat je dus op de ondergrond moet letten. Idem met de koersfiets. Als je al eens een noodstop hebt moeten maken aan meer dan 30 km/h, weer je wel wat ik bedoel.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik ben gelijk Rossi, dat achterwiel moet van links naar rechts bewegen
                                        (maar da's omdat ie vanvoor wreed hard remt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                          Ik ben gelijk Rossi, dat achterwiel moet van links naar rechts bewegen
                                          (maar da's omdat ie vanvoor wreed hard remt)
                                          Slippers achteraan uitlokken door vooraan hard te remmen, dat kan idd ook.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X