Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Ik ben gelijk Rossi, dat achterwiel moet van links naar rechts bewegen
    (maar da's omdat ie vanvoor wreed hard remt)
    Dat is lekker he
    Daarom rem ik bij het aansnijden van gewone bochten soms ook vooraan bij
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Als ik dat zo lees heb ik toch nog redelijk wat te leren.. Ik zou er nooit aan gedacht hebben om op je voorwiel te remmen tijdens een afdaling... Dat lijkt zo onnatuurlijk?
      Ik denk dat je meer stabiliteit en controle hebt als je op je achterwiel remt? Ik ben natuurlijk wel akkoord dat je zo bepaalde tracks helemaal naar de knoppen helpt ja..

Stel dat je op je voorwiel remt bij het afdalen, en je gaat door losse zand, je voorwiel kan dan toch vrij snel ne "zwieper" krijgen.. Als je dan op je voorwiel remt?

Kan je mij dat voorwiel remmen bij afdalen eens tegoei uitleggen? (ik herinner me de beelden van de Belgacom cup in de Ardennen daar met Nys en die mannen.. die gingen ook allemaal remmend op hun achterwiel diene berg af?)
      gewoon eens oefenen op een heuvelke van 3m hoog, met mulle grond, dan valt ge zacht,
      maar ge zult niet vallen, poep achter 't zadel en alleen de voorrem gebruiken,
      no probs,
      indien gewenst spreken we eens af hé, dan geef ik een "snelcursusje" rijtechniek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
        gewoon eens oefenen op een heuvelke van 3m hoog, met mulle grond, dan valt ge zacht,
        maar ge zult niet vallen, poep achter 't zadel en alleen de voorrem gebruiken,
        no probs,
        indien gewenst spreken we eens af hé, dan geef ik een "snelcursusje" rijtechniek
        Ik sta daar niet weigerachtig tegenover!
        Ik stuur U nog een pmmetje

Comment

Ik sta daar niet weigerachtig tegenover!
          Ik stuur U nog een pmmetje
          Ga gewoon wat rijden, al doende leer je dat ook hoor.

Comment

• Wel oppassen als het een heel steile helling is en je, zoals iedereen tegenwoordig, redelijk wat veerweg hebt. Met mijn Super V ben ik zo eens goed over mijn stuur gegaan. Steile helling van een paar meter naar beneden, ik daar op het gemak af. Voor- én achteraan remmen. Echter, op een gegeven moment moet ik net een tikkeltje harder geremd hebben, en hoewel ik achter mijn zadel hing, veerde mijn vork door dat remmen een beetje meer in en veerde mijn achterdemper wat uit. Resultaat: ik over mijn stuur en mijn fiets met een tuimeling naar beneden. Die kwam tot ondersteboven tot stilstand tegen een boom (met het grote tandwiel er bots op). Resultaat: niet alleen een krom tandwiel, maar ook de spider van het crankstel om zeep. En aangezien die spider geen apart onderdeel was, was ik genoodzaakt een volledig nieuw crankstel te kopen. Zelf had ik trouwens niets.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ga gewoon wat rijden, al doende leer je dat ook hoor.
              Mijn gedacht.

Aan allen
              Als je echt wilt vertragen zal je toch je voorrem moeten gebruiken. De kunst - en dat komt met ervaring en parkoers leren lezen - is weten WANNEER je vooraan moet sluiten en OP TIJD je voorrem weer los te laten. De achterrem helpt maar 70-80% van de vertraging komt van de voorrem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Mijn gedacht.

Aan allen
                Als je echt wilt vertragen zal je toch je voorrem moeten gebruiken. De kunst - en dat komt met ervaring en parkoers leren lezen - is weten WANNEER je vooraan moet sluiten en OP TIJD je voorrem weer los te laten. De achterrem helpt maar 70-80% van de vertraging komt van de voorrem
                Voilà. Vlammen moet je doen!
                En ga je eens op je bek door een fout (rem)manoeuvre. Na een paar keer ga je die fout niet meer maken hoor.

Comment

• Ik ga toch liever niet op m'n bek hoor.
                  Ben zo eens geschoven in de Ardennen op natte rotsen. Gelukkig net ernaast terechtgekomen of ik zat nu in een rolstoel - maar ik kan mijn rechterpink niet meer strekken sindsdien.
                  Stond achteruit gedraait over de rug m'n hand , best grappig zicht eigenlijk. Ik heb die toen terug op z'n plaats geklikt en verder gereden. Adrenaline hee

Comment

Ik ga toch liever niet op m'n bek hoor.
                    Ja oké, ik ben ook wat aan het overdrijven hé.

Ik bedoel maar: de beste leerschool is rijden en nog eens rijden. Of: al doende leert men.

Comment

• Zeker en vast, oefenen en blijven oefenen. Rustig eerst en dan de snelheid wat opdrijven. En dan zonder te remmen

Comment

Zeker en vast, oefenen en blijven oefenen. Rustig eerst en dan de snelheid wat opdrijven. En dan zonder te remmen
                        En dan zonder tanden?

Eens vallen kan geen kwaad, zolang er geen te zware kosten mee gemoeid gaan. Of zolang het frame of de vork niet echt beschadigd wordt ...
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ja, ik ben meer bezorgd om kosten aan mezelf, een fiets kan vervangen worden.

Comment

Ja, ik ben meer bezorgd om kosten aan mezelf, een fiets kan vervangen worden.
                            Valt ook onder de noemer "kosten".
                            Veel hangt ook van de snelheid af natuurlijk. Het voorval dat ik hierboven beschreef, had een vrij domme afloop, doordat de fiets eigenlijk zo'n beetje de helling af rolde, terwijl ik nochtans heel traag reed.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Te traag is ook niet goed.

Comment

• Zijn er zo geen sites waar ze bepaalde technieken aanleren of uitleggen adhv. filmpjes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Zijn er zo geen sites waar ze bepaalde technieken aanleren of uitleggen adhv. filmpjes?
                                  Tuurlijk

Do you want to go outside and ride a bike? Are you trying to teach someone else? Many adults never got the chance to learn how to ride a bike and many kids want to learn. There's no reason to be embarrassed. Instead, get eager to start one...
                                  Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Zijn er zo geen sites waar ze bepaalde technieken aanleren of uitleggen adhv. filmpjes?
                                    Er bestaan boeken over mtb. Vorige maand terloops wat in gebladerd in de winkel, en bepaalde technieken en trucs zijn goed uitgelegd en geplaatst.

Comment

Je kan altijd de techniek van zijwieltjes eens proberen. Je kan ook altijd wat meer rijden met goede dalers en/of klimmers en hun dan eens observeren. Maar vooral veel zelf leren door te proberen en te leren.

Comment

• Mountainbikers-topic II

Comment

Working...
                                        X