Ik heb mijn 22/32 toch ook al dikwijls nodig gehad. Ik herinner mij zelfs ooit nog een MTB ploegentijdrit (ploegen van 3 man) in Spa die ik eens mee gereden heb. Vertrek was zo'n GR wandelpad, ongeveer 2 km's ongelooflijk steil klimmen. Dat rij je niet op power op, daar is het veel te ver voor, op den duur rij je op de kleinste hoor. Velen die er zelfs te voet gingen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb nog nooit gemerkt dat versleten tandwielen vooraan moeilijker schakelen. Onlangs bij m'n MTB ook TA's gestoken, de FSA's waren compleet op maar dat schakelde nog even vlot hoor.
Weg dremelen van die dingen helpt tijdelijk maar lost het probleem niet op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk BerichtenXT tandwielen hebben van die 'ramp-ups' om vlotter omhoog te kunnen schakelen. Na verloop van tijd slijten die uit en houden ze eerder de ketting tegen.
Weg dremelen van die dingen helpt tijdelijk maar lost het probleem niet op.
Comment
-
ik heb het 2 keer aan de hand gehad bij XT tandwielen. Nu koop ik die niet meer.
Ze helemaal wegdremelen gaat maar is een tijdelijke oplossing. Als die wegzijn schakelt het trouwens nog slechter als ervoor.
Cheap ass deore tanwielen lijken er trouwens minder last van te hebben. Daar rijd ik al de ganse winterperiode mee zonder problemen.
Comment
-
ik rij al jaren niet meer met Shimano kettingbladen. de laatsten waren XTR en die kosten een arm en een been. XT en co zijn dan ook nog vrij zwaar.
Nu rij ik met Goldtec, TA, Stronglight en Middleburn kettingblaadjes. Enkel mijn middenbladen slijten, ik kan me niet meer herinneren ooit al een klein of een groot blad vervangen te hebben de laatste 5 jaar. Mijn kettingen gaan er wel op tijd af
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenEr zullen geen wedstrijden op de baantjes gereden worden waar je een 22x34 nodig hebt, dat is waar. Tenzij misschien een marathon.
We zullen samen eens het eerste deel van het Wereldkampioenschap marathon in Verviers gaan rijden volgend voorjaar.
Comment
-
ja, je moet nieuwe remblokjes goed inremmen.
Zoek een lange helling, meterke of 250-300 en redelijk steil. Een keer of tien op en af, en in den bergaf de remmen goed laten warmlopen en elke keer lang en gelijkmatig remmen tot stilstand.
Je zal merken dat ze na een tijdje veel beter remmen dan in het begin.
Doe je dat niet zullen je blokjes veel vlugger versleten zijn.
Comment
-
Onlangs op kapaza verkocht voor 1500 euro, had ik nog voor gebeld.
Als dat lukt, snel verdiend...
Comment
-
Vandaag eindelijk nog eens een stukje gaan rijden.
Rijdt heel leuk volgens m'n eerste bevindingen. De Fox is uiteraard een immense vooruitgang t.o.v. de SR Suntour (twee uitersten eigenlijk), eindelijk een vering die nut heeft.
Van de remmen ben ik minder tevreden, ze slepen allebei. Nu ja, tot daar, dat zal wel af te stellen zijn mits wat geduld. Maar ik vind ze ook niet hard genoeg bijten t.o.v. de Shimano M485's op mijn Trek. Ik kan m'n voorste rem zonder problemen dichtgooien zonder in de problemen te komen, maar da's misschien maar goed ook. Ik vind de 'slag' ook iets te lang, maar dat zijn eigenlijk details die opvallen doordat ik nog niet gewend ben.
Schakelen gaat zeer vlot, al is omlaag schakelen achteraan ook wat 'gevoelloos', je voelt niet duidelijk de klik als je 1 verzet hebt omlaag geschakeld (SRAM X.7). Ik zit er nog regelmatig per ongeluk 2 lager.
Maar ik denk dat ik eens ga kijken voor een extra setje velgen met baanbanden op, in die modder die nu overal ligt kom ik toch niet echt graag. Zijn Mavic Crossrides of Fulcrums Red Metal 5 daarvoor goed of toch te 'zwaar'? En bestaan er eigenlijk 26" disc-velgen die eerder baangericht zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
Maar ik denk dat ik eens ga kijken voor een extra setje velgen met baanbanden op, in die modder die nu overal ligt kom ik toch niet echt graag. Zijn Mavic Crossrides of Fulcrums Red Metal 5 daarvoor goed of toch te 'zwaar'? En bestaan er eigenlijk 26" disc-velgen die eerder baangericht zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenDe lengte van de 'slag' van je remhendels is af te stellen. Remmen die niet bijten kan te maken hebben met niet ingereden remblokjes. Misschien toch nieuwe monteren en ze goed inrijden. verschil vóor en na is echt wel serieus merkbaar.
Dan moet je die eens laten ontluchten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenCrossrides of een Fulcrum 5 zijn ongeveer gelijkwaardig. Bij mijn weten bestaan er geen baangerichte 26" disc wielen, wel 28"disc baanwielen. Koop gewoon een extra set 26" wielen (die kan je dan eventueel ook nog als MTB wiel gebruiken moest het nodig zijn), en leg daar een 1.2 slick op ofzo.
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtennu ik eraan denk, als je de hendel tot tegen het stuur kan trekken, kan het ook zijn dat er wat lucht in de remleidingen zit (ik ga ervan uit dat je hydraulische remmen hebt) .
Dan moet je die eens laten ontluchten.
Comment
-
half jaar geleden begonnen met mountainbiken, heb me destijds een old skool MTB gekocht (staat nu te koop, Giant Cadex CFM 2) en dit weekend een 'nieuwe' tweedehands op de kop getikt, een Scott Scale 60
zaterdag opgehaald en zondagochtend TT in Kalken mee afgelegd en ging bijzonder goed, ben content, heel wat anders dan de vorige MTB qua houding en wendbaarheid!
En 't was - voor 300 €tjes - een koopje lijkt me
Comment
-
Mijn eerste MTB was ook een Cadex, een cfm 3 als ik me goed herinner , een 15-tal jaar geleden .
Spijt dat ik die ooit weg gedaan heb.Bijgevoegde Bestanden
Comment
Comment