Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Morgenvoormiddag nog eens gaan MTB-en. Ideaal weer, want alles ligt dichtgevroren. En tegen de koude kan ik mij kleden.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Mijn eerste MTB was ook een Cadex, een cfm 3 als ik me goed herinner , een 15-tal jaar geleden .
      Spijt dat ik die ooit weg gedaan heb.
      Mooi afgemonteerd.
      De CFM3, dat was toch de goedkoopste van de Cadexen hé? Of was de CFM1 dat? Ik dacht van niet. Alleszins mooie upgrades.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Wacht tot op de middag, dan is het net iets minder scherp koud. Heb dat gisteren ook gedaan. Het ligt er inderdaad ideaal bij.
        CFM 3 was de goedkoopste ja. Indertijd zo'n 25000Bef exage afmontage en met vaste vork

Maar de versie op de foto had al wat updates gehad. Rock Shox voorvering, XTR achterderailleur en shifer,Mavic kopserie, magura hs33 remmen en Syncros zadelpen en stuurpen. het begin van een custom-voorliefde
        Last edited by ; 15/12/2009, 21:51.

Comment

• Die kettinggeleider, ik veronderstel toch dat het dat is, waarom wordt dat niet meer gebruikt?

Comment

• Daves' Chain Device.. weet niet of het nog bestaat, werkte goed maar was moeilijk op z'n plaats te houden

Comment

• Ik moet ook nog eens buitenkomen met de mijne, is alweer tijdje geleden.

Comment

• Ja, dat is een frame van 1999 als ik me niet vergis
                Goed spul, heb zo ook een team editie gehad. Wel met vbrakes nog

EDIT: fotoke toegevoegd
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by ; 15/12/2009, 22:30.

Comment

Ja, dat is een frame van 1999 als ik me niet vergis
                  Goed spul, heb zo een team editie gehad.
                  Idd 1999.

Alleen frame en headshok nog van 1999. De rest is nieuwer.

Comment

Wacht tot op de middag, dan is het net iets minder scherp koud. Heb dat gisteren ook gedaan. Het ligt er inderdaad ideaal bij.
                    CFM 3 was de goedkoopste ja. Indertijd zo'n 25000Bef exage afmontage en met vaste vork

Maar de versie op de foto had al wat updates gehad. Rock Shox voorvering, XTR achterderailleur en shifer,Mavic kopserie, magura hs33 remmen en Syncros zadelpen en stuurpen. het begin van een custom-voorliefde
                    Wel ja, daarom dat ik zei er mooie upgrades op staan. Op die foto heeft die fiets niet veel meer te maken met de standaardfiets.
                    Een maat van mij deed vroeger ook niet anders dan upgraden. Op den duur waren enkel zijn frame, crankstel en voorderailleur nog origineel. En toen had je nog niet eens complete wielsets als die van Mavic.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik doe niet meer aan upgraden nu. Ik koop mijn fietsen direct zoals ik ze wil. Dus volledig custom

Comment

ik doe niet meer aan upgraden nu. Ik koop mijn fietsen direct zoals ik ze wil. Dus volledig custom
                        De meeste van jouw frames kan je niet eens standaard afgemonteerd krijgen.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Misschien zondag een daguitstapje naar de Ardennen doen en misschien de MTB meepakken... zou dat te doen zijn met 'gewone' MTB banden zo in de sneeuw? Nog dingen waar ik rekening mee moet houden (buiten de kou natuurlijk)?

Comment

• Goede handschoenen aan, en als uw banden wat noppen hebben moet dat lukken. Ik ben vorig jaar regelmatig in de sneeuw gaan rijden met een quasi-slick als achterband, geen zorgen maken dus.

Comment

• Sneeuw op zich, vormt geen probleem voor gewone MTB-banden. Als er ijs onder de sneeuw ligt, is het wat anders natuurlijk.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net even testritje gedaan in de straten hier rondom en sneeuw is inderdaad geen issue met de mountainbike ... en wat al helemaal geen issue meer is, is goed zicht, dankzij de supa-dupa verlichting die gisteren gearriveerd is: dit zaklampje geeft een hoeveelheid licht dat 't niet meer normaal is http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623 met een gepaste fietshouder (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8274) zit 't muurvast, een setje oplaadbare batterijen erbij (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5790), een lader (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13820) en nog een achterlichtje (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3031) en you're good to go
                                Voor nog geen 40 eurootjes (gratis verzending recht uit Hong Kong)... ge zijt soms niet wijs hoe ze het voor dat geld maken, door een Chineeske laten inpakken en nog versturen ook

indien er interesse voor is trek ik wel eens wat fotootjes van de setup en 't effect

Comment

• Verse sneeuw is zwaar fietsen, zeker als er tussen de 15 en 20cm ligt. Als hij aangereden is, is het spoor glad. Is altijd kicken, ga dit weekend toch proberen een bosritje te doen.

Comment

• ik ben gisteren even in het bos geweest.
                                    Maar hier in limburg ligt maar 1cm sneeuw.
                                    Ben wel maar uurke geweest omdat het toch redelijk koud was
                                    ondergrond was lekker hard bevroren.

Comment

• Oppassen in de bevroren sporen... da's beton

Comment

• Ben eens naar de duinen gereden : niet echt te doen, dikke 10cm sneeuw bovenop nog los zand... ik kon mijn fiets ter plaatse laten rechtstaan in de sneeuw, straks een fotootje posten.

Vorige winter met de vrieskou was 't wel de max, toen kon je gelijk waar rijden in de duinen, alles lag hard.

Comment

• Comment

Working...
                                          X