Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Ik ga elk jaar . Ook dit jaar zit ik weer 3 dagen in Ol' Fosse d'Outh Gaat het niet door kan ik 3 dagen gaan biken
    Als ik ga, laat ik iets weten.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Oef !

      Vraagje : heeft er iemand ervaring om een niet-specifieke tubelessband toch op een tubelessvelg te monteren ?

      Ik heb nu Furious Fred tubeless, maar dat is slechts 2.0 en voor in de duinen en op het strand zou ik graag met 2.2 rijden.

      Die zijn niet beschikbaar in tubeless maar er is wel een versie die "double defense" wordt genoemd. Het zou volstaan om wat meer vloeibaar product erin te doen om ze ook mooi dicht te maken.

      Dat zou voor mij een goede oplossing zijn, want ik heb enkel wielen met UST tubelessvelgen (Mavic X819 en SLR)
      Notubes ingieten, dreft op de banddraad, compressor om op te blazen en veel schudden. Effe kijken waar er nog Notubes nog door komt, schudden en effe laten ronddraaien..
      Double Defense gaat niet veel uitmaken, het zijn vooral de flanken die veel latex opslorpen.

      Een binnenbandje kan je ook proberen, maar met Notubes hou je tenminste het tubeless voordeel. En het gewicht blijft iets lager, toch ook mooi meegenomen.

      Comment


      • Zijn er hier mensen die ervaringen willen delen m.b.t. DT Swiss XMC 130 ?

        Comment


        • Hier ook 3 dagen. L'Hermitage, Houffalize (prachtig gelegen).

          Comment


          • Het ongelooflijk prachtige taurine frame kan blijkbaar toch stuk!

            Comment


            • Met die die hard cannondale fans ga ik ik met onthouden van commentaar, maar tis moeilijk.....heel moeilijk

              Ze zien er alleszins mooi uit, echter het blijven en zijn Amerikanen. Verder NO comment

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                Notubes ingieten, dreft op de banddraad, compressor om op te blazen en veel schudden. Effe kijken waar er nog Notubes nog door komt, schudden en effe laten ronddraaien..
                Double Defense gaat niet veel uitmaken, het zijn vooral de flanken die veel latex opslorpen.

                Een binnenbandje kan je ook proberen, maar met Notubes hou je tenminste het tubeless voordeel. En het gewicht blijft iets lager, toch ook mooi meegenomen.
                Uiteraard geen binnenbandje om de redenen die je zelf noemt.

                Ik dacht dat Double Defense juist stijvere flanken betekende ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Met die die hard cannondale fans ga ik ik met onthouden van commentaar, maar tis moeilijk.....heel moeilijk

                Ze zien er alleszins mooi uit, echter het blijven en zijn Amerikanen. Verder NO comment
                Zeg gerust je mening hoor, 't is niet omdat ik met een '07 Taurine rijd en daar heel tevreden van ben, dat er niets kan voorvallen hé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                  Met die die hard cannondale fans ga ik ik met onthouden van commentaar, maar tis moeilijk.....heel moeilijk

                  Ze zien er alleszins mooi uit, echter het blijven en zijn Amerikanen. Verder NO comment
                  Amerikanen niet echt, aziaten eerder..
                  Daar bestaat garantie voor he..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Uiteraard geen binnenbandje om de redenen die je zelf noemt.

                    Ik dacht dat Double Defense juist stijvere flanken betekende ?
                    Ik dacht een extra bescherming in het loopvlak.
                    Aan de luchtdichtheid gaat het weinig verschil maken volgens mij.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                    Zeg gerust je mening hoor, 't is niet omdat ik met een '07 Taurine rijd en daar heel tevreden van ben, dat er niets kan voorvallen hé
                    Same here. Garantie heb je bij ieder frame wel eens nodig, gesteld dat je er ook effectief mtb mee rijdt en wat ruwer terrein opzoekt.
                    Een mtb dient om het zwaardere terrein op te zoeken, en dan gebeurt er al eens wat. Niks mis mee voor mijn part..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Uiteraard geen binnenbandje om de redenen die je zelf noemt.
                      Wat zijn die oh zo enorme voordelen van het tubeless rijden dan?

                      En, een pat die los komt van het frame (in dit geval de pat om de kabel van de voorderailleur te spannen) heeft mijn inziens weinig te maken met het 'ruw' en/of 'echt MTB gebruik' van een frame te maken... naar mijn gedacht. Heeft meer met een kinderziekte van de eerste taurine frames te maken... denk ik, de latere taurines zouden daar geen last meer van hebben... volgens de uitleg op mountainbike.be alleszins toch.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                        Amerikanen niet echt, aziaten eerder..
                        Daar bestaat garantie voor he..
                        Ik weet waarom ik zwijg. Daag me zo niet uit

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Ik weet waarom ik zwijg. Daag me zo niet uit
                          Moedig me dan zo niet aan

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Wat zijn die oh zo enorme voordelen van het tubeless rijden dan?
                            Wel, ik heb bij de overschakeling naar tubeless ondervonden dat je makkelijker stuurt met die banden. (vgl op dit punt met koerstubes : ook als ze hard staan voelen ze comfortabeler aan dan een gewone band met binnebandje, subtiele verschillen, maar toch scheelt het)

                            Daarenboven kan je met weinig druk rondrijden zonder gevaar voor snakebites, da's nog het belangrijkste voordeel trouwens. (heb hier aan zee op de golfbrekers regelmatig "dangggg" tot op de velg omdat ik met 1,5bar rijd daar)

                            Ook de lekbestendigheid tegen doorns en kleine nagels is mooi meegenomen, maar dan moet je idd Notubes vloeistof gebruiken (doe ik ook al jaren)

                            Redenen genoeg dus, ik gebruik al 10 jaar tubeless en nooit gedacht terug te keren

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Het ongelooflijk prachtige taurine frame kan blijkbaar toch stuk!

                              http://forum.mountainbike.be/viewtop...=asc&start=211
                              Als je een frame krijgt in garantie, tja dan is er geen reden tot klagen vind ik.

                              Bij Cervélo zit ik al aan mijn 3de R3, telkens mooi garantie, ik klaag niet, ook omdat het eigenlijk kleine, ongevaarlijke gebreken waren. R3 blijft een superframe, de Taurine ook volgens mij, dergelijke afbreekpunten zijn blijkbaar de boosdoeners bij de lichte carbonframes (bij de R3 was er ook een probleem bij de bevestiging van de derailleurkabel aan de achtervork)

                              Bij die Taurine ook : het frame zelf is niet kapot hé. Ik zou me meer vragen stellen mocht het frame scheuren op plaatsen waar het onder zware druk staat.

                              Neemt allemaal niet weg dat het natuurlijk niet zou mogen, maar als het in garantie mooi en vlot opgelost wordt mag je als klant niet klagen vind ik.

                              Comment


                              • S’HEERENBERG, Netherlands - Specialized Europe BV announces a sales stop for the 2010 versions of its Epic and Era models. They are equipped with seat stays that, as Specialized calls it, “have material problems.”
                                The sales stop does not apply for Epic/Era and S-Works Epic Comp 29er models.
                                Specialized dealers have been informed about the problems and directed to stop the sale of the following models:
                                • 2010 Epic Marathon Carbon
                                • 2010 Epic Expert Carbon
                                • 2010 Epic Expert
                                • 2010 Epic Comp Carbon
                                • 2010 Epic Comp (see photo)
                                • 2010 Era FSR Comp
                                • 2010 Era FSR Expert

                                Ook "Amerikanen". Mij stoort het toch mateloos dat er bij die mannen met de regelmaat van de klok fietsen verkocht worden met serieuze problemen. De verlijmingsproblemen van bv Cannondale zijn er nu toch al meer dan 2 jaar.

                                Tja, je wil imago, marketing en ondertussen in Azië naar de goedkoopste producten zoeken.
                                Ok anderen kunnen dit ook eens aan hunne rekker hebben, maar het valt toch op dat het bij Amerikanen veel meer gebeurd.
                                Ze zijn te laks in:
                                - testen: alles moet snel geintroduceerd worden, te snel
                                - leveranciers, onderaannemers in Azië worden uitgeperst tot het bot voor winstmaximalisatie en tja dat tast zeker je kwaliteit aan.

                                Een Europeaan is toch meer kwaliteitsbewust en gaat zijn product sterker opbouwen.

                                Ik zal wel ongelijk krijgen van de die hard fans, maar ik zie wat ik zie. dagdagelijks....

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Wel, ik heb bij de overschakeling naar tubeless ondervonden dat je makkelijker stuurt met die banden. (vgl op dit punt met koerstubes : ook als ze hard staan voelen ze comfortabeler aan dan een gewone band met binnebandje, subtiele verschillen, maar toch scheelt het)
                                  Dat kan je moeilijk beoordelen denk ik. Elke band op zich heeft al een ander 'comfortabelheidsgevoel', kan je niet onmiddellijk linken aan het wel of niet tubeless rijden vrees ik.

                                  En de tijd dat koerstubes voelbaar beter bolden dan draadbandjes ligt toch ook al even achter ons. De bandjes van tegenwoordig bieden nagenoeg hetzelfde comfort en dezelfde rolweerstand als een tube, als je ze op dezelfde druk zet weliswaar. Met tubes rijden heeft mijn inziens nog twee voordelen tegenover draadbandjes: de bouw van de velg is eenvoudiger en bijgevolg lichter als een clincher wiel (dus... gewichtsvoordeel) en je kan een tube tot gemakkelijk 12 bar hard zetten terwijl een draadband z'n maximum op ongeveer een 8,5 à 9 bar zit. 12 bar is echter te hard om gewone wegritten en/ of koersen te rijden en wordt enkel op de piste en bij sommige tijdritten gebruikt. Nog weinig tot geen voordelen voor de 'gewone' wegrijder dus, daarom zie je ook meer en meer competitierijders met bandjes rijden.




                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Daarenboven kan je met weinig druk rondrijden zonder gevaar voor snakebites, da's nog het belangrijkste voordeel trouwens. (heb hier aan zee op de golfbrekers regelmatig "dangggg" tot op de velg omdat ik met 1,5bar rijd daar)
                                  Dat lijkt me inderdaad wel een belangrijk voordeel! Nu, ik rij dikwijls met 2 bar (soms vooraan 1,8 ) en heb heel zelden snakebites... maar inderdaad het kom wel eens voor.




                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Ook de lekbestendigheid tegen doorns en kleine nagels is mooi meegenomen, maar dan moet je idd Notubes vloeistof gebruiken (doe ik ook al jaren)

                                  Redenen genoeg dus, ik gebruik al 10 jaar tubeless en nooit gedacht terug te keren
                                  Tubeless banden wegen al meer dan gewone banden, nog eens van die vloeistof erin en je zit al ongeveer op hetzelfde gewicht als een gewone band met binnenband zeker?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Als je een frame krijgt in garantie, tja dan is er geen reden tot klagen vind ik.
                                    Sorry, maar dat vind ik dus niet hoor. Elke keer weer naar de FM, elke keer weer zonder je fiets, elke keer weer wachten op een nieuw frame, terug die opbouw,... enfin die ganse rompslomp.
                                    Nee, ook al kost het geen zak en krijg je elke keer een nieuw frame zonder morren, ik vind het niet kunnen, zeker niet voor premiummerken als Cervélo, Cannondale,... .




                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                    Bij Cervélo zit ik al aan mijn 3de R3, telkens mooi garantie, ik klaag niet, ook omdat het eigenlijk kleine, ongevaarlijke gebreken waren. R3 blijft een superframe, de Taurine ook volgens mij, dergelijke afbreekpunten zijn blijkbaar de boosdoeners bij de lichte carbonframes (bij de R3 was er ook een probleem bij de bevestiging van de derailleurkabel aan de achtervork)

                                    Bij die Taurine ook : het frame zelf is niet kapot hé. Ik zou me meer vragen stellen mocht het frame scheuren op plaatsen waar het onder zware druk staat.

                                    Neemt allemaal niet weg dat het natuurlijk niet zou mogen, maar als het in garantie mooi en vlot opgelost wordt mag je als klant niet klagen vind ik.
                                    Nog eens, naar mijn mening kan dit simpelweg niet voor een premiummerk. Je betaalt tenslotte veel, dan moet je daar naar mijn mening onberispelijke kwaliteit voor in de plaats krijgen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                      S’HEERENBERG, Netherlands - Specialized Europe BV announces a sales stop for the 2010 versions of its Epic and Era models. They are equipped with seat stays that, as Specialized calls it, “have material problems.”
                                      The sales stop does not apply for Epic/Era and S-Works Epic Comp 29er models.
                                      Specialized dealers have been informed about the problems and directed to stop the sale of the following models:
                                      • 2010 Epic Marathon Carbon
                                      • 2010 Epic Expert Carbon
                                      • 2010 Epic Expert
                                      • 2010 Epic Comp Carbon
                                      • 2010 Epic Comp (see photo)
                                      • 2010 Era FSR Comp
                                      • 2010 Era FSR Expert

                                      Ook "Amerikanen". Mij stoort het toch mateloos dat er bij die mannen met de regelmaat van de klok fietsen verkocht worden met serieuze problemen. De verlijmingsproblemen van bv Cannondale zijn er nu toch al meer dan 2 jaar.

                                      Tja, je wil imago, marketing en ondertussen in Azië naar de goedkoopste producten zoeken.
                                      Ok anderen kunnen dit ook eens aan hunne rekker hebben, maar het valt toch op dat het bij Amerikanen veel meer gebeurd.
                                      Ze zijn te laks in:
                                      - testen: alles moet snel geintroduceerd worden, te snel
                                      - leveranciers, onderaannemers in Azië worden uitgeperst tot het bot voor winstmaximalisatie en tja dat tast zeker je kwaliteit aan.

                                      Een Europeaan is toch meer kwaliteitsbewust en gaat zijn product sterker opbouwen.

                                      Ik zal wel ongelijk krijgen van de die hard fans, maar ik zie wat ik zie. dagdagelijks....
                                      Mij ga je zeker niet tegenkrijgen en ik ben toch wel een Cannondale liefhebber. Ik zie ook wat ik zie. Mijn eerste Cannondale (een MTB hardtail F1000 uit '99 met CAAD 3 frame) was mooier afgewerkt dan het Cannondale CAAD 9 koersframe uit 2005 en de Caffeine 4SL uit 2007. Ik heb het dan vooral over de lakkwaliteit, de F1000 is héél hard gebruikt geweest, die lak was na 8 jaar in een nog nagenoeg onberispelijke staat. De lak van de 4SL is veel kwetsbaarder en ik heb zelfs al ergens een vuiltje onder het spuitwerk gevonden (ook bij de CAAD9 was dat trouwens zo). De lasnaden waren ook net iets mooier weggedremeld, zeker tegenover de 4SL. CAAD MTB frames waren ook mooier van opbouw dan de latere Optimo en Caffeine alu frames (vooral de achtervork dan). Echter nooit problemen gehad met scheuren van frame of afscheuren van aangelaste patten enzomeer, maar ik heb dan ook nog enkel maar alu C'dales gehad.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                        Tubeless banden wegen al meer dan gewone banden, nog eens van die vloeistof erin en je zit al ongeveer op hetzelfde gewicht als een gewone band met binnenband zeker?
                                        Ik gebruik gewone banden met notubes vloeistof erin (het echte notubes systeem dus ) . Dat weegt ongeveer even veel als een band met latex binnenband en gaat minder snel plat.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dat kan je moeilijk beoordelen denk ik. Elke band op zich heeft al een ander 'comfortabelheidsgevoel', kan je niet onmiddellijk linken aan het wel of niet tubeless rijden vrees ik.

                                          En de tijd dat koerstubes voelbaar beter bolden dan draadbandjes ligt toch ook al even achter ons. De bandjes van tegenwoordig bieden nagenoeg hetzelfde comfort en dezelfde rolweerstand als een tube, als je ze op dezelfde druk zet weliswaar. Met tubes rijden heeft mijn inziens nog twee voordelen tegenover draadbandjes: de bouw van de velg is eenvoudiger en bijgevolg lichter als een clincher wiel (dus... gewichtsvoordeel) en je kan een tube tot gemakkelijk 12 bar hard zetten terwijl een draadband z'n maximum op ongeveer een 8,5 à 9 bar zit. 12 bar is echter te hard om gewone wegritten en/ of koersen te rijden en wordt enkel op de piste en bij sommige tijdritten gebruikt. Nog weinig tot geen voordelen voor de 'gewone' wegrijder dus, daarom zie je ook meer en meer competitierijders met bandjes rijden.

                                          Ik heb 1 set met koerstubes, en als ik daar 9 bar opsteek voelt dat aan als 6 bar in een bandje, qua comfort dus. Het voelt ook beter aan in de bochten, betere grip omdat de tube zich beter vormt naar het wegdek.

                                          Niet alleen mijn ervaring, ook die van renners die afwisselen tussen beide types

                                          Op een koersfiets echter maar nuttig in een wedstrijd, ermee trainen doe ik niet owv het geklooi als je lek rijdt (ik heb zo'n busje latex mee), en dat is bij koerstubes het grote nadeel.

                                          Bij MTB kan je tenminste nog altijd een binnenband steken als je bvb een scheur hebt die niet kan gedicht worden door je Notubes.

                                          'k Zou zeggen : probeer eens tubelessbanden uit !

                                          Comment

                                          Working...
                                          X