Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik heb nog ergens een setje 1.0 van ritchey liggen en dat past ja. Paste wel minder bij m'n rug

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Zou dit mooi staan?
      De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Dan moet ik wel Shimano-schijven gebruiken, of dure centerlock-Avids of met adapters werken.
      Ik zou dit eraan hangen:

Schijven (mogelijk met Juicy 5? van de Shimano-schijven met gewone ronde gaten weet ik dat het geen problemen geeft)

Verder een gewone HG40 cassette, en deze banden.
      Wat in het totaal toch weer op zo'n 200 euro komt, vandaar mijn vraag: zijn er betere alternatieven voor dat geld? De prijzen voor cassette, schijven en banden lijken me nochtans redelijk scherp?

Comment

• Geen idee of XT-schijven samengaan met Juicy 5, maar let er wel op dat het Center Lock-schijven zijn. Dit in tegenstelling tot wat je op die foto ziet.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• De foto laat toch centerlocks zien?
          Dat kan je er zeker ook niet zelf op zetten, en de cassette ook niet, zonder speciaal gereedschap?
          Trouwens iemand die iets meer weet over die wielen?
          Ritchey OCR Disc, ik vind er weinig van...

Comment

De foto laat toch centerlocks zien?
            Dat kan je er zeker ook niet zelf op zetten, en de cassette ook niet, zonder speciaal gereedschap?
            Oei. Ik had de foto niet vergroot. Ik dacht dat het zwarte gedeelte de naven waren (al had ik dan de flens moeten kunnen zien natuurlijk).
            Zijn idd CL's.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

De foto laat toch centerlocks zien?
              Inderdaad, zijn overduidelijk centerlocks.

Het gereedschap dat je nodig hebt om een centerlock schijf te monteren is voor Shimano net dezelfde tool als die om de cassette te monteren. Koop dat meteen, kost niet veel en dat heb je voor je leven.

Comment

• Is het een probleem als ik een 11-34 cassette steek in plaats van 11-32?
                Ik gebruik die lage versnellingen toch nooit op de weg, dus ik vermoed van niet?

Comment

Is het een probleem als ik een 11-34 cassette steek in plaats van 11-32?
                  Ik gebruik die lage versnellingen toch nooit op de weg, dus ik vermoed van niet?
                  Neen, normaal gezien niet...

Comment

• Merci, de set begint vorm te krijgen.

Comment

• Iemand aanraders voor van die 'overschoenen' voor op de MTB die echt warm zijn? Tussen 0 en 10 graden denk ik van die dingen erg goed te kunnen gebruiken want ik heb snel koude voeten. Maakt het merk veel uit, anders koop ik gewoon maar iets...

Comment

• winterschoenen kopen zoals de northwave celsius. Die 2 maten tegroot kopen en sealskin sokken aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          Iemand aanraders voor van die 'overschoenen' voor op de MTB die echt warm zijn? Tussen 0 en 10 graden denk ik van die dingen erg goed te kunnen gebruiken want ik heb snel koude voeten. Maakt het merk veel uit, anders koop ik gewoon maar iets...
                          PRO heeft goede overschoenen, keuze uit vsch uitvoeringen.

Comment

Ik had al stilstaand reeds tientallen keren in en uit de pedaal geweest, maar de eerste keer wanneer ik na een paar trappen wilde uitklikken lukte het niet meer. Ik was het dus zeker niet vergeten maar lukte gewoon niet snel genoeg...

Anyway, tzal weer minstens 1-2 weken niks doen worden, pff....
                            Mountainbiken leer je met (veel) vallen en opstaan. Die klikpedalen zijn in het begin lastig en talloze keren heb je niet de juiste reflex om uw voet los te krijgen waardoor je kansloos op uw bek gaat. Eens je ze gewoon bent daarentegen kun je ze niet meer missen! Ze bieden zoveel voordelen dat het leerproces het zeker en vast waard is. Volhouden is de boodschap! (en mss de weerstand van de pedalen zo licht mogelijk zetten zonder er constant uit te schieten)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              PRO heeft goede overschoenen, keuze uit vsch uitvoeringen.
                              volledig mee akkoord. De echt warmste uitvoering is overkill. De heel licht gevoerde, volledig waterdichte zijn voor mij ideaal, over de winterschoenen. Goed voor temperaturen van -15 tot +10, regen, sneeuw...

Comment

Iemand aanraders voor van die 'overschoenen' voor op de MTB die echt warm zijn? Tussen 0 en 10 graden denk ik van die dingen erg goed te kunnen gebruiken want ik heb snel koude voeten. Maakt het merk veel uit, anders koop ik gewoon maar iets...
                                Dikke neopreen overschoenen. Merk maakt niet uit, kapot gaan ze toch allemaal, tenzij je nooit ermee stapt. Ik heb ook iets van PRO denk ik. En inderdaad Sealskinz zijn hun geld dubbel en dik waard

Comment

• Kan je daarmee zowel cassettes als centerlock schijven vastzetten en losmaken?
                                  Of heb ik nog iets anders nodig (ik heb zo eens gereedschap gezien met een stuk ketting aan) om de cassette vast te zetten op de body?

Comment

Kan je daarmee zowel cassettes als centerlock schijven vastzetten en losmaken?
                                    Of heb ik nog iets anders nodig (ik heb zo eens gereedschap gezien met een stuk ketting aan) om de cassette vast te zetten op de body?
                                    Dat ding met dat stuk ketting heb je idd nodig om een cassette te monteren.
                                    Je mag het altijd eens proberen om een schijf mee te monteren ook.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Remschijven gaan dus niet daarmee?
                                      En ik lees net dat je dat stuk met die ketting niet nodig hebt om ze te monteren (wel om ze eraf te halen).
                                      Hetgeen me logisch lijkt, want je draait tegen de freewheelstand van je body in als je de sluitring vastzet?

Comment

Remschijven gaan dus niet daarmee?
                                        En ik lees net dat je dat stuk met die ketting niet nodig hebt om ze te monteren (wel om ze eraf te halen).
                                        Hetgeen me logisch lijkt, want je draait tegen de freewheelstand van je body in als je de sluitring vastzet?
                                        Idd, enkel om de cassette er af te halen.
                                        Op remschijven zitten geen tandjes.
                                        Nog nooit een CL gemonteerd, maar aangezien remschijven vast staan op de naaf (dus zonder freewheelbody), lijkt het me logisch dat het stuk dat je postte volstaat. Nu ja, i.c.m. een sleutel natuurlijk.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ah ja, natuurlijk heb ik zo geen stuk ketting nodig voor de remschijven.
                                          Deze bandjes gaan het worden denk ik:

Comment

Working...
                                          X