Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Krijg je daar zo'n hooiberg bij ?

Ik blijf erbij, 't is een redelijk groot ding.
    Codagex heeft trouwens besloten om de Edge 500 voorlopig niet in het gamma op te nemen.
    Ik heb besloten, in samenspraak met de fietsenmaker, om elders te bestellen..
    Codagex kan maar beter zorgen dat ze hun zaakjes beter gaan regelen, er zijn alternatieven genoeg die meer en meer gebruikt worden.
    Last edited by ; 29/01/2010, 14:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
      Heb je nog meer foto's van je 'cockpit' met de 705 erbij ?
      kijk maar op m'n flikker pagina, het barst daar van de foto's

Comment

• 40 mooie sneeuwkilometers gemaakt vandaag, wel een beetje spijtig van al de pap.

Comment

• Ik heb vandaag de MTB nog eens volledig afgespoeld. Ik had toevallig gezien dat er enkele schakels uit mijn ketting aan het roesten waren. Nochtans was de fiets na het laatste ritje gepoetst en gesmeerd.
          Achja de ketting is toch bijna versleten.
          Hier lag trouwens ook niet veel sneeuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
            Ik heb vandaag de MTB nog eens volledig afgespoeld. Ik had toevallig gezien dat er enkele schakels uit mijn ketting aan het roesten waren. Nochtans was de fiets na het laatste ritje gepoetst en gesmeerd.
            Achja de ketting is toch bijna versleten.
            Hier lag trouwens ook niet veel sneeuw.
            Een klein beetje roest is geen ramp. Gewoon twee schakels die niet goed gesmeerd geweest zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ahzo

Comment

• Mijn hele ketting had een roestkleur van in de sneeuw te fietsen.
                Wat WD40 en eens gaan rijden en dat is weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  Mijn hele ketting had een roestkleur van in de sneeuw te fietsen.
                  Wat WD40 en eens gaan rijden en dat is weg.
                  Voilà.
                  Roest zal wel voornamelijk van het zout komen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

40 mooie sneeuwkilometers gemaakt vandaag, wel een beetje spijtig van al de pap.
                    Ik wilde wel maar durfde niet echt. Eén draai met wat ijsvorming en het is 'prijs', geen risico's meer momenteel...

Comment

• Ben inderdaad op m'n bakkes gegaan.
                      Ik was op de stoep aan het rijden maar net iets te dicht tegen de rand. Tja, dan glijdt je voorwiel helemaal onderuit en is het te laat. Ik heb daar een partij zitten vloeken toen ik zag dat er iets verder een oude vrouw buiten stond. Ze vroeg of alles in orde was.
                      Voor de rest is het echt niet zo moeilijk, ik heb de vorige keer toen er sneeuw lag eens geprobeerd en je moet al zot doen om te gaan liggen. Zelfs puur ijs is geen probleem zo lang het niet te snel draait. Off road is iets anders, met bevroren sporen en plassen...

Comment

Ben inderdaad op m'n bakkes gegaan.
                        Ik was op de stoep aan het rijden maar net iets te dicht tegen de rand. Tja, dan glijdt je voorwiel helemaal onderuit en is het te laat. Ik heb daar een partij zitten vloeken toen ik zag dat er iets verder een oude vrouw buiten stond. Ze vroeg of alles in orde was.
                        En je bent haar dan ook maar beginnen uitschelden?

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zoek nog velgen voor baanbanden, nu kwam ik uit op de Shimano WH-MT15. Ze zien er niet mis uit, gewicht valt nog mee met 1950g en ze zijn eigenlijk heel goedkoop (80 euro op bikegear.be).
                          Maar nu lees ik hier dat bandenmaten vanaf 1.5" 'aanbevolen' worden, 1.4" zal dan toch geen probleem zijn of wel?
                          En een body zit daar zeker ook op als je zo'n set koopt?

Comment

Ik zoek nog velgen voor baanbanden, nu kwam ik uit op de Shimano WH-MT15. Ze zien er niet mis uit, gewicht valt nog mee met 1950g en ze zijn eigenlijk heel goedkoop (80 euro op bikegear.be).
                            Maar nu lees ik hier dat bandenmaten vanaf 1.5" 'aanbevolen' worden, 1.4" zal dan toch geen probleem zijn of wel?
                            Totaal geen probleem om daar een 1.4 op te leggen hoor. Ik heb nog ooit 1.2 slicks gelegd op Crossrides, velgen van ongeveer dezelfde breedte als die Shimano's.

Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                            En een body zit daar zeker ook op als je zo'n set koopt?
                            Op wielen die je koopt zit altijd een naafbody op.

Comment

• vandaag eens de rode route van Zottegem gedaan, was prachtig in de sneeuw, op 't ijs en in de modder... en nog eens een slag zwaarder dan 't al is in de zomer.

Comment

• Merci Jakkel!
                                Nu nog wachten tot de lockring remover weer in stock is en dan bestellen met Michelinbandjes.
                                Tenzij er iets interessant tweedehands langskomt ondertussen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                                  vandaag eens de rode route van Zottegem gedaan, was prachtig in de sneeuw, op 't ijs en in de modder... en nog eens een slag zwaarder dan 't al is in de zomer.
                                  Genieten he!
                                  ik heb gisteren ook een parcours gedaan (38 km - wel slechts 55% off-road), maar elk stuk single track; weide of landweg was het ploeteren in de modder of sneeuw.

op een bepaald moment kon ik een modderpoel niet ontwijken toen ik aan redelijk hoge snelheid een helling kwam afgereden. Er is toen enorm veel vuiligheid in mijn achterrem/achterdisc geschoten. Gevolg, een enorm schurend lawaai wanneer ik verder fietste.

Ik heb toen mijn drinkbus genomen en leeggespoten op de draaiende disc om zo mijn schijf wat proper te maken. Deze morgen dan maar met een tandenborstel mijn disc en remmen verder proper gemaakt nu het vuil opgedroogd was. Testritje gemaakt en het lawaai was verdwenen!

Wellicht niet de juiste aanpak maar ze heeft wel gewerkt!

Comment

• Vrijdag naar voorstelling team G-Skin geweest, dit zou het sterkste team van België moeten zijn.....

Zoals reeds gezegd zal Martinez 1 jaar in dit team rijden.....bij een Belgische ploeg dus.

Maar met vooral Elise Maréchal en Bjorn Brems (beiden met een preselectie voor de OS) is hij daar niet de enige snelle jongen.

Martinez heeft na 2 jaar baan (waarbij een 44ste plaats in de TDF) terug zin om te MTBen en ambieert plaatsen in de top 10 na een drietal WB (hij start de eerste WB's rond de 200ste stek).

online magazine, velo, bike, fiets, vtt, mtb, cross country, downhill, road-book, xc, dh, mountain bike

Last edited by Jokke_vlo; 01/02/2010, 10:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Een klein beetje roest is geen ramp. Gewoon twee schakels die niet goed gesmeerd geweest zijn.
                                      inderdaad, van die roest moet je je niet teveel aantrekken. dat komt er wel vanaf als je er mee rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Vrijdag naar voorstelling team G-Skin geweest, dit zou het sterkste team van België moeten zijn.....

Zoals reeds gezegd zal Martinez 1 jaar in dit team rijden.....bij een Belgische ploeg dus.

Maar met vooral Elise Maréchal en Bjorn Brems (beiden met een preselectie voor de OS) is hij daar niet de enige snelle jongen.

Martinez heeft na 2 jaar baan (waarbij een 44ste plaats in de TDF) terug zin om te MTBen en ambieert plaatsen in de top 10 na een drietal WB (hij start de eerste WB's rond de 200ste stek).

online magazine, velo, bike, fiets, vtt, mtb, cross country, downhill, road-book, xc, dh, mountain bike

knap, ik kijk er al naar uit ze in Houffa te zien. Met Elise heb je ook mogelijk van de grootste talenten bij de meisjes te pakken. Ze heeft nog een jaartje bij ons gefietst en als ze het volhoudt kan ze ver komen.

Comment

Ben inderdaad op m'n bakkes gegaan.
                                          Voor de rest is het echt niet zo moeilijk, ik heb de vorige keer toen er sneeuw lag eens geprobeerd en je moet al zot doen om te gaan liggen. Zelfs puur ijs is geen probleem zo lang het niet te snel draait. Off road is iets anders, met bevroren sporen en plassen...
                                          ijs met water op is het gladst

Comment

Working...
                                          X