Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten'k had geen idee van het profiel van de Galibier maar 'k moet zggen, I'm impressed
Ikke toen sukkelen op een paar 100m en jij km's zonder problemen.
Maar mijn conditie was toen ook wel nog maar een fractie van wat het nu is natuurlijk.
Comment
-
De gemiddelde stijgingspercentages, met de hoogste percentages bijna op de top, dat zijn de lastigste..
Ook al stijg je dan maar 1000m, die gemiddelde stijging van 10 of 11 percent, die doen pijn. Die vind je eerder in Italië, en zijn beter te doen met een triple, als je liever soepel rijdt..
Op een mtb staan er versnellingen genoeg, dus misschien het juiste topic gebruiken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenDe gemiddelde stijgingspercentages, met de hoogste percentages bijna op de top, dat zijn de lastigste..
Ook al stijg je dan maar 1000m, die gemiddelde stijging van 10 of 11 percent, die doen pijn. Die vind je eerder in Italië, en zijn beter te doen met een triple, als je liever soepel rijdt..
Op een mtb staan er versnellingen genoeg, dus misschien het juiste topic gebruiken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk BerichtenStoere mountainbikers of babbelende baanganetten de meesten zijn het allebei dus een beetje mixen mag wel zeker . Bepaalde bergen zijn zo steil dat het eigenlijk geen bal uit maakt met wat ge erop rijdt. Achterkant kemmel met koersfiets (3 of diezelfden met de mountainbike ... tis beide sterven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk BerichtenStoere mountainbikers of babbelende baanganetten de meesten zijn het allebei dus een beetje mixen mag wel zeker . Bepaalde bergen zijn zo steil dat het eigenlijk geen bal uit maakt met wat ge erop rijdt. Achterkant kemmel met koersfiets (3 of diezelfden met de mountainbike ... tis beide sterven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenAls je per sé zo snel mogelijk naar boven wil, OK ... En gesteld dat je kleinste versnelling op de racefiets niet te groot aanvoelt. Anders is er toch een verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk BerichtenWat doe jij als je bergop rijdt? Picknick of BBQ'tje tijdens de klim? Tgoh dat doet mij nu denken aan die TT rond kemmel waar er kippeboutjes te krijgen zijn op de laatste bevoorrading... en zo zijn we weer OT
Met een koersfiets heb je die keuze niet en moet je dikwijls wat harder stoempen om het verzet rond te krijgen (afhankelijk van welke versnellingen je hebt uiteraard).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenMet een MTB heb je sowieso versnellingen waarop je soepel kan draaien, Kemmelberg of niet. En als je gewoon tempo rijdt en conditie hebt, vind ik "doodgaan" een beetje overdreven.
Met een koersfiets heb je die keuze niet en moet je dikwijls wat harder stoempen om het verzet rond te krijgen (afhankelijk van welke versnellingen je hebt uiteraard).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk BerichtenAkkoord akkoord, kwou enkel zeggen dat als het echt steil is het zowiezo lastig is maar daarom niet minder prettig natuurlijk. Niets zo zalig als een klim van 20 km oprijden. Het meest rustgevende en kalmerende een mens kan doen in mijn ogen. Uzelf, uw fiets en uw berg, niets meer en niets minder!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk BerichtenNiets zo zalig als een klim van 20 km oprijden. Het meest rustgevende en kalmerende een mens kan doen in mijn ogen. Uzelf, uw fiets en uw berg, niets meer en niets minder!
Comment
-
Amai, mijn droomfiets op dit moment denk ik...
En best nog betaalbaar (alles is relatief) met net boven de 2000 euro.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichtenhttp://www.mountainbike.nl/forum/vie...p?f=14&t=64862
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichtenhttp://www.mountainbike.nl/forum/vie...p?f=14&t=64862
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenHeb bewust voor gewone pedalen gekozen en wel om deze reden.
Nog veel succes bij het oefenen.Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichtenhttp://www.mountainbike.nl/forum/vie...p?f=14&t=64862
Comment
-
Toch een heel verschil tussen off-road klimmetjes tov asfaltklimmen....Een Ventoux off-road is heel andere koek dan de eerste beste fietser die met een gehuurde fiets rustig naar boven peddelt over het asfalt..
Da's een heel andere manier van klimmen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenEen beetje mixen, tot daar toe, maar geen pagina's lang...
Toch een heel verschil tussen off-road klimmetjes tov asfaltklimmen....Een Ventoux off-road is heel andere koek dan de eerste beste fietser die met een gehuurde fiets rustig naar boven peddelt over het asfalt..
Da's een heel andere manier van klimmen...
Nu, als die 'eerste de beste fietser' een MTB huurt en die op de 32 - 28 ofzo legt, dan 'peddelt' die ook rustig naar boven hoor. Als 't niet supertechnisch is, dan is offroad klimmen net hetzelfde als op de weg klimmen.
Comment
Comment