Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik denk dat ik eens stilletjes m'n Mavic Crossmaxxen van 2003 ga moeten vervangen. De ceramic coating is zo goed als weg en vermits mavic de velgen niet apart levert..

    Wat denken jullie? Alles kan zolang het maar geen Mavics meer zijn. Budget een 1000€

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Ik ook, money in my pocket en een Stevens onder mijn gat
      Tsja, iedereen zo zijn voorkeuren.

      Wielen van 1.000 euro kopen is ook niet meteen de meest rationele keuze hé.

      Comment


      • ik weet het niet, de meeste factory setjes kosten toch al gauw rond de 600-800€.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Ik zou de meerprijs er wel voor over hebben denk ik.
          't Is niet dat hij qua afmontage veel moet onderdoen, buiten dan het alu frame t.o.v. carbon (voor mij geen nadeel, tot ik met carbon gereden heb waarschijnlijk).
          Vooral dat laatste... Tot je er mee gereden hebt...1 way to find out, rijden met die handel.
          Cannondale is niet zaligmakend hoor. Ik ben er heel tevreden over, en zit er erg goed op, maar iedereen is anders.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Ik denk dat ik eens stilletjes m'n Mavic Crossmaxxen van 2003 ga moeten vervangen. De ceramic coating is zo goed als weg en vermits mavic de velgen niet apart levert..

            Wat denken jullie? Alles kan zolang het maar geen Mavics meer zijn. Budget een 1000€
            Wat ik denk ? Dat je het nog vree lang uitgehouden hebt op die ellende.

            Notubus velgen, DT aero spaken, en naven tja.. Jij bent een CK aanhanger he...
            Ik zou sowieso een naaf nemen die slijtvaster is dan de Mavic, maar da's niet moeilijk he.
            CK, iets in tita misschien ?

            Comment


            • Ik heb de indruk dat mijn enige optie XTR wielen zijn. De rest is allemaal disc-only.

              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Wat ik denk ? Dat je het nog vree lang uitgehouden hebt op die ellende.

              Notubus velgen, DT aero spaken, en naven tja.. Jij bent een CK aanhanger he...
              Ik zou sowieso een naaf nemen die slijtvaster is dan de Mavic, maar da's niet moeilijk he.
              CK, iets in tita misschien ?
              of natuurlijk custom wielen, dat is ook een optie.. maar t'is voor in de winter hee, dus het moet niet toppie zijn.

              Comment


              • ben eens curieus , ik moet de trapas van m'n raceface turbine vervangen op m'n Litespeed.. is nog een vierkantige.. zal effe zoeken worden vrees ik

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  ben eens curieus , ik moet de trapas van m'n raceface turbine vervangen op m'n Litespeed.. is nog een vierkantige.. zal effe zoeken worden vrees ik
                  en geen Tita, of ge moest er veel vet tussendoen..

                  Comment


                  • Filip zal nog wel liggen hebben. Tita ben ik niet zo voor in trapassen, beweegt te veel

                    Ik vind hier nog een wiel, m'n eerste crossmax naaf (1999) die ze na 3 keer nippel uitgescheurd in een wiel met een crossride ceramic velg gespaakt hebben. Da's al goed voor vanachter

                    Comment


                    • Ik kan verder nog altijd voor 200€ een SL achterwiel oppikken bij Filip, kan ik toch weer een jaar of zo voort
                      Vreemd dat die crossmax II uit 2003 (of was het 2001, ik weet het niet meer) het tot nu toe uitgezongen heeft zonder noemenswaardige speling op de achternaaf. Is natuurlijk niet zo licht als een SL, maar het gebruikte materiaal lijkt me toch ook van betere kwaliteit.
                      Zitten trouwens ook al een jaar of 4 ceramic lagers in. behalve een beetje piepen zo nu en dan toch geen last van.

                      Comment


                      • Nieuw setje XT's WH-M770? 250 euro bij VRV Bike...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Nieuw setje XT's WH-M770? 250 euro bij VRV Bike...
                          Ook schoon gerief...en prijs/kwaliteit mooi in orde

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Ik denk dat ik eens stilletjes m'n Mavic Crossmaxxen van 2003 ga moeten vervangen. De ceramic coating is zo goed als weg en vermits mavic de velgen niet apart levert..

                            Wat denken jullie? Alles kan zolang het maar geen Mavics meer zijn. Budget een 1000€
                            Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            Ik heb de indruk dat mijn enige optie XTR wielen zijn. De rest is allemaal disc-only.


                            of natuurlijk custom wielen, dat is ook een optie.. maar t'is voor in de winter hee, dus het moet niet toppie zijn.
                            Dus het hoeven geen 'toppie' wielen te zijn. Dan kan je gerust dat voorziene budget van 1.000 euro iets naar beneden krikken hoor.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Filip zal nog wel liggen hebben. Tita ben ik niet zo voor in trapassen, beweegt te veel

                              Ik vind hier nog een wiel, m'n eerste crossmax naaf (1999) die ze na 3 keer nippel uitgescheurd in een wiel met een crossride ceramic velg gespaakt hebben. Da's al goed voor vanachter
                              Een Mavic naaf van 1999??

                              Heb je die ooit gebruikt?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Een Mavic naaf van 1999??

                                Heb je die ooit gebruikt?
                                Ja, en redelijk veel zelfs. Hier waren de naven nog goed, maar de velgwanden waren van zilverpapier.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Dus het hoeven geen 'toppie' wielen te zijn. Dan kan je gerust dat voorziene budget van 1.000 euro iets naar beneden krikken hoor.
                                  ja, dat begin ik ook stilaan door te krijgen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Tsja, iedereen zo zijn voorkeuren.
                                    Idd, das ook het mooie eraan.

                                    Ik heb 0 ervaring met zo'n lefty, maar op dit moment zou ik het voor geen geld willen gebruiken. Als ik op mijn stuur kijk en ik zie maar 1 'vork', daar ga ik nooit aan kunnen wennen denk ik. Ik heb veel meer vertrouwen (psychologisch OK maar dat zijn veel zaken) in een gewone symmetrische vork.

                                    Anyway, mijn bike op de weegschaal: 13kg Maar nu heb ik wel een ideaal excuus voor lage gemiddelden etc

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Carbon =/= carbon, in die zin dat er frames zijn die echt wel dempende eigenschappen hebben, maar er zijn ook fabrikanten die daar minder aandacht aan besteden. Maar je kan wel gerust stellen dat je met carbon veel beter dempende frames kan maken die toch stijf zijn waar ze 't moeten zijn. Dat ervaar ik in elk geval op mijn wegfiets (Cervélo R3) en op de Taurine, en ja daarvoor had ik een (been)hard aluframe. Specialized schijnt bvb wel harde carbon frames te maken (maat van me die met een Tarmac SL rijdt en 'm als hard omschrijft).
                                      Bij Specialized zitten ze natuurlijk nog met de Roubaix-modellen, die wel meer op comfort gericht zijn.
                                      Maar idd, naar rij-eigenschappen voor langere ritten en voor frames zonder achtervering, is carbon subliem.
                                      120d Hatch Edition Sport

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ik ook, money in my pocket en een Stevens onder mijn gat
                                        Zei mijnheer Merlin, Litespeed en wat is het nog allemaal.
                                        120d Hatch Edition Sport

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                          Ook schoon gerief...en prijs/kwaliteit mooi in orde
                                          Of een handgespaakt setje Deore XT - Mavic X517 (of X817).
                                          Enig nadeel: de naven zijn natuurlijk niet echt licht.
                                          120d Hatch Edition Sport

                                          Comment

                                          Working...
                                          X