Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
    Idd, das ook het mooie eraan.

    Ik heb 0 ervaring met zo'n lefty, maar op dit moment zou ik het voor geen geld willen gebruiken. Als ik op mijn stuur kijk en ik zie maar 1 'vork', daar ga ik nooit aan kunnen wennen denk ik. Ik heb veel meer vertrouwen (psychologisch OK maar dat zijn veel zaken) in een gewone symmetrische vork.

    Anyway, mijn bike op de weegschaal: 13kg Maar nu heb ik wel een ideaal excuus voor lage gemiddelden etc
    Dat zit in het kopje. Nog niet gewend van Lefty's te zien?
    Er is trouwens geen enkele "gewone" vork die de stijfheid van een Lefty haalt. Zeker ook niet mijn Fox F32 met zijn dikke poten. Als je stilstaat, in de rem knijpt en de fiets van voor naar achter beweegt, zie je de vork al plooien. Enig voordeel: de Fox is louter qua werking iets beter dan een Lefty, het schijnt.
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Of een handgespaakt setje Deore XT - Mavic X517 (of X817).
      Enig nadeel: de naven zijn natuurlijk niet echt licht.
      Wat ik zo leuk vind aan de nieuwe XTR, is dat je ze niet hoort.. Leuk om in Stealth mode te cruisen


      CK daarentegen, dan heb je geen bel nodig. De anderen schrikken zich rot

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Mooi!

        Als voorbereiding zou ik veel wegkm's malen, da's de beste basis!
        65 km's en 1.700 hoogtemeters in de Ardennen, da's toch al gauw 5 uur en meer rijden voor de gemiddelde toerist. Kilometers opbouwen op de weg, tot je zonder te 'sterven' ongeveer 5 uur aan een stuk kunt rijden tegen een redelijk tempo. De laaste maand wat hoogtemeters meepikken en enkele offroad ritten rijden om de techniek wat terug op te frissen.

        Allée, ik zou dat zo doen hé.
        Valt veel voor te zeggen. Maar ik vrees dat het me aan tijd ontbreekt om vijf uur aan een stuk te biken. Kilometers malen is natuurlijk wel de manier..
        De lat is gelegd, nu zorgen dat ik er genoeg voor doe om erover te kunnen springen :-)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
          Valt veel voor te zeggen. Maar ik vrees dat het me aan tijd ontbreekt om vijf uur aan een stuk te biken. Kilometers malen is natuurlijk wel de manier..
          De lat is gelegd, nu zorgen dat ik er genoeg voor doe om erover te kunnen springen :-)
          Maak er toch maar genoeg mtb kilometers van hoor, 65 kilometers in de hoge venen zijn niet vergelijkbaar met baankilometers.
          Bovendien is mtb'en pakken leuker om te doen en dus veel motiverender. Zo leer je trouwens ook je materiaal beter kennen, sterktes en zwaktes zodat je die nog kan bijwerken of je techniek aanpassen.
          Trainen met je mtb op de baan zal je weinig fun bezorgen, en trainen met een heel andere fiets is al helemaal te gek.
          Kilometers maken met de mtb, en de langere ritten opzoeken in heuvelachtig gebied.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            CK daarentegen, dan heb je geen bel nodig. De anderen schrikken zich rot
            Het is bijna irritant te noemen..

            Comment


            • Voor de anderen zeker.. zelf kan ik er best van genieten...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Wat ik zo leuk vind aan de nieuwe XTR, is dat je ze niet hoort.. Leuk om in Stealth mode te cruisen

                ik heb zonet het voorwiel besteld bij Chain reaction Cycles , heb ik fijn een complete M970 wielenset.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Maak er toch maar genoeg mtb kilometers van hoor, 65 kilometers in de hoge venen zijn niet vergelijkbaar met baankilometers.
                  Bovendien is mtb'en pakken leuker om te doen en dus veel motiverender. Zo leer je trouwens ook je materiaal beter kennen, sterktes en zwaktes zodat je die nog kan bijwerken of je techniek aanpassen.
                  Trainen met je mtb op de baan zal je weinig fun bezorgen, en trainen met een heel andere fiets is al helemaal te gek.
                  Kilometers maken met de mtb, en de langere ritten opzoeken in heuvelachtig gebied.
                  80 tot 90% van de training zal in het bos gebeuren, maar wel over relatief vlakke paden waar er een redelijk constant ritme aangehouden kan worden. Onder die omstandigheden is er nog steeds sprake van duurtraining.
                  Maar goed, het is niet voor het eerst dat ik fiets, dus ik weet ongeveer wat ik ervoor moet doen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Wat ik zo leuk vind aan de nieuwe XTR, is dat je ze niet hoort.. Leuk om in Stealth mode te cruisen


                    CK daarentegen, dan heb je geen bel nodig. De anderen schrikken zich rot
                    Er is natuurlijk nog een prijsverschil. Wat kosten CK-naven tegenwoordig? Allicht ongeveer het dubbele van XTR?
                    120d Hatch Edition Sport

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Er is natuurlijk nog een prijsverschil. Wat kosten CK-naven tegenwoordig? Allicht ongeveer het dubbele van XTR?
                      Als het verschil tussen advies en werkelijke prijs bij CK nou eens net zo groot zou zijn he

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Als het verschil tussen advies en werkelijke prijs bij CK nou eens net zo groot zou zijn he
                        Hoe bedoel je?
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Hoe bedoel je?
                          Shimano koop je standaard aan -30% en bij uitzonderingen aan nog betere voorwaarden... CK daarentegen koop je enkel bij grote uitzondering met een dergelijke korting.

                          In de praktijk is het prijsverschil dus nog groter dan de adviesprijzen doen denken.

                          CK speelt in een heel andere (prijs)league. Het zijn in die zin geen concurrenten voor elkaar.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                            Shimano koop je standaard aan -30% en bij uitzonderingen aan nog betere voorwaarden... CK daarentegen koop je enkel bij grote uitzondering met een dergelijke korting.

                            In de praktijk is het prijsverschil dus nog groter dan de adviesprijzen doen denken.

                            CK speelt in een heel andere (prijs)league. Het zijn in die zin geen concurrenten voor elkaar.
                            Ahzo. Zou idd best kunnen.
                            Nu, moest CK evenveel kosten als XTR, zou ik het ook wel kopen.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Er is natuurlijk nog een prijsverschil. Wat kosten CK-naven tegenwoordig? Allicht ongeveer het dubbele van XTR?
                              Indertijd kostte een CK ISO achternaaf bijna 500€. XTR kost rond de 100€ vermoed ik. Kwa afdichting vind ik een XTR zeker zo goed. Alleen pakt de CK veel sneller aan door de ringdrive.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Indertijd kostte een CK ISO achternaaf bijna 500€. XTR kost rond de 100€ vermoed ik. Kwa afdichting vind ik een XTR zeker zo goed. Alleen pakt de CK veel sneller aan door de ringdrive.
                                Een XTR-achternaaf 100 €? Dat is wel érg goedkoop hoor.

                                Edit:
                                CK 339 €, XTR 121 €.
                                Prijzen van www.bike-components.de, dus al behoorlijk goedkoop.
                                Wel zot eigenlijk: CK bijna drie keer zo duur als XTR.
                                Last edited by Beta; 17/02/2010, 22:59.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • 500 euro voor een naaf?
                                  Zoveel heeft mijn hele fiets maar gekost...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                    500 euro voor een naaf?
                                    Zoveel heeft mijn hele fiets maar gekost...
                                    Beter dan CK (Chris King) zal je dan ook niet snel vinden. Als je dat weet, vind ik het eigenlijk nog meevallen.
                                    Nu ja, ik zou voor XTR kiezen. Het beste van het beste is toch veel te goed voor mij.
                                    Maar als je een Merlin koopt, mag het natuurlijk al eens.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Amai, daarnet eindelijk de nieuwe Treks eens van dichtbij kunnen bekijken.
                                      6700, 8000 en 8500 naast elkaar. Schitterend afgewerkt materiaal. Wat me direct opviel was de erg dikke balhoofdbuis. De kleuren komen nog mooier over als op foto, echt geslaagde fietsen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Beter dan CK (Chris King) zal je dan ook niet snel vinden. Als je dat weet, vind ik het eigenlijk nog meevallen.
                                        Nu ja, ik zou voor XTR kiezen. Het beste van het beste is toch veel te goed voor mij.
                                        Maar als je een Merlin koopt, mag het natuurlijk al eens.
                                        Persoonlijk ben ik 100% tevreden van de Mavic naafjes van m'n SLR's , ik heb nu al sinds 2007 2 setjes van die wielen en die bollen nog steeds perfect, enkele maanden terug bij één setje een nieuwe body moeten steken ( 36 euro ofzo ) en dat was dan enkel en alleen maar omdat de kunststof ring die tegen de afdichting loopt gebroken was. Je hoort veel klagen over deze wielen maar ik heb eigenlijk geen enkele reden tot klagen, die wielen bollen gewoon subliem goed en zijn best licht, nu ik weeg dan ook niet zoveel , dat zal er ook wel voor wat tussenzitten.
                                        Voor puur winter modderploeteren gebruik ik een XT setje, ook goed maar bollen toch merkbaar zwaarder.

                                        Comment




                                        • Dat zou ik wel willen als ik in de bergen woonde. Met volgende mods:
                                          Oranje Truvativ Noir crankstel, witte Fox (zou ik eerst eens moeten zien), wit zadel, andere zadelpen, velgen met oranje accenten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X