Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Persoonlijk ben ik 100% tevreden van de Mavic naafjes van m'n SLR's , ik heb nu al sinds 2007 2 setjes van die wielen en die bollen nog steeds perfect, enkele maanden terug bij één setje een nieuwe body moeten steken ( 36 euro ofzo ) en dat was dan enkel en alleen maar omdat de kunststof ring die tegen de afdichting loopt gebroken was. Je hoort veel klagen over deze wielen maar ik heb eigenlijk geen enkele reden tot klagen, die wielen bollen gewoon subliem goed en zijn best licht, nu ik weeg dan ook niet zoveel , dat zal er ook wel voor wat tussenzitten.
    Voor puur winter modderploeteren gebruik ik een XT setje, ook goed maar bollen toch merkbaar zwaarder.
    CK is vooral gekend om zijn lagers.
    Het is nu niet dat Mavic op dat vlak brol maakt, dus ik geloof best dat je tevreden bent over die wielen. Mag ook wel voor de prijs van die wielen, nee?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Amai, daarnet eindelijk de nieuwe Treks eens van dichtbij kunnen bekijken.
      6700, 8000 en 8500 naast elkaar. Schitterend afgewerkt materiaal. Wat me direct opviel was de erg dikke balhoofdbuis. De kleuren komen nog mooier over als op foto, echt geslaagde fietsen.
      Heb vandaag ook enkele van deze gezien (geen 8500 maar wel een 3 reeks etc). Inderdaad de moeite, ik vind de looks van de 8000 beter dan de 8500. Die laatste is nu wel knap, maar ik voel dat dergelijke 'motieven' er nogal snel oud uitzien. De 8000 heeft een veel strakker lijnenspel (ook qua kleur etc). Als ik dan toch 2k uitgeef aan een bike, dan wil ik wel dat hij toch ongeveer 2j kan meegaan met de nieuwe bikes. (qua looks). Als je dat gaat vergelijken met een C'dale F1, amai...

En btw, jammer dat je de Scott frames maar in 1 kleuropstelling kan kiezen ook. Rondrijden op een blauwe/groene bike, eeuuhh nope

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Heb vandaag ook enkele van deze gezien (geen 8500 maar wel een 3 reeks etc). Inderdaad de moeite, ik vind de looks van de 8000 beter dan de 8500. Die laatste is nu wel knap, maar ik voel dat dergelijke 'motieven' er nogal snel oud uitzien. De 8000 heeft een veel strakker lijnenspel (ook qua kleur etc). Als ik dan toch 2k uitgeef aan een bike, dan wil ik wel dat hij toch ongeveer 2j kan meegaan met de nieuwe bikes. (qua looks). Als je dat gaat vergelijken met een C'dale F1, amai...

En btw, jammer dat je de Scott frames maar in 1 kleuropstelling kan kiezen ook. Rondrijden op een blauwe/groene bike, eeuuhh nope
        Zo heb ik een fiets nog nooit bekeken.
        Koop gewoon wat je mooi vindt. Het is niet dat iets lelijk wordt omdat het design mss niet erg actueel meer is.
        Just my two cents.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Zo heb ik een fiets nog nooit bekeken.
          Koop gewoon wat je mooi vindt. Het is niet dat iets lelijk wordt omdat het design mss niet erg actueel meer is.
          Just my two cents.
          Tis waar, maar toch... Nuja, ben niet van plan eerste jaar iets te kopen, ben wel al bezig aan de diepgaande research fase

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
            Hoe bedoel je? Dat is toch ook zo bij Trek?
            Ik vind de Scale 35 echt prachtig in het groen.

Comment

Persoonlijk ben ik 100% tevreden van de Mavic naafjes van m'n SLR's , ik heb nu al sinds 2007 2 setjes van die wielen en die bollen nog steeds perfect, enkele maanden terug bij één setje een nieuwe body moeten steken ( 36 euro ofzo ) en dat was dan enkel en alleen maar omdat de kunststof ring die tegen de afdichting loopt gebroken was. Je hoort veel klagen over deze wielen maar ik heb eigenlijk geen enkele reden tot klagen, die wielen bollen gewoon subliem goed en zijn best licht, nu ik weeg dan ook niet zoveel , dat zal er ook wel voor wat tussenzitten.
              Voor puur winter modderploeteren gebruik ik een XT setje, ook goed maar bollen toch merkbaar zwaarder.
              da's vreemd dat jij een nieuwe body kan steken. Elke keer dat ik een SL naaf in de soep draai (al 2 keer nu) ben ik verplicht een nieuw wiel te kopen. Naven apart worden niet geleverd zegt men bij Mavic en garantie werkt blijkbaar ook niet al te best.

Comment

Dat zou ik wel willen als ik in de bergen woonde. Met volgende mods:
                Oranje Truvativ Noir crankstel, witte Fox (zou ik eerst eens moeten zien), wit zadel, andere zadelpen, velgen met oranje accenten.
                die is eigenlijk perfect, behalve die zadelpen, die zou ik vervangen door een gewone. Vriendin van mij rijdt er zo eentje en die is best snel in de Ardennen

E>DIT : zij rijdt met een Fuel met iets minder veerweg , dit is een Remedy denk ik

Comment

• Jep, 150 mm. Die andere zal een Fuel EX9 zijn:

Trouwens, de veerweg achteraan is ook 150 mm, maar dat is toch veel meer dan ik zo op het zicht kan afleiden uit die demper?
                  Of is 150 mm de verticale beweging van het achterwiel tot de demper dichtslaat?

Comment

Jep, 150 mm. Die andere zal een Fuel EX9 zijn:

Trouwens, de veerweg achteraan is ook 150 mm, maar dat is toch veel meer dan ik zo op het zicht kan afleiden uit die demper?
                    Of is 150 mm de verticale beweging van het achterwiel tot de demper dichtslaat?
                    Veerweg achteraan heeft meer te maken met de hefboom en de andere verhoudingen, dan met de demper hoor.
                    Stel, een demper veert 3 cm, en je hebt een hefboom die aan de kant van het wiel vier keer zo lang is. Dan heb je ongeveer 12 cm veerweg.
                    Ik stel het wel ietsje simplistischer voor dan het is, maar daar komt het wel op neer.

Edit:
                    Wel knappe fietsen, die Treks.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ah bon, merci, in grote lijnen wat ik dacht dus.

Comment

Ah bon, merci, in grote lijnen wat ik dacht dus.
                        Gewoon logica.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                          da's vreemd dat jij een nieuwe body kan steken. Elke keer dat ik een SL naaf in de soep draai (al 2 keer nu) ben ik verplicht een nieuw wiel te kopen. Naven apart worden niet geleverd zegt men bij Mavic en garantie werkt blijkbaar ook niet al te best.
                          Hier heb ik een freeweelbody voor een SLR besteld, best eerst een mailtje sturen met wat je exact nodig hebt ( desnoods een foto bijvoegen ) en dat komt in orde

TNC-Hamburg, Ihr Fachhändler für Rennrad, Gravel, Mountainbike und E-Bike Fahrrad Komponenten mit grossen Ersatzteil Programm

Qua garantie heb ik van Mavic nog niks te klagen gehad, de tweede set wielen die ik kocht had last van afschilferende lak ( de rode vernis ), dit was een frequent probleem bij een bepaalde productieserie, ( begon pas na iets meer dan een jaar ) , ik mocht de wielen gewoon bij de lbs binnenbrengen en 3 weken later kreeg ik m'n wielen terug met nagelnieuwe naven.

Comment

• Inderdaad, dat is het ongeveer, de beweging van de achteras geeft de vernoemde veerweg, niet die van het veerelement.
                            Vriendin heeft idd een EX-9, ne witte

Comment

Hier heb ik een freeweelbody voor een SLR besteld, best eerst een mailtje sturen met wat je exact nodig hebt ( desnoods een foto bijvoegen ) en dat komt in orde

TNC-Hamburg, Ihr Fachhändler für Rennrad, Gravel, Mountainbike und E-Bike Fahrrad Komponenten mit grossen Ersatzteil Programm

Qua garantie heb ik van Mavic nog niks te klagen gehad, de tweede set wielen die ik kocht had last van afschilferende lak ( de rode vernis ), dit was een frequent probleem bij een bepaalde productieserie, ( begon pas na iets meer dan een jaar ) , ik mocht de wielen gewoon bij de lbs binnenbrengen en 3 weken later kreeg ik m'n wielen terug met nagelnieuwe naven.
                              ik ben m'n Mavics aan het dumpen, heb er genoeg van. Ik heb enkel nog 2 setjes oude crossmaxxen (1999 en 2003 denk ik ) en 1 SL voorwiel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                ik ben m'n Mavics aan het dumpen, heb er genoeg van. Ik heb enkel nog 2 setjes oude crossmaxxen (1999 en 2003 denk ik ) en 1 SL voorwiel
                                En naar welke wielen gaat je voorkeur uit?
                                Nu is het nog te vroeg, maar na verloop van tijd zou ik ook wel andere wielen in de Taurine willen. Iets à la Crosstrail. Moet dus niet superlicht zijn, maar wel deftig.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• vreemd genoeg ben ik kwa rijgedrag toch content van mavic wielen . Wielen zijn stijf , licht en moeten al serieuze kloppen krijgen om er een slag in te krijgen.. Maar die achternaven daar word ik gek van. 1 jaar en er zit speling genoeg op om te ghostshiften op de cassette. En de SL's hebben er veel meer last van dan de goedkopere crossmaxxen. Jammer genoeg is de ceramic laag er na zo'n 5-6 jaar zo goed als volledig af. het zijn nu eigenlijk gewone velgen.
                                  M'n oudste crossmax achterwiel heb ik opnieuw laten spaken met een velg van een crossride. Iets zwaarder maar kwa ceramic kan ik weer wat verder.

van m'n CK's heb ik geen klagen, dat loopt en blijft lopen. Zo om de 2 a 3 jaar laat ik ze eens opnieuw van vet voorzien, puur preventief. Tijdens de eerste 1000km moeten ze inlopen, dan zijn ze wat stroef en moet je ook de speling checken. Daarna eigenlijk nooit meer naar omgekeken.
                                  XTR is een droom, lopen zonder geluid en hoeven eigenlijk nooit open.
                                  DT swiss 240s tot nu toe ook. Ik heb ze nu 2 jaar lopen en nog geen problemen mee gehad.

Comment

Jep, 150 mm. Die andere zal een Fuel EX9 zijn:
                                    Damn die Fuel's zijn wel reteknap Mocht ik ergens wonen waar ik dat elke week makkelijk kan loslaten k'zou het wel weten...

Comment

• Ik kijk enorm uit naar deze zomer, waarschijnlijk pak ik de fiets terug mee naar Oostenrijk. Dan ga ik eens wat meer echte trails zoeken.
                                      Dit is ook een zalig ding: http://www.canyon.com/_nl/mountainbi...ke.html?b=1766
                                      Een 36mm vork staat ook vetter dan ééntje van 32mm op zo'n fiets.

Comment

Hoe bedoel je? Dat is toch ook zo bij Trek?
                                        Ik vind de Scale 35 echt prachtig in het groen.
                                        Bij Trek is er idd ook maar 1 'patroon' (per model anders) en in een bepaalde kleurcombinatie. Terwijl je bij Scott ongeveer altijd hetzelfde patroon hebt (binnen scale bv) maar gewoon andere kleurcombinatie. Dus hoe moeilijk kan het zijn om 2 of 3 kleuren te kiezen, ze gebruiken het toch voor een ander model..Maja, marketing zeker...

Comment

• Zonet m'n XTR M970 voorwiel binnengekregen, leuk nu heb ik een volledig setje
                                          Het achterwiel heb ik al sinds 2007.

edit :achteraan op de foto zie je trouwens de schade aan de crossmax velg uit 2003
                                          Last edited by ; 19/02/2010, 22:26.

Comment

Working...
                                          X