Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
    Mijn fiets is enkele dagen geleden op mijn grootte aangepast.
    Degene die dat doet is een kei in zijn vak.
    Zadelhoogte is kracht.
    Stuurhoogte en stuurpen ervan is comfort/aerodynamica. De breedte ervan is dan weer volgens aerodynamica maar als het te smal is, dan is dit wel nadelig voor de zuurstofcapaciteit. De breedte wordt volgens de schouderbreedte bepaald.

Jullie weten 90% of meer van dit alles wel maar ik heb het zo gezet voor de volledigheid.
    Vetgedrukte klopt niet met dé theorie van msxx.

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    De stuurbreedte moet corresponderen met de breedte van de schouders. Een te breed stuur leidt tot vergroting van het frontaal oppervlak en dus tot een minder goede aërodynamische houding. Als gevolg van een te breed stuur gaat men ook "doorzakken" tussen de schouderbladen. Dit geeft op den duur klachten aan schouders en nek. Een te smal stuur heeft niet, zoals vaker beweerd wordt, nadelige gevolgen voor de zuurstofopname. Wel stuurt een (te) smal stuur "nerveuzer" dan een breder stuur en beïnvloedt daarmee het rijcomfort. De stuurhoek moet zodanig ingesteld worden dat onderarm en hand zoveel mogelijk in één lijn liggen. Het zal duidelijk zijn dat met name een goede aërodynamische houding en een comfortabele romphouding op gespannen voet met elkaar staan. Afhankelijk van de discipline die men bedrijft en de snelheid die wordt ontwikkeld, legt men andere accenten.

Bron: Bikefitting

Comment

• Wat een opmerkingsgave!
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Is wel de theorie van bikefitting maar allez..
        Veel lijkt me inderdaad persoonlijke voorkeur. Ik heb nog nooit de indruk gehad dat ik met mijn stuur van 56cm minder goed adem dan met die van 58cm. Wel altijd even opletten in afdalingen want een breder stuur geeft toch iets meer controle, of althans die indruk heb ik persoonlijk toch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
          Ik mag hopen dat Bike er daar één van is?
          Bike, Mountainbike en Freeride.

Vorig jaar allen opgezegd trouwens. Ik ging toch verhuizen en moest toch iets doorgeven.. en tegenwoordig koop ik ze enkel als ik iets specifieks wil lezen.

@Jakkel: Niet zo gemeen doen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
            Bike, Mountainbike en Freeride.

Vorig jaar allen opgezegd trouwens. Ik ging toch verhuizen en moest toch iets doorgeven.. en tegenwoordig koop ik ze enkel als ik iets specifieks wil lezen.

Die eerste twee heb ik destijds ook regelmatig gekocht.
            Allez, Bike gedurende jaren elke maand, Mountain Bike af en toe.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik gemeen? Nooit!

Comment

• Vanaf dinsdag komt er mooi droog weer met zon!

Droge paden hebben toch mijn voorkeur.. hopelijk kloppen de voorspellingen eens een keer en kan ik eindelijk 3x per week trainen voor het zomerseizoen :-)

Comment

Vanaf dinsdag komt er mooi droog weer met zon!

Droge paden hebben toch mijn voorkeur.. hopelijk kloppen de voorspellingen eens een keer en kan ik eindelijk 3x per week trainen voor het zomerseizoen :-)
                  Ik geloof dat het in het tweede deel van de week weer wat gaat beginnen regenen. Woensdag mss een halve dag overuren nemen in de namiddag en eens gaan fietsen. Het is intussen al twee maand geleden dat ik gefietst heb, dus het wordt tijd dat ik er terug aan begin.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• bah regen, dan rij je toch gewoon op de weg.
                    het heeft verleden week ook bijna elke dag geregend en ik ben toch 4 keer uitgereden en bijna 200km op de teller erbij. Alles is beter dan binnen zitten te wachten tot het zomer wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      bah regen, dan rij je toch gewoon op de weg.
                      het heeft verleden week ook bijna elke dag geregend en ik ben toch 4 keer uitgereden en bijna 200km op de teller erbij. Alles is beter dan binnen zitten te wachten tot het zomer wordt.
                      Ik train nu met dit weer wegkm's met de MTB. Gisteren nog een dikke drie uur met de banden op 1,5 bar tegen de wind in gaan beuken op het jaagpad, niks zo leuk als dat.
                      Meer dan twee keer per week lukt voorlopig echter nog niet echt. Met regen vertrekken doe ik liever niet.

Comment

• Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het hier maar.

Als er nog iemand naar een goeie, betaalbare MTB aan het zoeken is dan is dit waarschijnlijk wel iets..
                        Ik ben in het bezit van een Cube Reaction Formula Oro K18
                        Specs:
                        -full xt behalve de remmen
                        -Formula Oro K18 remmen
                        -Rock Shox Reba Race voorvork, met verstelbare veerweg: van 85mm tot 115mm en pop-lock op het stuur
                        -Eggbeater klikpedalen
                        -kleur: rood
                        -zo goed als geen krassen of eender welke vorm van beschadiging, is amper op gereden...
                        -maat: 18,5 inch. Ikzelf ben 1,82m groot.

Deze fiets moet niet weg, maar als ik er een mooie prijs voor krijg dan zal ik er toch over nadenken. De prijs is dus zeker bespreekbaar.

Indien interesse: PB aub.
                        Last edited by DDé; 10/05/2010, 20:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik train nu met dit weer wegkm's met de MTB. Gisteren nog een dikke drie uur met de banden op 1,5 bar tegen de wind in gaan beuken op het jaagpad, niks zo leuk als dat.
                          Meer dan twee keer per week lukt voorlopig echter nog niet echt. Met regen vertrekken doe ik liever niet.
                          Ik ben ook geen regenliefhebber maar met de juiste kledij en 2 (niet zo mooie maar o zo effectieve) spatborden valt dat allemaal nogal mee. Ik moet alleen een manier zien te vinden om m'n bril tegen de druppels te beschermen. Misschien zo'n product dat ze ook voor autoruiten maken?

Comment

Ik ben ook geen regenliefhebber maar met de juiste kledij en 2 (niet zo mooie maar o zo effectieve) spatborden valt dat allemaal nogal mee. Ik moet alleen een manier zien te vinden om m'n bril tegen de druppels te beschermen. Misschien zo'n product dat ze ook voor autoruiten maken?
                            Als het nat ligt als 'k vertrek vijs ik er achteraan een spatbordje op. Rijden in de regen, dan zet ik mijn 'allseason gele glas bril' simpelweg af.

Comment

Zo'n produkt zou ik niet op plastic gebruiken. Misschien eerst eens testen voor je dat op dure brilglazen smeert..
                              Spatborden ? Voor op de baan ?? Als je nu naar je werk rijdt, tot daar toe, maar om gewoon te gaan rijden ? Neen, dank u.

Comment

• In Oostenrijk zo in een onweer terecht gekomen, een natte broek is echt niet fijn.
                                Op zo'n moment zouden de looks me kunnen gestolen worden, en zou ik wel spatborden willen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  In Oostenrijk zo in een onweer terecht gekomen, een natte broek is echt niet fijn.
                                  Op zo'n moment zouden de looks me kunnen gestolen worden, en zou ik wel spatborden willen.
                                  Tuurlijk dat!

Ik zou niet weten waarom je 'r achteraan niet vlug een spatbordje opvijst met van dat kloteweer. Blijkbaar zijn looks voor sommigen toch wel belangrijk, ook al beweren ze dan dikwijls van niet... .

Comment

• Zelf nog nooit spatborden gebruikt, maar ik heb er niets op tegen.
                                    Alleen, als je achteraan droog wil blijven, moet je toch een behoorlijk lang spatbord gebruiken, anders vliegt de nattigheid alsnog op je rug en achterwerk.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                      In Oostenrijk zo in een onweer terecht gekomen, een natte broek is echt niet fijn.
                                      Mijn gedacht. Een natte broek en een nat bakkes vol vuil.. nee merci.

ik heb hier nog ergens een foto gevonden.. ene met spatborden, 2 zonder
                                      Moet ik verder geen tekening bijmaken zekers ?
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Mijn gedacht. Een natte broek en een nat bakkes vol vuil.. nee merci.

ik heb hier nog ergens een foto gevonden.. ene met spatborden, 2 zonder
                                        Moet ik verder geen tekening bijmaken zekers ?
                                        lol, treffende foto :-)

Spatborden voor op de weg: prima.

Comment

lol, treffende foto :-)

Spatborden voor op de weg: prima.
                                          Ik vind dat echt niet nodig voor op de baan...nog niet gebruikt. Zondag ook niet, ook al goot het vanaf het begin. Niemand van onze groep trouwens...
                                          Op de mtb vind ik vooral een spatbord vooraan nuttig. Dat slijk achteraan heb je geen last van..

Comment

Working...
                                          X