Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Ik heb daar een toerke van 65km en 1000hm maar dat is geheim.
    Vooral rond Nethen heb je een mooie kam waar je een paar keer op en af kunt. Bijwijlen ook leuke technische dingetjes. Wel niet te breed in het stuur of je passeert niet.
    Een tip: koop een GPS, er zijn zat knappe ritten te vinden op het www
    Ikke maar arme student zijn
    Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Wie maakt hier gebruik van een extra wielset met slicks?

Ik denk eraan om me straks zo'n extra wielsetje te gaan bestellen.
      Ik heb dat vroeger op de gewone wielset gedaan, maar sinds er een baanfiets is, heb ik die slicks niet eens meer.

Wielsets wisselen met schijfremmen kan ook tegenvallen, en je met sowieso zien dat cassette en ketting evenwaardig slijten als je andere wielset.
      Baanfiets rijdt ook veel beter op de baan, versnellingen zijn beter in proportie...
      Ik zou het niet doen.

Koop dan liever een gps

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Ik heb dat vroeger op de gewone wielset gedaan, maar sinds er een baanfiets is, heb ik die slicks niet eens meer.

Wielsets wisselen met schijfremmen kan ook tegenvallen, en je met sowieso zien dat cassette en ketting evenwaardig slijten als je andere wielset.
        Baanfiets rijdt ook veel beter op de baan, versnellingen zijn beter in proportie...
        Ik zou het niet doen.

Koop dan liever een gps
        Heb zelf ook een aparte set met slicks gehad, maar toen mijn vorige mtb-velgen versleten waren heb ik gewoon de velgen van de slicks eronder gezwierd. Zoals kamikaze hier boven terecht aangeeft zijn de versnellingen helemaal niet in proportie. Als je denkt "op het gemak" 40km/u te rijden met je mtb met slicks: forget it tandwielen zijn daar te klein voor (althans de mijne toch) om comfortabel aan hoge snelheden te vlammen. Spaar nog even door en probeer een koersfiets 2dehands op de kop te tikken zou mijn advies zijn

Comment

Persoonlijk heb ik hier ook nog een setje Marathon Supremes van Shwalbe liggen, enkele malen mee gereden maar bevielen me niet, ik heb een gevoelige rug en rij het ganse jaar door met de mtb ( koersfiets staat al 5 jaar stof te vergaren ) , in de zomerperiode rij ik ofwel met Furious Fred's of Racing Ralph's ( 3 wielsets voor 2 mtb's ) , met ne kilo of 2 druk ik veel liever dan met die harde slicks.
          Qua wisselen met wielsets heb ik geen enkel probleem met slepende schijven, ik heb 2 Mavic Crosmax SLR sets en één XT setje icm op beide fietsen XT remmen, werkt perfect .

Comment

• Volgens mijn lbs zou je, bij de juiste wielen, idd ook geen last van slepende schijven mogen hebben maar je moet er idd wel op letten dat beide sets gelijkmatig afslijten.
            Verder stelt hij ook voor om een andere cassette op de wielen met slicks te monteren.

Pffff, twijfel, twijfel, twijfel.
            Last edited by ; 20/04/2010, 15:29.

Comment

• Of iedere keer je cassette mee wisselen, dat is nog beter.
              Want anders gaat je ketting niet gelijk slijten met die 2 cassettes...
              Maar eerlijk gezegd rij ik helemaal niet graag met die dunne bandjes. Beenhard, de versnellingen volstaan niet echt (kleinere omtrek, maakt dat je op de weg constant in minstens 3x7 zit te rijden), ...
              Ze gaan er bij mij niet snel terug op komen, tenzij ik eens met een groepje koersfietsen wil meerijden. Maar ik vind op de baan rijden sowieso saaier...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
                Spaar nog even door en probeer een koersfiets 2dehands op de kop te tikken zou mijn advies zijn
                Het gaat helemaal niet om het financiële maar over het feit dat ik me geen koersfiets wil aanschaffen.

Comment

Volgens mijn lbs zou je, bij de juiste wielen, idd ook geen last van slepende schijven mogen hebben maar je moet er idd wel op letten dat beide sets gelijkmatig afslijten.
                  Verder stelt hij ook voor om een andere cassette op de wielen met slicks te monteren.

Ik gebruik zoiezo per wielset een ketting, wissel ik het wiel dan gaat de ketting ook mee natuurlijk, met zo'n snelsluiting is dit een fluitje van een cent. De cassette telkenmale wisselen lijkt me wel heel erg extreem .
                  Met die FF bandjes rij je ook makkelijk een tempo van 28 km/u op de baan met wat conditie en veel comfortabeler, voordeel is dat je makkelijk nog eens een stukje onverhard kunt meenemen. Een koersfiets moet ik zoiezo niet meer.
                  Last edited by Audidriver; 20/04/2010, 16:31.

Comment

Wissel gewoon snel uw banden, da's een kwartiertje werk in totaal. En het is een goedkope oplossing, je kan zelfs dezelfde binnenbanden gebruiken.

Comment

Volgens mijn lbs zou je, bij de juiste wielen, idd ook geen last van slepende schijven mogen hebben maar je moet er idd wel op letten dat beide sets gelijkmatig afslijten.

Een nieuwe cassette i.c.m. een half versleten ketting is miserie. De ketting zal kraken en de neiging tonen door te schieten.
                      In feite zou je met twee nieuwe cassettes moeten beginnen en twee tot vier kettingen constant wisselen (om de 1000 km). En natuurlijk ook liefst de twee wielsets ongeveer evenveel gebruiken.
                      Ik vind dat al een gedoe. Dan nog liever de banden verwisselen of een tweede fiets (koersfiets of MTB, whatever) bij kopen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Wissel gewoon snel uw banden, da's een kwartiertje werk in totaal. En het is een goedkope oplossing, je kan zelfs dezelfde binnenbanden gebruiken.
                        Voilà.
                        Maar dezelfde binnenbanden gebruiken als je van 2.0" naar pakweg 1.2" gaat is toch niet echt goed denk ik?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                          Voilà.
                          Maar dezelfde binnenbanden gebruiken als je van 2.0" naar pakweg 1.2" gaat is toch niet echt goed denk ik?
                          Meestal staat op de binnenband dat het niet gaat, 1.5 tot 2.2 is een vermelding die je dikwijls ziet.

Ik heb vroeger nochtans met zulke binnenbanden probleemloos met 1.2 slicks gereden, tot ongeveer een 6 bar hard gepompt. Het is een beetje foefelen om die mooi in de binnenband te krijgen en je moet ook zien dat hij niet gekneld zit tussen buitenband en velgrand, maar als dat goed is, geen probleem.

Comment

Het gaat helemaal niet om het financiële maar over het feit dat ik me geen koersfiets wil aanschaffen.
                            Ik doelde ook niet zozeer op het financiële aspect, maar eerder op het feit dat er pro en contra mensen/aspecten zullen zijn Ikzelf ben niet helemaal overtuigd van slicks op de mtb omdat je niet dezelfde snelheid kan aanhouden met een mtb als met een koersfiets (tenzij je 100km aan een stuk als een gek wil trappen). Maar er zijn ook mensen die er positieve ervaring mee hebben. Heb je eventueel niet de mogelijkheid om dat eens van iemand te lenen ofzo en eens voor een 100-tal km te testen? Je mag mijn slicks komen halen in ieder geval, ik gebruik ze toch niet meer

Comment

Ik doelde ook niet zozeer op het financiële aspect, maar eerder op het feit dat er pro en contra mensen/aspecten zullen zijn Ikzelf ben niet helemaal overtuigd van slicks op de mtb omdat je niet dezelfde snelheid kan aanhouden met een mtb als met een koersfiets (tenzij je 100km aan een stuk als een gek wil trappen).
                              Met een 44/11 op een MTB kan je gemakkelijk de gemiddelde 'gemiddeldes' van een wielertoerist aan hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Met een 44/11 op een MTB kan je gemakkelijk de gemiddelde 'gemiddeldes' van een wielertoerist aan hoor.
                                Ik weet niet welke maat ik heb op de mtb, maar ik vond mijn in ieder geval te klein Ik zou het gewoon zelf eens uittesten, dan weet je meteen of je het ligt of niet

Comment

Ik weet niet welke maat ik heb op de mtb, maar ik vond mijn in ieder geval te klein Ik zou het gewoon zelf eens uittesten, dan weet je meteen of je het ligt of niet
                                  Ik heb dat ooit al uitgebreid getest hoor.

Als ik zoiets zeg, dan zeg ik dat uit eigen ervaring. Het nadeel van een MTB om ermee op de weg te rijden is dat je (zit)houding niet echt ideaal is om lang snel te rijden. Je zit meestal ook wat rechter en dat rechte stuur is niet echt ideaal, zeker als je geen bar-ends hebt. Maar met de overbrenging, zelfs al is het maar een 42/12 maximum, daar kom je als gewone fietsliefhebber toch al ver mee hoor, ook op de weg dus.

Comment

• Net 37 km achter de kiezen, (voor het eerst meer dan 30) Lille blauw en rood. Twee weken droog, en 't is hier weer een grote stofboel!
                                    Maar ik klaag niet, fiets is nog vrij netjes nu.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                    Bestelt
                                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                      Net 37 km achter de kiezen, (voor het eerst meer dan 30) Lille blauw en rood. Twee weken droog, en 't is hier weer een grote stofboel!
                                      Maar ik klaag niet, fiets is nog vrij netjes nu.
                                      Voilà, geef mij ook maar stof in plaats van die slijktoestanden.

Comment

• Ik had mijn frame ingewreven met WD40 enige tijd terug (maakt het mat iets glanzender, vind ik mooier).
                                        Dat zag er lief uit na 4 stoffige dagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                          Ik had mijn frame ingewreven met WD40 enige tijd terug (maakt het mat iets glanzender, vind ik mooier).
                                          Dat zag er lief uit na 4 stoffige dagen.
                                          Weg die glans!

Comment

Working...
                                          X