Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten

't Was rustig maar steady, hartslag wat binnen de perken houden
    Nu is het voor mij puur genieten offroad. Enkel stof, zand en stenen. Alles lekker hard, wat minder zwaar voor mens en materiaal(alhoewel). Enkel die vliegjes

Comment

• goed en slecht nieuws

Merde !

Mooi !

This is "Houffalize World Cup 2010 XCO Track" by Biking4All on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

Comment

• What a day

Comment

• Vraagje :

M'n madam wil ook ne mountainbike kopen. Hoofdzakelijk verharde weg, een beetje lichte off-road.
          Vermits ze toch niet veel zal fietsen houdt ze het maar bij een tweedehands.
          Maar het aanbod vrouwenfietsen is beperkt in deze categorie.
          Wat is nu eigenlijk het verschil, buiten het frame, tss mannen- en vrouwenfiets?
          ( Zij is 1m76 groot. )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
            Vraagje :

M'n madam wil ook ne mountainbike kopen. Hoofdzakelijk verharde weg, een beetje lichte off-road.
            Vermits ze toch niet veel zal fietsen houdt ze het maar bij een tweedehands.
            Maar het aanbod vrouwenfietsen is beperkt in deze categorie.
            Wat is nu eigenlijk het verschil, buiten het frame, tss mannen- en vrouwenfiets?
            ( Zij is 1m76 groot. )
            Buiten het frame? Soms is de stuurpen iets korter en/of het stuur iets minder breed. En het zadel is meestal specifiek voor vrouwen.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Remgrepen zijn er ook speciaal voor vrouwen en kortere manivellen.
              Maar het grote verschil blijft het frame dat iets korter is omdat vrouwen meestal (meestal, dus zeker niet altijd) een korter lichaam hebben dan mannen in verhouding tot hun benen.
              Dus het kan best zijn dat jouw vrouw beter af is met een mannenframe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                What a day

Carpe Diem

Comment

• Het was zo zalig rijden deze morgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Remgrepen zijn er ook speciaal voor vrouwen en kortere manivellen.
                    Maar het grote verschil blijft het frame dat iets korter is omdat vrouwen meestal (meestal, dus zeker niet altijd) een korter lichaam hebben dan mannen in verhouding tot hun benen.
                    Dus het kan best zijn dat jouw vrouw beter af is met een mannenframe.
                    ah bon. 'k Wist niet dat het frame ook korter was
                    Moest het een mannenframe worden dan dus eentje met regelbaar stuur.
                    Met mijn mountainbike rijdt ze graag, geen probleem met de rug ofzo.
                    Dat geeft wat meer mogelijkheden hé.
                    Zadel eventueel vervangen dus.

Bedankt.

Comment

Bedankt.
                      Hoe groot ben jij?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Hoe groot ben jij?
                        1m81 , Giant X-sport 4
                        Last edited by taiko; 25/04/2010, 21:37.

Comment

Bedankt.
                          Ikzelf heb me pas een mtb (mannenframe) aangeschaft. Heb nadien enkel een kortere stuurpen laten monteren.
                          Het zadel heb ik tot nu toe nog niet laten veranderen omdat de lbs wou dat ik het originele mannenzadel eerst zou uitproberen want het zou eerder een persoonlijke voorkeur zijn om over te schakelen naar een vrouwenmodel.
                          Vooral zorgen dat je met de juiste framemaat start en daarna kan je bepaalde zaken zoals oa. stuurpen, zadel nog altijd aanpassen naar eigen voorkeur.

Comment

• Zalig weekend, gisteren 45 wegkilometers en vandaag 80 échte kilometers.
                            Alleen spijtig dat een paar onverharde stukken vol wandelaars zaten, ze gaan wel aan de kant maar 't is toch veel leuker om volle bak te gaan en naar niemand om te moeten kijken.

Comment

• Nu is ze helemaal gerust

Thx W3N

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Het was zo zalig rijden deze morgen
                                Ben een Tongerlo een toertocht gaan uitchecken om te weten wat er zoal is waar ik ga wonen. Tof
                                Wel weinig techniciteiten.

Opvallend galante deelnemers trouwens, als ik op een technische of smalle strook aanstalten maakte om plaats te maken, werd er meerdere keren geroepen dat ik mocht blijven rijden.

Wel dringend een nieuwe achterband nodig, bijremmen = blokkeren, maar dan blokkeren in een zin die weinig controle biedt. Direct maar een nieuwe voorband ook. Suggesties iemand? 't Mag ietsje beter bollen dan de Jones XR die ik nu heb
                                Last edited by Lotuzzz; 25/04/2010, 22:07.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Nu is ze helemaal gerust

Thx W3N

Ik denk dat er meer vrouwen op een mannenframe rondrijden dan op een vrouwenframe.

Comment

• Natuurlijk want de specifieke vrouwenframes bestaan nog niet zo lang. Enkel enkele grote merken hebben hier het gat in de markt ontdekt.
                                    Ga gewoon naar een fietsenboer die zijn vak verstaat, laat je opmeten en probeer een proefrit te versieren met een fiets in de maat die jij ambieert.
                                    Last edited by ; 25/04/2010, 22:13. Reden: merken ipv markten

Comment

• Komt in orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Ben een Tongerlo een toertocht gaan uitchecken om te weten wat er zoal is waar ik ga wonen. Tof

Dit is er ook...

Enfin, goed bollende banden voor op droge tot licht 'vettige' ondergrond ==> Continental Race King

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Dit is er ook...

Enfin, goed bollende banden voor op droge tot licht 'vettige' ondergrond ==> Continental Race King
                                          Ja, dat biertje kende ik al laaaang. Zoerle-Parwijs trouwens om precies te zijn

Leuke bandentip! Bochten-enthousiasme ga ik wel mogen temperen, nu smijt ik 'm plat, en gript ie toch nog stevig met de agressieve zijdelingse noppen, maar die Conti's zijn daar wat gematigder

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X