Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
    Ik heb hier beide staan
    Zeer gelijkend afgemonteerd.
    Al kan ik de keren dat ik de fully gebruikt heb dit jaar op één hand tellen.
    In de Ardennen steeds de fully. Behalve dit weekend heb ik nog rappekes de hardtail genomen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Idd. Is allemaal ook logisch natuurlijk.
      Alles loopt vlotter, maar je fiets wordt er iets meer een "diesel" door.

Alleszins een ferm parcours, ginder in Houffa. X aantal jaar geleden het parcours eens gedaan, tussen de wedstrijd van de vrouwen en de mannen in. Ik geloof dat de mannen het vijf keer moesten rijden en de vrouwen drie keer. Drie keer iets van een 13 km lijkt niet veel, maar dat is toch nog wat anders dan een toertochtje van 40 km hier bij ons in de Vlaamse Ardennen. Vooral ook omdat er weinig mogelijkheden tot recuperatie zijn.

Een prachtige MTB-omgeving, ginder. Zoveel is zeker.

Alleen niet echt op mijn lijf geschreven.
      Zeker.
      Nu was het een toerke van 5.5km en ongeveer 250hm per toer. Ik denk dat de mannen die 5 keer gereden hebben dus da's al rap 1200 hoogtemeters..
      Er zijn toertochten waar je al kontent mag zijn dat je op 40km 250 hoogetemeters haalt.

Comment

• Ik snak naar mijn fietske.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          wat betreft de keuze van de fietsen. De toprijders zijn superfit en hebben zodoende geen nood aan comfort op hun bikes. Hierdoor kiezen ze ook sneller voor beenhard en superlicht materiaal. Ik hoorde dat de fiets van Manuel Fumic 7.5kg woog.
          Dat sommigen toch met een fully aantreden kan persoonlijke voorkeur zijn of verplichting vanwege de sponsor.

29', groot voordeel is de betere afloop van het grotere wiel, dus passages over geaccidenteerd terrein lopen vlotter. Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden over rotspartijen in de Ardennen.
          Iets moeilijker in gang te krijgen door de grotere wieldiameter en ook bij singletracks is het grotere wiel geen voordeel.
          Ah, merci. Good to know...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Zeker.
            Nu was het een toerke van 5.5km en ongeveer 250hm per toer. Ik denk dat de mannen die 5 keer gereden hebben dus da's al rap 1200 hoogtemeters..
            Er zijn toertochten waar je al kontent mag zijn dat je op 40km 250 hoogetemeters haalt.
            Dat niet alleen. In de afdalingen recupereer je ook niet echt.
            Hoogtemeters zeggen niet alles.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Klopt inderdaad.

Mooie serie foto's gevonden trouwens van Emily Batty op 1 van die 'afdalingen' ..
              [foto's van Christian Marchal, vader van Elise Marchal]
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• en noge een paar..
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk Berichten
                  Ik weet niet goed waar ik het moet plaatsen, dus doe ik het hier maar.

Als er nog iemand naar een goeie, betaalbare MTB aan het zoeken is dan is dit waarschijnlijk wel iets..
                  Ik ben in het bezit van een Cube Reaction Formula Oro K18
                  Specs:
                  -full xt behalve de remmen
                  -Formula Oro K18 remmen
                  -Rock Shox Reba Race voorvork, met verstelbare veerweg: van 85mm tot 115mm en pop-lock op het stuur
                  -Eggbeater klikpedalen
                  -kleur: rood
                  -zo goed als geen krassen of eender welke vorm van beschadiging, is amper op gereden...
                  -maat: 18,5 inch. Ikzelf ben 1,82m groot.

Deze fiets moet niet weg, maar als ik er een mooie prijs voor krijg dan zal ik er toch over nadenken. De prijs is dus zeker bespreekbaar.

Indien interesse: PB aub.
                  Ik zal hem hier ook nog maar eens zetten

Comment

• Wat heeft dat ding nieuw eigenlijk gekost?
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat heeft dat ding nieuw eigenlijk gekost?
                      Rond de 1700 euro dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk Berichten
                        Rond de 1700 euro dacht ik.
                        Da's wat veel denk ik.

Kan je gemakkelijk nieuw voor rond de 1.200 euro en minder kopen.

Cube fietsen staan bekend om hun goede kwaliteit voor een heel vriendelijke prijs. Cube racefietsen

Comment

• Ik vind het logisch dat DDé de adviesprijs vermeldt. Als hij tien procent korting heeft gekregen, zal hij dat zeker niet in rekening brengen. Waarom zou hij ook?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik vind het logisch dat DDé de adviesprijs vermeldt. Als hij tien procent korting heeft gekregen, zal hij dat zeker niet in rekening brengen. Waarom zou hij ook?
                            Adviesprijs = 1.499 euro. Bij mijn weten is dat nog steeds minimum een 201 euro minder dan 'rond' de 1.700 euro...

Comment

• 't Is een ander modeljaar hé (o.a. Reba i.p.v. Fox), maar soit.
                              Nu zijn er ook verschillende versies, misschien heeft het daarmee te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                't Is een ander modeljaar hé (o.a. Reba i.p.v. Fox), maar soit.
                                Nu zijn er ook verschillende versies, misschien heeft het daarmee te maken.
                                Ik betwijfel gewoon heel sterk dat die van DDé ooit een adviesprijs van 1.700 euro heeft gehad... that's all!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Adviesprijs = 1.499 euro. Bij mijn weten is dat nog steeds minimum een 201 euro minder dan 'rond' de 1.700 euro...
                                  Praten wij hier wel over hetzelfde model?
                                  Ik heb hem 1699 betaald dacht ik, en dat ongeveer anderhalf jaar geleden.

Comment

• Altijd de band met de meeste grip vooraan zetten btw.. tenzij je graag schuivers maakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Kerel, met u scheelt er echt iets. Wie vergelijkt er nu modellen van een verschillend modeljaar met een ongelijke afmontage? Breng deftige argumenten aan, eer je de mensen van iets beschuldigt.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Kerel, met u scheelt er echt iets. Wie vergelijkt er nu modellen van een verschillend modeljaar met een ongelijke afmontage? Breng deftige argumenten aan, eer je de mensen van iets beschuldigt.
                                        Maar jongetje toch, blijven proberen zou 'k zeggen.
                                        Een jaartje verschil gaat nagenoeg geen verschil in adviesprijzen geven, daarom dat ik de eerste de beste oro K18 neerpende.
                                        Ik vermoed (ben bijna zeker) dat DDé een model van een jaartje ouder heeft (2008 ) dan van degene die ik postte (2009). De afmontagekwaliteit is nagenoeg gelijk, de 2009 heeft een Fox vork, die is zeker niet minder waard dan die Reba... dus... . Adviesprijs gaat nagenoeg niets schelen.

Hé kijk nu, ik heb iets gevonden!
                                        Adviesprijs 2008 modelleke ==> 1.499 euro (bron: http://www.cubebikes.nl/ )

Enfin, ik ga nu niet weer zeggen dat er met u iets scheelt. Ik heb dat al genoeg gezegd en anderen zeggen dat ook al genoeg, je weet het al wel hé.

Groetjes

Comment

Kerel, met u scheelt er echt iets.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Enfin, ik ga nu niet weer zeggen dat er met u iets scheelt.

Zijn jullie 1 en dezelfde persoon ?
                                          Dubbelaccount ?

Comment

Working...
                                          X