Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rode banden op de scott spreken mij niet zo aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
      Is er een regel die zegt hoe je mtb-banden best stockeert (liggend, staand, hangend)? Of maakt het niet veel uit?
      Kwestie van mijn Sam's binnenkort in goede staat terug te kunnen monteren.
      ik rol ze terug op en steek ze in de doos (bij vouwbanden alleen) of hang ze aan een haak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Ik heb de carbon Rizer WCS afgekort tot 58cm. Voor mij perfect.
        Ik heb het wat gehad met sturen van 58 cm. Heb er al genoeg gehad van die breedte.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          F1 is supergeil! Moest ik nu een nieuwe kopen, 't zou er zeker zo eentje worden!
          En dan de Lefty vervangen door een Super Fatty.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het wordt dus 99 % een Scott Scale 20, wel een occassie van 2008. Het voordeel is dan weer dat de originele Crossride wielen reeds vervangen zijn door Crossmax slr's, wat gezien mijn zware gestalte echt wel een pluspunt is. Een superframe en zeer goede velgen, meer moet dat niet zijn, want heb nog een volledige nieuwe xt voor- en achterderaileur, xt crankstel en shifters liggen, dus het wordt hopelijk mijn speeltje voor de komende jaren

Last edited by ; 13/06/2010, 20:14.

Comment

• Vet! 't Is wel een Scale 20.
              Alles top, zeker met die wielen. Daar ga je lang plezier van hebben!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                Het wordt dus 99 % een Scott Spark 20, wel een occassie van 2008. Het voordeel is dan weer dat de originele Crossride wielen reeds vervangen zijn door Crossmax slr's, wat gezien mijn zware gestalte echt wel een pluspunt is. Een superframe en zeer goede velgen, meer moet dat niet zijn, want heb nog een volledige nieuwe xt voor- en achterderaileur, xt crankstel en shifters liggen, dus het wordt hopelijk mijn speeltje voor de komende jaren
                Proper!

Scott is nooit een verkeerde keuze. De SLR's zijn inderdaad de betere keuze als je wat zwaarder bent, ze zijn ongelooflijk stijf en kunnen het zwaardere werk probleemloos aan. Wielen zijn m.a.w. echt 'bombproof'!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  Vet! 't Is wel een Scale 20.

Dat staat er toch?

Had het van de week ook voor, typte toen ook spark ipv scale

Comment

Het voordeel is dan weer dat de originele Crossride wielen reeds vervangen zijn door Crossmax slr's, wat gezien mijn zware gestalte echt wel een pluspunt is.
                    Voor de kleurtjesliefhebbers is dat zeker een pluspunt, verder is en blijft het een frans produkt..met al zijn "charmes"
                    Succes met de fiets !

Comment

• Al een geluk dat de andere merken niet gevolgd zijn met de kleurtjes... niet dus!

Met andere woorden, Mavic was eigenlijk de pionier van de 'kleurtjes.

Comment

Het wordt dus 99 % een Scott Scale 20, wel een occassie van 2008. Het voordeel is dan weer dat de originele Crossride wielen reeds vervangen zijn door Crossmax slr's, wat gezien mijn zware gestalte echt wel een pluspunt is. Een superframe en zeer goede velgen, meer moet dat niet zijn, want heb nog een volledige nieuwe xt voor- en achterderaileur, xt crankstel en shifters liggen, dus het wordt hopelijk mijn speeltje voor de komende jaren

Je reed in de Kempen zei je ergens; waar zoal?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                          Je reed in de Kempen zei je ergens; waar zoal?

Deed vroeger altijd die georganiseerde ritten in de winter en koos altijd eentje in de provincie Antwerpen, anders moest ik NOG vroeger opstaan . Dat was bijna altijd in de kempen te doen. Mijn vaste trainingsrondjes waren de rode Bloso route in Herentals met vetrek aan dat speelplein geval daar en de blauwe route aan het kabouterbos in Kasterlee. Maar ik mountainbike veel te weinig de laatste jaren en wil daar nu terug wat verandering in brengen met een andere mtb en nieuwe moed. Ik moet mij momenteel beperken tot zeer korte tochtjes, want mtb is fucking vermoeiend en de conditie staat zeer laag. Ik rijd momenteel vooral tochtjes van 40-50 km met de koersfiets, maar dat is een totaal andere inspanning dan mtb'n, dus dat wordt terug stilaan opbouwen.
                          Last edited by ; 14/06/2010, 21:02.

Comment

Vet! 't Is wel een Scale 20.
                            Idd !

Comment

• Die zouden super staan onder de mijne.
                              Alleen geen 'vooruitgang', want het zijn in principe dezelfde wielen...

Comment

http://cgi.ebay.de/Specialized-DT-Sw...item35aa229051

Die zouden super staan onder de mijne.
                                Alleen geen 'vooruitgang', want het zijn in principe dezelfde wielen...

Bweikes, da's voor kleurtjesliefhebbers zoiets!

Nee, serieus. Mooi gerief hoor.

Comment

• Even waarschuwen voor de snelsluiters van DT Swiss. Kijk na of je ze nog kunt verdraaien als ze vastgeklikt zijn. Gisteren viel mijn achterwiel er gewoon uit terwijl ik m'n fiets over een hindernis tilde.
                                  Blijkt dat ze zichzelf soms kunnen verdraaien en dus ook los kunnen komen. Direct op de vuilbak gedaan en terug een Mavic gestoken.

edit : foto bijgevoegd. Misschien was dit een uitzondering maar je weet maar nooit.
                                  Bijgevoegde Bestanden
                                  Last edited by ; 14/06/2010, 22:22.

Comment

• Het zijn er van die die draaien in mijn geval.

Dat vind ik wel een goed systeem, het voelt veiliger aan dan gewone QR's.

Comment

• Dat zijn inderdaad andere dan de gewone die dichtklikken over een weerstand.
                                      Je hebt wel een sleutel nodig om ze te openen, dus niet echt QUICK release

Comment

• Daarstraks bij Van Eyck gepasseerd voor een 750 ml drinkbus en nieuwe bandjes. Conti RaceKing 2.1
                                        Morgen eens opleggen en gaan peren, het zal me benieuwen!

Om bepaalde redenen ook nog wat bij de Granville MTB's staan kijken. Zien er wel cool uit.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Dat zijn inderdaad andere dan de gewone die dichtklikken over een weerstand.
                                          Je hebt wel een sleutel nodig om ze te openen, dus niet echt QUICK release
                                          Ik heb alleen de oude, zware snelsluiters van DTswiss nog gebruikt, verder gebruik ik al jaren die van KCNC. Die van de Taurine is een 'quick' release met inbus van P.I.M.P., denk ik...Werkt prima.
                                          De snelsluiters van DTSwiss hebben niet echt een goeie reputatie, die van Mavic ook niet, genoeg zijn er andere merken genoeg..

Comment

Working...
                                          X