Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat zijn inderdaad andere dan de gewone die dichtklikken over een weerstand.
Je hebt wel een sleutel nodig om ze te openen, dus niet echt QUICK release
Wrong, geen sleutel nodig. Deze heb wel de neiging uit te slijten door het lock systeem.
Daarstraks bij Van Eyck gepasseerd voor een 750 ml drinkbus en nieuwe bandjes. Conti RaceKing 2.1
Morgen eens opleggen en gaan peren, het zal me benieuwen!
Om bepaalde redenen ook nog wat bij de Granville MTB's staan kijken. Zien er wel cool uit.
ik heb deze week ook weer voor het eerst sinds jaren een Continental buitenband gemonteerd. Een mountainking 2.4 vanvoor op de fully om nog beter te kunnen spelen
ik heb deze week ook weer voor het eerst sinds jaren een Continental buitenband gemonteerd. Een mountainking 2.4 vanvoor op de fully om nog beter te kunnen spelen
Da's al een redelijke gust..2.2 vond ik al redelijk.
Ik heb alleen de oude, zware snelsluiters van DTswiss nog gebruikt, verder gebruik ik al jaren die van KCNC. Die van de Taurine is een 'quick' release met inbus van P.I.M.P., denk ik...Werkt prima.
De snelsluiters van DTSwiss hebben niet echt een goeie reputatie, die van Mavic ook niet, genoeg zijn er andere merken genoeg..
Mavic sluit wel heel goed, het enige probleem is dat die plastieken uiteinden eraf vallen.
Shimano doet het ook goed bij mij.
Wrong, geen sleutel nodig. Deze heb wel de neiging uit te slijten door het lock systeem.
Ik prefereer KCNC.
Ah, ik dacht een moer te zien (het rode deel op de kop )
Hoe krijg je dat dan vast, dat lange ding stoot toch tegen de vork/liggende achteras als je draait?
Ah, ik dacht een moer te zien (het rode deel op de kop )
Hoe krijg je dat dan vast, dat lange ding stoot toch tegen de vork/liggende achteras als je draait?
Dat stuk trek je van de naaf weg, dat pakt op een aantal punten op de eigenlijke 'schroef' aan die kant. Zo draai je het wat terug en dan weer vast.
Ik zet dus altijd eerst de andere kant vast, en dan nog een halve toer met dat stuk.
Even waarschuwen voor de snelsluiters van DT Swiss. Kijk na of je ze nog kunt verdraaien als ze vastgeklikt zijn. Gisteren viel mijn achterwiel er gewoon uit terwijl ik m'n fiets over een hindernis tilde.
Blijkt dat ze zichzelf soms kunnen verdraaien en dus ook los kunnen komen. Direct op de vuilbak gedaan en terug een Mavic gestoken.
edit : foto bijgevoegd. Misschien was dit een uitzondering maar je weet maar nooit.
Iets van DT Swiss dat niet voldoet?? Dat kan gewoonweg niet!
Nee, even serieus.
Lijkt me raar dat voorval van u. Een snelsuiting is een vrij simpel geconstrueerd iets. Kan me moeilijk inbeelden dat zoiets mankementen kan vertonen. Zeker als we 't over toch kwalitatieve snelsluitingen hebben (DT Swiss, Mavic, Fulcrum, Campa,...). Ik heb zoiets alleszins nog nooit meegemaakt, waarmee ik niet wil zeggen dat uw verhaal niet klopt natuurlijk.
Iets van DT Swiss dat niet voldoet?? Dat kan gewoonweg niet!
Nee, even serieus.
Lijkt me raar dat voorval van u. Een snelsuiting is een vrij simpel geconstrueerd iets. Kan me moeilijk inbeelden dat zoiets mankementen kan vertonen. Zeker als we 't over toch kwalitatieve snelsluitingen hebben (DT Swiss, Mavic, Fulcrum, Campa,...). Ik heb zoiets alleszins nog nooit meegemaakt, waarmee ik niet wil zeggen dat uw verhaal niet klopt natuurlijk.
Wel ik vond het ook raar, maar het is wel degelijk zo. Ik dacht eerst dat ik iets mankeerde, zoals bvb dat veertje aan het uiteinde, maar alles was wel degelijk OK.
En met die andere snelsluiter (Mavic) was daar geen beweging meer in te krijgen.
Aan het voorwiel beweegt dat ding niet.
Vandaag mijn 2.1 Speed Kings gestoken, heerlijke banden voor de Kempen
Maar telkens ik mijn voorwiel eruit haal heb ik f*cking aanlopende remmen... De LBS houdt er ook niet van en zegt dat het hopeloos is om ze af te stellen
Avid Juicy 3, 3500 km probleemloos maar nu al 400 km miserie.
Dus mijn eerste Speed Kings ritje was niet fijn, als in: traaaag
Vandaag mijn 2.1 Speed Kings gestoken, heerlijke banden voor de Kempen
Maar telkens ik mijn voorwiel eruit haal heb ik f*cking aanlopende remmen... De LBS houdt er ook niet van en zegt dat het hopeloos is om ze af te stellen
Avid Juicy 3, 3500 km probleemloos maar nu al 400 km miserie.
Dus mijn eerste Speed Kings ritje was niet fijn, als in: traaaag
Je zal het waarschijnlijk al geprobeerd hebben, maar toch.
Zet die 2 vijzen eens los waarmee uw remklauw op de vork zit gemonteerd. Dan knijp je de remhendel volledig dicht en zet je die bouten terug vast. Het helpt iedere keer bij mij (maar soms niet voor lang).
Comment