Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Kevlar banden zijn niet altijd plooibaar. Dus vouwbanden kevlarbanden noemen is simpelweg mis. Er bestaan ook draadbanden die men kevlarbanden noemt. Men heeft het dan over het kevlarlaagje dat zich in het loopvlak bevindt. Kevlar zorgt er inderdaad voor dat men minder snel lek rijdt.
    Bij vouwbare banden is de staaldraad inderdaad vervangen door kevlardraden.






    Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten


    30 gram niet maar 2 keer 100 gram in je banden ...
    Wie had het hier over 2 keer 100 gr. in banden?Hij had het over die post van op mountainbike.be. Daar ging het over die vorken waar men 30 gr. op bespaarde.

    Comment


    • #82
      Ik rijd al > 10 jaar met tubeless banden, altijd tevreden van geweest (bolt ook beter qua stuurgevoel, herinner ik me van toen ik overstapte).

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Wie had het hier over 2 keer 100 gr. in banden?Hij had het over die post van op mountainbike.be. Daar ging het over die vorken waar men 30 gr. op bespaarde.
        Zelfs maar 4, hij verkiest de 'laagste in rang' (Race) omdat die 4 gram minder weegt dan de 'beste' (World Cup). Komaan, je moet al een goede weegschaal hebben om tot op 4g nauwkeurig te meten (bij wijze van spreken). En als de verf iets dikker hangt heb je ook al rap iets meer.
        Soit, ik vind het onnozel en daarmee gedaan.

        Idem dito voor dit bijvoorbeeld: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=60342
        Last edited by ; 26/10/2009, 18:14.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Zelfs maar 4, hij verkiest de 'laagste in rang' (Race) omdat die 4 gram minder weegt dan de 'beste' (World Cup). Komaan, je moet al een goede weegschaal hebben om tot op 4g nauwkeurig te meten (bij wijze van spreken). En als de verf iets dikker hangt heb je ook al rap iets meer.
          Soit, ik vind het onnozel en daarmee gedaan.

          Idem dito voor dit bijvoorbeeld: http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=60342
          Voor die mannen is het gewoon een uitdaging om een zo licht mogelijke fiets te hebben.. het is een hobby als een andere. Veel van die fietsen zijn absoluut niet offroad-bestendig. Maar sommige wel, kijk nu bvb die Flash van cannondale, die is super licht maar behalve de banden moet je daar niet veel veranderen om op alle terrein te fietsen.
          Ik hoorde vandaag dat Roel Paulissen in de Roc 2 keer met een top-flash reed.. zal wel met marketing te maken hebben dat hij deze nam ipv zijn scalpel. Maar hij won toch beide wedstrijden.

          Comment


          • #85
            Ach ja, ieder z'n ding hé...

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Kevlar banden zijn niet altijd plooibaar. Dus vouwbanden kevlarbanden noemen is simpelweg mis. Er bestaan ook draadbanden die men kevlarbanden noemt. Men heeft het dan over het kevlarlaagje dat zich in het loopvlak bevindt. Kevlar zorgt er inderdaad voor dat men minder snel lek rijdt.
              Bij vouwbare banden is de staaldraad inderdaad vervangen door kevlardraden.
              Kan zijn. Het allemaal nogal lang geleden dat ik met deze materie bezig was. Heel lang geleden zelfs.
              Heb je ook voorbeelden van draadbanden met een kevlarlaag?
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • #87
                Soms gebruiken ze kevlar, soms vergruisd glas/ceramic. In m'n marathon supremes zit dat. Nog nooit mee platgereden.

                van de schwalbe website:

                Wat is een vouwband?


                Een vouwband is een band met een bijzondere draadkern. Het staaldraad wordt door een bundel kevlarvezels vervangen. Hierdoor is de band eenvoudig op te vouwen en wordt, afhankelijk van de bandmaat, ca 50-90 gram lichter.

                Comment


                • #88
                  Je loopt achter, Adri.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Voor die mannen is het gewoon een uitdaging om een zo licht mogelijke fiets te hebben.. het is een hobby als een andere. Veel van die fietsen zijn absoluut niet offroad-bestendig. Maar sommige wel, kijk nu bvb die Flash van cannondale, die is super licht maar behalve de banden moet je daar niet veel veranderen om op alle terrein te fietsen.
                    Ik hoorde vandaag dat Roel Paulissen in de Roc 2 keer met een top-flash reed.. zal wel met marketing te maken hebben dat hij deze nam ipv zijn scalpel. Maar hij won toch beide wedstrijden.
                    Flash ultimate, meer dan 1000 euro per kilo...
                    Die ultieme lichte Flash van 5900 gram is mijn vroegere fietsenmaker nu in mekaar aan het steken.
                    Terrein bestendig, ja, maar welk terrein ? Heuvelachtig en rotsige ondergrond ? Hoe zwaar is de biker ? Een pluimpje van 65 a 70 kilo ?
                    Alles is relatief, en je moet het in de juiste context kunnen bekijken.
                    Als je fiets minder dan 10% van je eigen gewicht weegt, heb je een zeer lichte fiets..
                    Voor een baanfiets is dat makkelijk haalbaar, voor een MTB ( met uitrusting voor zwaarder terrein ) is dat een heel ander verhaal.

                    Comment


                    • #90
                      Hier een mooi filmpje van de Roc, je moet eens kijken met welke snelheid die gasten de klimmen nemen.. sommige afdalingen mogen er ook zijn

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                        Hier een mooi filmpje van de Roc, je moet eens kijken met welke snelheid die gasten de klimmen nemen.. sommige afdalingen mogen er ook zijn

                        http://www.velo101.com/forum/message...l&Numero=20985
                        Sjiek he..Ik heb de voorbije vakantie in die streek gezeten, en krijg er zo al weer goesting in...

                        Comment


                        • #92
                          laatste tijd wat liggen verdiepen in carbon etc.






                          en toch wat resultaat

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                            Sjiek he..Ik heb de voorbije vakantie in die streek gezeten, en krijg er zo al weer goesting in...
                            wel serieuze stofwolken, maar dat heb je al minder als je alleen of in kleine groep rijdt

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                              Aangezien mijn SLR TI gebroken is heb ik een nieuwe nodig.
                              Ik ben met een firma aan het mailen voor een carbon model.
                              Zou paar weken duren eer ik het heb. Hopelijk ist de moeite

                              Iemand ervaringen met full carbon zaal?
                              niemand ?
                              ik heb mij iig al een laten ontwerpen, hopelijk passen de kleuren bij de Sobe

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Hier een mooi filmpje van de Roc, je moet eens kijken met welke snelheid die gasten de klimmen nemen.. sommige afdalingen mogen er ook zijn

                                http://www.velo101.com/forum/message...l&Numero=20985
                                Inderdaad, mooi filmpje.
                                Dat is hoe MTB'en hoort te zijn. Een hemelsblauwe lucht, aangename temperatuur en lekker stoffig.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                                  niemand ?
                                  ik heb mij iig al een laten ontwerpen, hopelijk passen de kleuren bij de Sobe
                                  Is een mooi ontwerp, maar dat zijn dingen waar ik me niet zo mee bezig houdt..
                                  Full carbon zadel, de slr carbon komt daar het dichtst bij in de buurt, maar ik ben geen speedneedle fan..
                                  Die 50 gram extra om op te zitten, zal ik wel extra duwen.. Als je pijn krijgt aan je achterste, is de lol er wat af voor mij..

                                  Comment


                                  • #97
                                    Ik kan verkeerd zijn hé maar wat als zoiets afbreekt terwijl je erop zit. Kan dat geen serieuze verwondingen maken doordat carbon toch redelijk scherp is.

                                    Ik ben niet zo voor carbonzadels, minder comfort + duur voor enkel wat minder gewicht.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Het kost ongeveer even veel als een SLR TI.
                                      Een SLR TI (iedere SLR denk ik zelfs) heeft een carbon schelp met wat leer over. Vorig jaar heb ik half sesoen gereden met een SLR zaal zonder leer omdat gewoon te versleten was.
                                      Dus ik hoop op ongeveer dat confort

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                                        Is een mooi ontwerp, maar dat zijn dingen waar ik me niet zo mee bezig houdt..
                                        Full carbon zadel, de slr carbon komt daar het dichtst bij in de buurt, maar ik ben geen speedneedle fan..
                                        Die 50 gram extra om op te zitten, zal ik wel extra duwen.. Als je pijn krijgt aan je achterste, is de lol er wat af voor mij..
                                        Ik heb een speedneedle en dat is eigenlijk een heel comfortabel zadel. Dat ontwerp is leuk maar je veegt er toch je gat aan als je ermee rijdt hoor

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          Ik heb een speedneedle en dat is eigenlijk een heel comfortabel zadel. Dat ontwerp is leuk maar je veegt er toch je gat aan als je ermee rijdt hoor
                                          Op mijn baanfiets heb ik zo'n SLR staan van 125g, geen idee welke versie dat juist is. Er staat SLR op, en 125g..
                                          Inderdaad met een carbon schaal, maar zo zijn er wel meer.
                                          Een speedneedle vind ik overdreven duur, dan kan je toch net zo goed een SLR zadel strippen ? of niet ?
                                          En tout cas, ik ben content van die SLR, en vind dat niet echt een punt om nog gewicht op te besparen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X