Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenToch een prachtig afgemonteerde fiets hoor! Een kleurtje op dat frame en 't zou helemaal af zijn.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenindeed..
Comment
-
In feite zijn blanke frames sowieso niet erg in meer. Vroeger wel. Dat was ook zo met aluminium frames. Denk maar aan de vele gepolijste GT Zaskars van toen. Dikwijls met paars of blauw geanidoseerde onderdelen op. Er waren zelfs liefhebbers die hun gelakte frame afschuurden en polijstten.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenWelke wielen zijn dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk BerichtenPrachtige wielen ,maar moet niet hebben 1spaak over en je staat stil met mijn wielen kan ik nog ver rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichteneuh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk begrijp 'm wel enigszins. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat als zo'n spaak breekt je een flinke slag in je wiel krijgt, net omdat de spaken zo ver uit mekaar liggen.
De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenDe tests bewijzen van niet. Niet vergeten dat de velg verhoogd werd, dat elke spaak (afzonderlijk) door een andere spaak "gedekt" wordt en dat de krachten (veel meer dan op een gewone velg) meer verdeeld werden over de gehele velg. (minder puntspanning).
De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.
En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenOké, de velg is verhoogd en dat zorgt voor een sterkere velg op zich. Nu, tegenwoordig zijn de meeste MTB velgen van die hoogte, ook de conventioneel gespaakte. En je zegt dat de ene spaak de andere "dekt". De twee bij mekaar komende spaken gaan elk naar een andere kant van de naaf. Als er één van die twee breekt, dan zal de velg gegarandeerd naar de kant van de nog intacte spaak trekken hoor.
En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenEn Meirhaeghe die ze al een gans jaar reed........
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen gans jaar met één setje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten3 (training, reserve wiel, wedstrijdwiel)
Nu, ik ben niet onmiddellijk favoriet van zo'n 'schaars' gespaakte wielen. Waarmee ik niet beweer dat die slecht zijn hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDan zullen ze wel goed zijn hé.
Nu, ik ben niet onmiddellijk favoriet van zo'n 'schaars' gespaakte wielen. Waarmee ik niet beweer dat die slecht zijn hé.
Comment
Comment