Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mooi maar ik zou dat gouden torentje op het stuur afzagen en die gouden zadelpen door een gewone zilveren of zwarte vervangen.
De PMP crank mag dan weer wel blijven
Ik zou er nog KCNC goudkleurige bar-ends en snelspanners opzetten. Maakt het 'gouden plaatje' wat completer.
Ik doelde niet op een rood titanium frame, gewoon een rood gelakt frame. Is dat nu alu, carbon of nog iets anders, speelt geen rol. Je weet dat ik niet houd van blanke frames hé.
Inderdaad, dat weet ik.
Seven en IF doen soms wel mooie dingen met tita frames door er gedeeltes van te lakken.
Persoonlijk hou ik het liever bij de natuurlijke kleur.
In feite zijn blanke frames sowieso niet erg in meer. Vroeger wel. Dat was ook zo met aluminium frames. Denk maar aan de vele gepolijste GT Zaskars van toen. Dikwijls met paars of blauw geanidoseerde onderdelen op. Er waren zelfs liefhebbers die hun gelakte frame afschuurden en polijstten.
Hierbij een foto van de nieuwe hardtail, er is wel nog wat klein werk aan:
- zwarte spacers ipv goud
- kopbuis nog op maat zetten en zagen
- Andere zadel (Gobi black/gold)
Ik begrijp 'm wel enigszins. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat als zo'n spaak breekt je een flinke slag in je wiel krijgt, net omdat de spaken zo ver uit mekaar liggen.
Ik begrijp 'm wel enigszins. Het zou inderdaad wel eens kunnen dat als zo'n spaak breekt je een flinke slag in je wiel krijgt, net omdat de spaken zo ver uit mekaar liggen.
De tests bewijzen van niet. Niet vergeten dat de velg verhoogd werd, dat elke spaak (afzonderlijk) door een andere spaak "gedekt" wordt en dat de krachten (veel meer dan op een gewone velg) meer verdeeld werden over de gehele velg. (minder puntspanning).
De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.
De tests bewijzen van niet. Niet vergeten dat de velg verhoogd werd, dat elke spaak (afzonderlijk) door een andere spaak "gedekt" wordt en dat de krachten (veel meer dan op een gewone velg) meer verdeeld werden over de gehele velg. (minder puntspanning).
De eerste wielen waren trouwens niet zo goed (nog wat ontwikkelingsfouten) maar nu staan ze echt wel op punt. Verschillende teams zullen er mee rijden. In België oa het team No Drugs.
Oké, de velg is verhoogd en dat zorgt voor een sterkere velg op zich. Nu, tegenwoordig zijn de meeste MTB velgen van die hoogte, ook de conventioneel gespaakte. En je zegt dat de ene spaak de andere "dekt". De twee bij mekaar komende spaken gaan elk naar een andere kant van de naaf. Als er één van die twee breekt, dan zal de velg gegarandeerd naar de kant van de nog intacte spaak trekken hoor.
En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.
Het zijn wel dikke spaken.. spaken breken niet zo gemakkelijk, meestal scheuren de nippels uit waardoor je een slag in je wiel krijgt en de druk op de andere spaken groter wordt.
Oké, de velg is verhoogd en dat zorgt voor een sterkere velg op zich. Nu, tegenwoordig zijn de meeste MTB velgen van die hoogte, ook de conventioneel gespaakte. En je zegt dat de ene spaak de andere "dekt". De twee bij mekaar komende spaken gaan elk naar een andere kant van de naaf. Als er één van die twee breekt, dan zal de velg gegarandeerd naar de kant van de nog intacte spaak trekken hoor.
En de toekomst zal uitwijzen of ze nu wel of niet op punt staan, net door de teams die ze zullen gebruiken binnenkort.
En Meirhaeghe die ze al een gans jaar reed........
Comment