Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het ook niet zo mooi, maar samen met de wielen dan weer wel.
Lockout gebruik ik nooit, dus geen probleem.
Ik lees nu pas dat hij gereserveerd is...
Een lock-out is nochtans iets heel handig. Bergop in het zadel op vrij goed berijdbare trajecten, maar ook 'en danseuse', asfaltverbindingsstukken, of gewoon wegritjes... .
Klopt wel. Ik gebruik mijn lock-out ook altijd op de weg. Ook tijdens MTB-ritten waarbij ik stukken langs de weg doe. Vooral bij vorken met redelijk wat veerweg, zou ik het toch niet kunnen missen.
Tenzij je zo goed als constant off-road gaat met de fiets en nooit eens tempo maakt op de weg, dan kan ik het begrijpen.
Vergeet niet dat een vork met 11 cm veerweg toch nog iets anders is dan een oudere met 6 cm veerweg.
Edit:
Ik denk er net aan dat de ELO mogelijks nog een Lefty met 10 cm veerweg was, maar dat terzijde.
ik ken ook competitierijders die met een fully rijden omdat hun contract dat vraagt maar de vering laten blokkeren omdat ze er niet in geloven.
Geen enkele rijder met een magura durin sl zal een lockout gebruiken, want die staat er gewoon niet op. En dat is toch dé vork bij magura voor competitie
Dan nog is competitie iets anders dan een hobby-MTB-en. Hoeveel zijn er niet die hun fiets ook al eens gebruiken voor een ritje op de weg? Daarenboven: in een competitieparcours zit meestal zeer weinig asfalt. Op toertochten is dat al snel wat meer. Ook als je zelf gaat MTB-en gebeurt het dikwijls dat je nog hele stukken gewone weg verteert eer je effectief off-road gaat (bv. op weg naar een bos).
Op zulke stukken heb ik toch ook graag dat ik mijn voorvork kan blokkeren.
Toen ik de Super V nog had, deed ik dat ook minder, maar op die fiets had ik geen blokkeerbare achterdemper. En om dan te gaan rijden met 12 cm achtervering en vooraan niets ... Door de sag achteraan, leek het dan wel alsof ik een ovaal achterwiel had door het constante gepomp. Maar bon, dat is een ander verhaal.
Competitierijders zijn echt slechte referenties voor het dagelijks gebruik. Het zijn topfitte kerels die weliswaar met het beste materiaal rijden, maar velen zijn ook zeer conservatief, sommigen willen geen vering of blokkeren ze als ze toch verplicht worden om ermee te rijden , anderen laten dan weer een frame van hun lievelingsmerk overspuiten met de naam en kleuren van hun huidige sponsor. Er zitten rare vogels bij.
Ik heb meer oor naar gasten die hun fietsen in alle omstandigheden gebruiken, ook buiten competitie, de zogenaamde ervaringsdeskundigen.
Zo heb ik ook meer oor naar marathon rijders dan naar XC rijders , gewoon omdat XC rijders niet compatibel zijn met het gebruik dat ik van mijn fietsen maak.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Competitierijders zijn echt slechte referenties voor het dagelijks gebruik. Het zijn topfitte kerels die weliswaar met het beste materiaal rijden, maar velen zijn ook zeer conservatief, sommigen willen geen vering of blokkeren ze als ze toch verplicht worden om ermee te rijden , anderen laten dan weer een frame van hun lievelingsmerk overspuiten met de naam en kleuren van hun huidige sponsor. Er zitten rare vogels bij.
Ik heb meer oor naar gasten die hun fietsen in alle omstandigheden gebruiken, ook buiten competitie, de zogenaamde ervaringsdeskundigen.
Zo heb ik ook meer oor naar marathon rijders dan naar XC rijders , gewoon omdat XC rijders niet compatibel zijn met het gebruik dat ik van mijn fietsen maak.
Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
Alles hangt af van de wensen en verwachtingen. En van de veelzijdigheid die van de fiets verwacht wordt.
twas vooral goedkoop
van het nieuwe type nog niks slecht gehoord.
Van het oude type niks als slecht gehoord. Daarom had ik toch beetje schrik maar de prijs heeft me overtuigd.
Waarom kom je daar zo ineens mee af? Ik heb hier nog niemand zien schrijven dat DT-naven niet zouden kunnen breken. DT's staan bekend voor hun binnenwerk.
Shit happens, zelfs met DT dus.
Voor een keer dat het geen Mavic is.
Ik hoop binnenkort m'n SL terug te hebben die al een half jaar binnen is met - de mavic kwestie - een uitgesleten naafas in het achterwiel. Misschien nog garantie want ik had die nieuwe naaf nog geen jaar, maar ik twijfel er aan.
Shit happens, zelfs met DT dus.
Voor een keer dat het geen Mavic is.
Ik hoop binnenkort m'n SL terug te hebben die al een half jaar binnen is met - de mavic kwestie - een uitgesleten naafas in het achterwiel. Misschien nog garantie want ik had die nieuwe naaf nog geen jaar, maar ik twijfel er aan.
Voilà, ik wilde eens tonen dat zelfs een DT 240S naaf die door nagenoeg iedereen de hemel ingeprezen wordt en zelfs door velen de stempel als 'niet kapot te krijgen' krijgt, ook wel eens stuk kan gaan.
Die eerste foto lijkt mij een heel oude te zijn.
Die 2de Wat is daarmee gebeurd ?
productie foutje ofzo of gewoon pure pech.
Ochja hoeveel van die naven zouden er per jaar verkocht worden ? Niet meer als normaal dat er daar een paar van stuk gaan.
Mijn leven nog altijd (seffes toch eens kijken ) en werken perfect.
Om de 10.000km eens ff opengooien en alles goed smeren.
Die tweede lijkt me meer iets uit een ongeval.
Vind je me ook eens wat foto's van kapotte Chris King naven, dat zou pas echt m'n wereldbeeld verstoren
btw: de dt240s blijft een zeer goede naaf, maar kwa loopkultuur ben ik nog meer tevreden van m'n xtr naven van 1992.. die nog altijd lopen alsof ze nieuw zijn
Comment