Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Waar vind ik ergens de geometrie terug van een Cannondale Taurine van 2009?

Edit: toch gevonden. Een L is eigenlijk maar een 18,7", maar de bovenbuis is maar 1 cm korter dan die van mijn huidige fiets (~615 mm). Dus is dat geen probleem? Eigenlijk lijkt een XL me beter qua zitbuislengte, maar de bovenbuis is wel 1 cm langer en ik zit nu al vrij gestrekt...
    Last edited by ; 16/11/2009, 00:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
      Alsof iets dat duur is niet kapot kan gaan. Een maat van mij, die vroeger in een zeer bekende fietsenwinkel werkte, kreeg wel meer ontevreden klanten voor zich die niet lang daarvoor dure, lichte onderdelen gekocht hadden die na een paar weken kapot gingen. Tja ...
      Heb zelf trouwens ook al wel gezien dat dure onderdelen niet per sé duurzaam zijn.
      Chris King is toch een van de betere merken hoor. Ze zijn overigens niet echt licht.
      En alles gaat kapot, ik vermoed dat zelfs m'n oude XTR naven er ooit zullen aan geloven. In alle geval staan ze klaar voor nóg maar eens een winter op m'n Hilset

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
        Waar vind ik ergens de geometrie terug van een Cannondale Taurine van 2009?

Edit: toch gevonden. Een L is eigenlijk maar een 18,7", maar de bovenbuis is maar 1 cm korter dan die van mijn huidige fiets (~615 mm). Dus is dat geen probleem? Eigenlijk lijkt een XL me beter qua zitbuislengte, maar de bovenbuis is wel 1 cm langer en ik zit nu al vrij gestrekt...
        begin niet over geometrie hee..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Je vraagt echt wel om aandacht hé?
          Allée vooruit, voor één keertje dan nog eens.
          'Het zou niet mogen' betekent niet dat het niet kan dacht ik... .

Ik dacht nooit ergens gezegd te hebben dat iemand hier gezegd zou hebben dat een DT naaf niet zou kunnen breken. Tot daar...

Groetjes, en verder nog een prettige avond mijnheer beta...

Het zou niet mogen, betekent imo toch wel degelijk dat jij vindt dat naven uit die prijsklasse, die door iedereen de hemel worden in geprezen, absoluut niet zouden mogen breken. Ik zeg gewoon dat langs geen kanten klopt en dat die dingen om andere redenen geprezen worden.

Je maakt rare sprongen, mijnheer Jakkel.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            Chris King is toch een van de betere merken hoor. Ze zijn overigens niet echt licht.
            En alles gaat kapot, ik vermoed dat zelfs m'n oude XTR naven er ooit zullen aan geloven. In alle geval staan ze klaar voor nóg maar eens een winter op m'n Hilset
            Tuurlijk gaat alles kapot.
            Chris King zal idd wel meevallen. Dat is één van de merken die voor pure kwaliteit staan, zonder daarbij extreem licht te willen zijn.
            Ik doelde gewoon op mensen die extreem lichte én dure onderdelen kopen, en dan verontwaardigd zijn als er wat scheelt met hun dure aankoop.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Waar vind ik ergens de geometrie terug van een Cannondale Taurine van 2009?

Testen bij de fietsenmaker?
              Ik heb ook een Taurine van 2009 en de zit van die fiets is ook iets korter dan die op mijn vorige MTB. De bovenbuis is dan wel ongeveer even langs, maar de stuurpen was vooral korter.
              Welke lengte van stuurpen heb je nu eigenlijk? Op een Taurine in maat L zit er eentje van 10 cm. Geen idee welke lengte er op de XL zit.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                begin niet over geometrie hee..
                Sorry!

Te laat!

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Geschift wijs filmpje en mooi gecompileerd:

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Lijken me heel plezante toestanden maar ik rij van tijd toch ook eens graag naar boven.

Comment

• Op dergelijke zalige locaties aan die snelheden naar beneden vlammen en dan met de wagen terug omhoog

(al moet je wel een vijs tekort hebben bij momenten, vooral de verhoogde smalle stroken over hout, niks voor mij.)

Comment

• The saga continues.
                        Heb zowel een Trek 8500 als een Cannondale Taurine 4 op het oog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
                          Op dergelijke zalige locaties aan die snelheden naar beneden vlammen en dan met de wagen terug omhoog

(al moet je wel een vijs tekort hebben bij momenten, vooral de verhoogde smalle stroken over hout, niks voor mij.)
                          Kwestie van veel durf, maar ook van veel ervaring. Moest jij in die streek wonen dan durf je op den duur ook best wel snel knallen hoor.

Comment

The saga continues.
                            Ga dan maar voor die Trek. Een Taurine 4 heeft een Fox vering, niks mis met die vering op zich. Maar in een Cannondale hoort een Cannondale vork (Lefty of Fatty dus). Het is ook bewezen dat de Cannondale frames het beste presteren met hun eigen vorken erin gemonteerd, weeral Lefty en Fatty dus.

Comment

The saga continues.
                              Geen ervaring met de Trek, maar ik heb die Cannondale wel in mijn garage staan, dus daar kan ik wel een deftig oordeel over vellen.
                              Dat een Cannondale een Headshok moét hebben, is je reinste waanzin. Kijk maar eens naar de vele Rush-modellen met een Fox-vork.
                              OK, een Fatty en Lefty zijn stijver, maar vooral die eerste zou ik niet moeten. Vroeger had ik een Super Fatty op mijn Super V (wel niet de versie van de laatste jaren, maar toch) en die is goed, maar de extra veerweg van de Fox is mooi meegenomen.
                              Overigens, louter op vlak van werking zijn de meesten het erover eens dat een Fox beter is dan een Lefty Speed. Niet dat ik nu ga zeggen dat ik de Fox prefereer tegenover de Lefty, maar wel dat de Fox een zéér goeie vork. Eén van de beste gewone verende voorvorken, naar verluidt.
                              Ik snap echt niet waarom een Fox op een Cannondale niet zou mogen, maar op een andere fiets wel een supervork zou zijn. Alleen mensen die alleen naar de looks kijken zeggen zulke dingen. Maar dan nog: ik vind een Taurine met Fox vetter dan eentje met een Fatty. Zeker met een riser bar (heb zelf het originele rechte stuur laten vervangen door een Ritchey WCS Rizer en er achteraf ook nog een Thomson-stuurpen op gemonteerd). Hij toont meer als een fun-bike, en zo rijdt hij ook.
                              De Fox F 32 RL is stukken beter dan mijn oude Fatty. Je voelt zelfs amper dat die vork 10 cm veert, vind ik.
                              Meer zelfs: ik vind de Taurine 4 meer zijn geld waard dan de Taurine 3 met Fatty. Dik 500 € meer betalen voor in hoofdzaak een Fatty en een paar betere wielen, vind ik onnozel. De rest van de afmontage is ook iets beter, maar het scheelt zoveel niet. Een Fatty kost volgens de prijslijsten zelfs minder dan een Fox.
                              De enige reden die ik zie om voor de Fatty te opteren, is als je van snelle, weinig technische parcoursen houdt.
                              Moest je uit de streek zijn, zou je zeker eens mogen langs komen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Die kerels uit dat filmpje kunnen er wel wat van. Moet zalig zijn als je dat allemaal onder de knie hebt ...
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Trek 8500 wordt blijkbaar enkel verkocht met een set extra wielen (Fulcrum Red Metal 3) met baanbanden, alles samen 1500 euro. Toch iets te veel voor mij... En de advertentie is blijkbaar ook al weg.

Dit is die Taurine: http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...?fiets_soort=3

Vind ik wel een knap ding...

Comment

• Toch niet:

Wat zijn die wielsets ongeveer waard op de tweedehandsmarkt?

Comment

Trek 8500 wordt blijkbaar enkel verkocht met een set extra wielen (Fulcrum Red Metal 3) met baanbanden, alles samen 1500 euro. Toch iets te veel voor mij... En de advertentie is blijkbaar ook al weg.

Dit is die Taurine: http://www.2dehands.be/fietsen/fiets...?fiets_soort=3

Vind ik wel een knap ding...
                                      Zeker een knappe fiets. Ziet er ook kleiner uit dan hij is door die sloping bovenbuis.
                                      De mijne is een maatje kleiner.
                                      Ik heb al gelezen dat het standaard crankstel van de Taurine 4 zijn grootste nadeel is. Zelf heb ik een beetje speling op de lagers van dat crankstel. Blijkbaar kan dat niet bijgeregeld worden moeten er nieuwe lagers op. Echter, ik zie dat de fiets die jij op het oog hebt op dat vlak geüpgrade is: een Deore XT-crankstel.
                                      Op termijn kan je ook de wielen vervangen (de Deore-naven zijn niet ideaal als je veel in de modder rijdt). Dan heb je pas echt een goeie fiets.
                                      Ik plan de wielen trouwens ook te upgraden, maar nog niet binnenkort. Kan zelfs nog een paar jaar duren. Eens ik merk dat ze minder presteren, vervang ik ze wel eens.

Naar aanleiding van dat crankstel heb ik trouwens zelf ook nog een vraagje: zou ik die SRAM GXP-lagers laten vervangen, of zou het beter zijn meteen een Deore XT-crankstel en bijhorende lagers te monteren?
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Toch niet:

Ook wel een knappe fiets in feite. Zelf zou ik een voorkeur hebben voor de Cannondale, maar ik rijd dan ook al zeer lang met fietsen van dat merk.

Geen idee wat die wielen nog waard zijn.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Toch niet:

Moest ik moeten kiezen, dan zou ik toch voor die Trek gaan... denk ik, ook al ben ik een Cannondale fan. Dat team replica design (met het groene kleurtje dan) van het C'dale frame staat me niet zo aan... maar da's persoonlijk natuurlijk. Maar vooral die Fox vork hoort gewoon niet bij een Cannondale, daar blijf ik bij. Da's net als met een BMW rijden en er Mercedes velgen opleggen, zoiets doe je ook niet, vind ik hé.
                                          En ook al zijn de foto's niet heel duidelijk, die C'dale lijkt ook wel redelijk gebruikt te zijn geweest, terwijl de Trek nagenoeg nieuw is en echt wel goede wielen (Fulcrum) heeft plus een extra setje. Anderzijds, het Taurine frame is écht wel een goed carbon frame...
                                          ... M.a.w., 't is moeilijk.

Comment

Working...
                                          X