Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lol, mijn cannondale was volledig custom made. Dus oei, dat was eigenlijk geen cannondale?
    nog een fotoke gevonden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Lol, mijn cannondale was volledig custom made. Dus oei, dat was eigenlijk geen cannondale?
      nog een fotoke gevonden..

Uw pedalen en stuur zijn niet van cannondale, dat hoort dus niet he..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Uw pedalen en stuur zijn niet van cannondale, dat hoort dus niet he..
        Idd. En de Coda Expert-remmen ontbreken ook, zie ik. Die fiets kan dus nooit deftig geremd hebben.
        En de Coda Competition-naven ook al. Of nee, dat waren Hügi's met de naam "Coda" op. Valse SI dus.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• maar er staat Volvo op dus dat is dan weer goed gekeurd.
          prachtige Ufo trouwens achter u cassette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
            maar er staat Volvo op dus dat is dan weer goed gekeurd.

Doet mij denken aan mijn allereerste MTB (een Flanders).
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Tuurlijk was Adri zijn Cannondale een echte Cannondale. Alsof een ander zadeltje of een ander crankstel je plots niet meer met een echte Cannondale doet rijden, een beetje een onnozele redenering. Oké, misschien niet de beste vergelijking van die Porsche met z'n BMW velgen. Ik ga er niet over blijven doordrammen, jullie weten best waar het om gaat, hoop ik toch. Een frame en z'n vork is eigenlijk het 'hart' van een fiets, de rest is aanbouw. Zeg je Cannondale dan zeg je Headshok, zeg je Headshok dan zeg je Cannondale, zo simpel is het. Die dingen horen gewoon bij elkaar... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Tuurlijk was Adri zijn Cannondale een echte Cannondale. Alsof een ander zadeltje of een ander crankstel je plots niet meer met een echte Cannondale doet rijden, een beetje een onnozele redenering. Oké, misschien niet de beste vergelijking van die Porsche met z'n BMW velgen. Ik ga er niet over blijven doordrammen, jullie weten best waar het om gaat, hoop ik toch. Een frame en z'n vork is eigenlijk het 'hart' van een fiets, de rest is aanbouw. Zeg je Cannondale dan zeg je Headshok, zeg je Headshok dan zeg je Cannondale, zo simpel is het. Die dingen horen gewoon bij elkaar... .
                Zeg je Cannondale, dan zeg je System Integration, waar Headshok maar een deel van is...Zo simpel is het inderdaad. Si is meer dan Headshok alleen...
                Last edited by ; 19/11/2009, 15:14. Reden: URL

Comment

Zeg je Cannondale, dan zeg je System Integration, waar Headshok maar een deel van is...Zo simpel is het inderdaad. Si is meer dan Headshok alleen...
                  http://gb.cannondale.com/technology/si.html
                  We wijken af man... je kent m'n punt.

Comment

We wijken af man... je kent m'n punt.
                    Je punt is er niet echt een...
                    Sytem integration is meer dan headshok. BB30 en crank is evengoed 'core' van de fiets als een vork, nog meer zelfs. BB30 wordt zelfs stilaan de standaard..

Comment

Je punt is er niet echt een...
                      Sytem integration is meer dan headshok. BB30 en crank is evengoed 'core' van de fiets als een vork, nog meer zelfs. BB30 wordt zelfs stilaan de standaard..
                      BB30 wordt stilaan de standaard, als, ik zeg als het de standaard wordt. Dan zal BB30 inderdaad ook op een Cannondale horen, net als een Lefty of een Fatty. Maar zo ver zijn we nog niet.

Comment

• trainingsmotivatie 2010

evenveel km en hm als vorig jaar, op 5 ipv 6dagen

Comment

• Ik blijf het wat kortzichtig vinden.
                          OK, voor ik mijn Taurine kocht, vond ik ook wel dat een Cannondale een Headshok moet hebben, maar als je ziet hoeveel modellen ze nu hebben met een Fox ...
                          Overigens heb ik al gelezen dat een Fox beter werkt (=/= stijver) dan een Lefty. Waarom zou het dan niet kunnen?
                          Sorry, maar ik ben dat stadium intussen al lang gepasseerd.
                          En dat van die autovelgen gaat natuurlijk niet op. Het is niet dat een Fox een Specialized- of een Trek-vork is. Fox is een onafhankelijk merk. Zei ik al, maar het werd precies niet zo begrepen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                            maar er staat Volvo op dus dat is dan weer goed gekeurd.
                            Lach maar, ik heb daar veel geniet van gehad. Die UFO zorgde ervoor dat m'n ketting zich niet tussen cassette en spaken wrong. Later leerde ik m'n derialleur beter afstellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                              trainingsmotivatie 2010
                              www.mountain-rally.com
                              evenveel km en hm als vorig jaar, op 5 ipv 6dagen
                              Lijkt me de moeite.. ik droom van de Vogezen en een ritje rond de Mont Blanc.

Comment

BB30 wordt stilaan de standaard, als, ik zeg als het de standaard wordt. Dan zal BB30 inderdaad ook op een Cannondale horen, net als een Lefty of een Fatty. Maar zo ver zijn we nog niet.
                                Ma,, kijk eens eens naar het hogere segment van Cannondale, baan en mtb. Allemaal BB30..De instapmodellen werken nog met de standaard BB. Je kan in de afmontage kiezen voor een adapter om een gewone crank te kiezen, en zo toch de BB30 meenemen om later een dergelijke crank te monteren.
                                Nu je kop in de grond steken en zeggen dat een BB30 alleen toekomst muziek is, zou ik wat kortzichtig noemen.

Comment

Nu je kop in de grond steken en zeggen dat een BB30 alleen toekomst muziek is, zou ik wat kortzichtig noemen.
                                  Zeg ik dat misschien? Nee, ik geef gewoon een kijk op de zaak zoals het er op heden voor staat met die BB30, de rest maak je 'r weer zelf van.

Headshok is al jaaaaren de standaard, BB30 staat nog flink in z'n kinderschoenen, klein verschilleke hé.

Comment

• Nochtans is die BB30 even goed een onderdeel van Cannondale SI.. BB30 als platform is nog vrij nieuw, de SI cranks zijn er al een hele poos..Dus ook zonder BB30 kon je perfect een SI crankstel plaatsen.

Comment

Nochtans is die BB30 even goed een onderdeel van Cannondale SI.. BB30 als platform is nog vrij nieuw, de SI cranks zijn er al een hele poos..Dus ook zonder BB30 kon je perfect een SI crankstel plaatsen.
                                      En wat is er dan oooh zo speciaal aan een een SI crankstel?

Comment

En wat is er dan oooh zo speciaal aan een een SI crankstel?
                                        die stijfheid waar jij over het algemeen zo hoog mee oploopt...

Comment

die stijfheid waar jij over het algemeen zo hoog mee oploopt...
                                          Ik hoog oplopen met stijfheid? Bijlange niet... . Ik gebruik het als argument omdat jullie altijd zo met jullie theoretische verhaaltjes afkomen.

Comment

Working...
                                          X