Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenNiet afwijken, je vroeg wat er speciaal was aan een SI crankstel.
Comment
-
ben eens gaan zoeken en vond dit op Ernie's site.. misschien eens doorlezen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wijk niet af, ik corrigeer gewoon uw uitspraak over mij..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenben eens gaan zoeken en vond dit op Ernie's site.. misschien eens doorlezen
http://www.bikeboosting.nl/index.php?walg
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichtenmijn velgen gaan wss naar daar nu Hilset ze niet meer wil doen
Zou erg jammer zijn, heel goeie service en schitterende wielbouwer.
Comment
-
Wat doet nen 16-jarige als die zich verveelt? Juist, spelletjes spelen etc.
Maar wat als dat een coureur is?
Dan krijg je dit...
Enkel het crankstel en de voorderailleur kreeg ik er niet af omdat ik niet het geschikte materiaal had.
Voor de ketting heb ik een hamer en een bijtel gebruikt
Comment
-
Waarom ik die uiteen heb gehaald? Simpel, om te leren hoe je aan een fiets moet werken.
Het ineen steken zal wel wat langer duren ook doordat ik wat minder tijd zal hebben.
Of bedoelde je de ketting? Dat was niet met een schakeltje en die was toch volledig versleten. Met een kettingpons ging het ook niet.
Dat was een goedkoop kettingetje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenWaarom ik die uiteen heb gehaald? Simpel, om te leren hoe je aan een fiets moet werken.
Het ineen steken zal wel wat langer duren ook doordat ik wat minder tijd zal hebben.
Of bedoelde je de ketting? Dat was niet met een schakeltje en die was toch volledig versleten. Met een kettingpons ging het ook niet.
Dat was een goedkoop kettingetje
Ik zie dat ge dezelfde rollen hebt als mij, maar ik zou hem los zetten wanneer de fiets er gewoon instaat, kwestie van die spanning eraf te halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenHa jah gewoon, zolang het niet gewoon pure verveling was.
Ik zie dat ge dezelfde rollen hebt als mij, maar ik zou hem los zetten wanneer de fiets er gewoon instaat, kwestie van die spanning eraf te halen.
Ik had er effe spanning opgezet omdat ik een probleem had met mijn achterrem. En dat probleem heb ik nog steeds. Bij het minste verschuift de remhouder en zit de rem tegen het wiel. Bij het normaal rijden gebeurt dat enkel bij hard remmen. Vorige zondag 5 keer kunnen stoppen om de rem terug recht te zetten en goed aan te draaien.
Dat is net zoals mijn achterste drinkbushouder, die komt ook vaak los.
Maar dit alles doet me eraan denken dat er inderdaad nog steeds spanning opstaat, dju
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenWat doet nen 16-jarige als die zich verveelt? Juist, spelletjes spelen etc.
Maar wat als dat een coureur is?
Dan krijg je dit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWaar heb je die ijzerzaag voor gebruikt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenIk probeerde eerst de ketting door te zagen maar euhm dat werkte niet zo goed
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenDie werkte er niet op, dat is een onverstelbare 10-speed pons en ik heb op de MTB en 9-speed
Comment
-
Dat van mij is ook een redelijk goedkoop. Het kan ook zijn dat ik gewoon niet goed gezocht heb maar ik zag toch niets veranderen toen ik ergens aan draaide. Op de 10-speed pastte ze dusja.
Maar de ketting was toch volledig versleten.
Binnenkort nieuwe bekabeling kopen en en nieuwe ketting.
Volgend weekend eens proberen een wiel ontspaken en dan herspaken. Eens zien of het luktAl een geluk dat ik nog veel oude wielen heb liggen van oude fietsen.
Comment
Comment