Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ligt eraan wat je even noemt maar als het zoals eerder aangehaald 9 minuten is dan moet dat toch mogelijk zijn (afhankelijk van de wind;bandenprofiel,....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Als onze GTX een tijd constant 50 kan rijden met een MTB (da's ongeveer een 53 met de koersfiets), dan gaat 'm volgend jaar alle koersen winnen peins 'k.

Even serieus blijven hé Adri.
      Tuttut, Cancellara is ook zo begonnen hee

Comment

• Zijn de meesten dan stoempers ?

Mijn grootste verzet is 50/12 op de koersfiets (ter vgl : 48/12 = 44/11, namelijk verhouding 4/1) en dat gebruik in enkel als de snelheid BOVEN de 50 komt ('t kan hier goed waaien). Jonge renners rijden dan nog eens VEEL soepeler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Zijn de meesten dan stoempers ?

Mijn grootste verzet is 50/12 op de koersfiets (ter vgl : 48/12 = 44/11, namelijk verhouding 4/1) en dat gebruik in enkel als de snelheid BOVEN de 50 komt ('t kan hier goed waaien). Jonge renners rijden dan nog eens VEEL soepeler
          Je hebt wel 28" wielen zitten in de koersfiets(tenzij het specifieke triathlon wielen betreft), en maar 26" wielen in de mtb. De banden maken het verschil een stuk kleiner, maar een mtb wiel bolt bijlange niet zo goed als een koerswiel.
          Ik heb vorige week nog met 26" Schwalbe Marathon bandjes gereden door weer en wind, weliswaar op straat, maar dat bolt stukken minder goed dan de baanfiets. Daar staat al veel minder profiel op dan een echte noppenband, maar toch.
          Ik zou het bijzonder lastig hebben om met die bandjes 50 per uur te halen, dat 9 minuten volhouden lukt al zeker niet, nog niet 1 minuut. Ik ben natuurlijk geen coureur, maar 50/u is toch wel erg hard met de mtb op de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            48 / 11
            Jammer genoeg maken ze die niet meer, maar vroeger kon je op een standaard trapastel kiezen tussen een 46 en een 48 voorblad.
            Nu moet je gewoon wat meer omwentelingen maken
            Het probleem is dat ik zodner klikschoenen het moeilijk heb om veel omwentelingen te maken, ik schiet nogal snel van de pedalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Da's helemaal niet nodig om 50 km/u te halen voor zo'n jonge coureur, die is zelfs een 50/16 (ja toch ?) bij de nieuwelingen. Maw, met 44/11 of 12 zal dat zeker gaan

Ik heb een 44/11 en heb ooit op 't strand al > 50km/u gereden (rara : 7 Bft rugwind)
              52/16 maar voor mij komend seizoen 52/14

Comment

Om even 50 te halen bij een spurtje kom je met een 44/11 (max overbrenging op de meeste hedendaagse MTB's) ruimschoots toe hoor.
                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                Ik denk niet dat het de bedoeling was om een spurtje te trekken, maar eerder om een tijd konstant 50 te rijden. En dan is zo'n 44 / 11 een beetje nipt .

http://www.fiets.nl/verzettentabel.asp
                T'goh het zou niet constant tegen 50km/u rijden zijn maar toch rond de 44km/u blijven om toch wat reserve te hebben voor mijn gemiddelde in de bochten

Maar met mijn 44/11 moest ik nogal veel omwentelingen maken om 43 te halen en zonder klikpedalen is dat geen lachtertje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                  ligt eraan wat je even noemt maar als het zoals eerder aangehaald 9 minuten is dan moet dat toch mogelijk zijn (afhankelijk van de wind;bandenprofiel,....)

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                  Je hebt wel 28" wielen zitten in de koersfiets(tenzij het specifieke triathlon wielen betreft), en maar 26" wielen in de mtb. De banden maken het verschil een stuk kleiner, maar een mtb wiel bolt bijlange niet zo goed als een koerswiel.
                  Ik heb vorige week nog met 26" Schwalbe Marathon bandjes gereden door weer en wind, weliswaar op straat, maar dat bolt stukken minder goed dan de baanfiets. Daar staat al veel minder profiel op dan een echte noppenband, maar toch.
                  Ik zou het bijzonder lastig hebben om met die bandjes 50 per uur te halen, dat 9 minuten volhouden lukt al zeker niet, nog niet 1 minuut. Ik ben natuurlijk geen coureur, maar 50/u is toch wel erg hard met de mtb op de baan.
                  Ik zou zeker nieuwe banden steken, in 12 minuten zou ook al goed zijn. Zolang ik maar onder die 15' blijf

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                  Zijn de meesten dan stoempers ?

Ik ben op de wegfiets zeker geen stoemper, integendeel. Tussen de 110-120 vorig seizoen en ik hoop er nog 10 bij te kunnen lappen in de loop van het volgende seizoen.

Achja als ik goed getraind sta moet dat zeker lukken.

Nu vraag ik me wel af voor wat ik gewed heb

Comment

• 3 flessen cava wss

Comment

• Kzal maar beter zin dat het mij lukt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                        T'goh het zou niet constant tegen 50km/u rijden zijn maar toch rond de 44km/u blijven om toch wat reserve te hebben voor mijn gemiddelde in de bochten

Maar met mijn 44/11 moest ik nogal veel omwentelingen maken om 43 te halen en zonder klikpedalen is dat geen lachtertje.
                        Nog zonder klikpedalen ook! Goe bezig zou 'k zeggen.

Ik weet niet hoor, maar een 44/11 is echt niet zo licht hoor. Het max verzet dat je mag trappen op uw koersfiets volgend jaar is een 52/14. Da's een 7,79 m. per trapomwenteling, een 44/11 op een koersfiets = 8,38 m/omw. Nu, een MTB heeft inderdaad een 26' wiel, maar de bandhoogte van de gemiddelde 26' 2.0 MTB band is een pak hoger dan dat van een 23 mm koersbandje. In totaaldiameter is een MTB wiel met 2.0 band ongeveer een 1,5 à 2 cm kleiner, of een afrolomtrek die ongeveer een 5 à 6 cm minder is dan die van een 28' wiel met een 23 mm bandje. Uiteindelijk resulteert dat in ongeveer (ruw afgerond) een 25 cm dat je minder ver komt bij één trapomwenteling met een MTB wiel tegenover een koerswiel. Dus.... die 44/11 op een koersfiets = 8,38 m/omw - (+/-) 0,25m = 8,13 m ver dat je komt op een MTB met die 44/11. En da's nog altijd zwaarder dan het max verzet dat je volgend jaar mag duwen op uw koersfiets. Neem daar nog bij dat je met een MTB gemiddeld met amper 3 bar rondbolt, een breder loopvlak hebt en je 'r nog een hoop noppen bovenop bijkrijgt, dat het echt wel stoempen is hoor. Ik vind een 44/11 persoonlijk ruim voldoende, 45 per uur bollen op asfaltverbindingsstukken tijdens wedstrijdjes gaat prima... naar mijn gevoel toch.

Comment

• Thanks, interessante uitleg! Ik zal best eens kijken of de er vanachter wel een 11 steekt en de ketting eens vervangen want die is ook aan het verslijten.

Allemaal de schuld van de Cava

Comment

Thanks, interessante uitleg! Ik zal best eens kijken of de er vanachter wel een 11 steekt en de ketting eens vervangen want die is ook aan het verslijten.
                            Hé gast, zijt ge 'r mee aan 't rammelen of wat??

Comment

Hé gast, zijt ge 'r mee aan 't rammelen of wat??
                              Bwuah zeg nu zelf, zo nen 48 zou toch sjiek staan hé, precies een grammofoonplaat
                              Der steekt nen 42 vanvoor heb ik just gezien, voor die klikpedalen ga ik nog eens oplossing zoeken.

Comment

• Dat berekeningmachientje op die site dat Adrih gaf, klopt dat? Zoja, dan zal ik wel toekomen met een 44/11

Comment

Bwuah zeg nu zelf, zo nen 48 zou toch sjiek staan hé, precies een grammofoonplaat
                                  Der steekt nen 42 vanvoor heb ik just gezien, voor die klikpedalen ga ik nog eens oplossing zoeken.
                                  En vanachter nen 12 zeker?

Comment

Dat berekeningmachientje op die site dat Adrih gaf, klopt dat? Zoja, dan zal ik wel toekomen met een 44/11
                                    Daar gaan we wel vanuit hé...

Comment

En vanachter nen 12 zeker?

Ik denk het wel Ik zal nog eens moeten tellen als ik dat wiel nog eens kuis

Comment

Daar gaan we wel vanuit hé...
                                        Aja hé

Comment

Aja hé
                                          Aan de cava gezeten??

Comment

Working...
                                          X