Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een 48 op een MTB is er simpelweg over, zeker voor amateurs.
Behalve voor GTX dan natuurlijk.
Kzou dat wel eens willen proberen, wss geraak ik gene meter vooruit Alhoewel, ne keer ge rijdt is het maar bijschakelen. Als is zo nen 48-11 wel zwaar precies. Dat komt overeen met nen 52-12.
Dat denk ik ook. Ik vind een 46/36/26 al zwaar met een 12/34 achteraan. Zeker in de Ardennen is zo'n 26 nogal nipt .
Dan heb ik toch liever de 44/34/24 of 42/32/22 met een 11/32 of zelfs 12/34 xtr achteraan.
Kzou dat wel eens willen proberen, wss geraak ik gene meter vooruit Alhoewel, ne keer ge rijdt is het maar bijschakelen. Als is zo nen 48-11 wel zwaar precies. Dat komt overeen met nen 52-12.
het probleem is denk ik dat als je van het midden (32 of 34) naar het groot blad (48 ) schakelt, dat de stap nogal groot is en dat je eigenlijk tegelijkertijd achteraan een tandje hoger moet schakelen.
het probleem is denk ik dat als je van het midden (32 of 34) naar het groot blad (4 schakelt, dat de stap nogal groot is en dat je eigenlijk tegelijkertijd achteraan een tandje hoger moet schakelen.
Inderdaad, dat verwacht ik wel. Ach wie weet koop ik nog wel eens een oude koersfiets om aan te sleutelen en rij ik daarmee. Probleem opgelost
ik schakel zonder problemen van een 34 naar een 46. Met de standaard Shimano blaren was dat echter moeilijker. Regelmatiger bijstellen en eens ze aan het slijten waren ging het bijna niet.
Daarna de 46 vervangen door een TA en dat bolde tot paar weken geleden perfect. Nu staat er een KCNC crank op.
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat de stap mogelijk te groot is kwa verzet.
Voor wat jouw probleem betreft ; Even een fraktie inhouden als je vooraan schakelt en alles gaat veel vlotter
Die types blijken een breder steunoppervlak te hebben (zeker die M324), da's altijd handig als je eens met gewone schoenen ergens naartoe wilt. Anderzijds raak je daar wel sneller iets mee (boomstronk, steen,...) omdat ze breder zijn natuurlijk. Betrouwbaar zijn die sowieso.
Cateye is een goed merk. Ik rij al jaren met goedkope Sigma computers, zijn echt 'bombproof' dingen. De draadloze ervan verbruiken wel veel batterijen naar mijn mening, zeker als het koud en vochtig is.
Ok, heb net nieuwe M324's gekocht voor 20 euro. Kon ik moeilijk laten liggen. Beste keus voor mij aangezien ik toch niet zo veel weggetjes doe waar de grootte van belang zou zijn.
Hoe lang doet zo'n draadloze dan met een batterij? Nu heb ik ze in 1,5 jaar niet moeten vervangen. Ze zouden daar beter een zonnecelletje in proppen, maar ik denk dat ik voor deze ga gaan:
Ok, heb net nieuwe M324's gekocht voor 20 euro. Kon ik moeilijk laten liggen. Beste keus voor mij aangezien ik toch niet zo veel weggetjes doe waar de grootte van belang zou zijn.
Hoe lang doet zo'n draadloze dan met een batterij? Nu heb ik ze in 1,5 jaar niet moeten vervangen. Ze zouden daar beter een zonnecelletje in proppen, maar ik denk dat ik voor deze ga gaan:
In een draadloze heb je buiten de batterij in het computertje zelf er ook nog eentje in de zender en de ontvanger. Die van de zender is bij mij vrij snel op. Zeker bij koude temperaturen laat de boel het nogal snel afweten. Ik spreek wel over Sigma's hé, hoe het met de Cateye's gesteld is weet ik niet.
Dat denk ik ook. Ik vind een 46/36/26 al zwaar met een 12/34 achteraan. Zeker in de Ardennen is zo'n 26 nogal nipt .
Dan heb ik toch liever de 44/34/24 of 42/32/22 met een 11/32 of zelfs 12/34 xtr achteraan.
Gebruik jij een 22-34 dan echt? Op de hellingen die zo steil zijn dat je die zou kunnen gebruiken, trek je je fiets toch gewoon over met zo'n versnelling?
ik schakel zonder problemen van een 34 naar een 46. Met de standaard Shimano blaren was dat echter moeilijker. Regelmatiger bijstellen en eens ze aan het slijten waren ging het bijna niet.
Daarna de 46 vervangen door een TA en dat bolde tot paar weken geleden perfect. Nu staat er een KCNC crank op.
Ik heb nog nooit gemerkt dat versleten tandwielen vooraan moeilijker schakelen. Onlangs bij m'n MTB ook TA's gestoken, de FSA's waren compleet op maar dat schakelde nog even vlot hoor.
In een draadloze heb je buiten de batterij in het computertje zelf er ook nog eentje in de zender en de ontvanger. Die van de zender is bij mij vrij snel op. Zeker bij koude temperaturen laat de boel het nogal snel afweten. Ik spreek wel over Sigma's hé, hoe het met de Cateye's gesteld is weet ik niet.
Ah ja niet aan gedacht... Maar die ontvanger zit dus nog eens los van de computer zelf?
Gebruik jij een 22-34 dan echt? Op de hellingen die zo steil zijn dat je die zou kunnen gebruiken, trek je je fiets toch gewoon over met zo'n versnelling?
Jij moet dringend eens gaan mountainbiken in de Ardennen medunkt ..
Volgend voorjaar gaan we samen eens een eind fietsen, je zal wel zien dat die 22x34 echt goed van pas komt.
Lang geleden onderstaande computer op de fiets gehad:
De batterij van deze Cateye ging toch behoorlijk lang mee. Ik zie niet in waarom dat nu niet meer zo zou, maar toegegeven, sindsdien heb ik geen draadloze Cateye meer gehad.
Was trouwens een populair model toen.
Gebruik jij een 22-34 dan echt? Op de hellingen die zo steil zijn dat je die zou kunnen gebruiken, trek je je fiets toch gewoon over met zo'n versnelling?
Hola, die heb ik zelfs al moeten gebruiken!
Is wel niet echt leuk, maar anders is het stappen geblazen.
Hola, die heb ik zelfs al moeten gebruiken!
Is wel niet echt leuk, maar anders is het stappen geblazen.
Ik kom niet bepaald veel in de Ardennen, maar mijn ervaring met dergelijke versnellingen is toch dat je die maar kan gebruiken om hellingen die zo steil zijn dat je makkelijk je fiets overtrekt. Zeker als je wat getraind bent.
Tegengewicht zetten hé, maar inderdaad thuis zal ik ze ook nergens nodig hebben.
Dan mag je al niet onderweg zijn met een hoge fully met riser bar.
Tenzij je totaal niet prestatiegericht rijdt natuurlijk (freeride, all mountain), wat meestal wel zo is. Dan wordt het klein trappen omdat je lui bent.
Serieus, op een prestatiegerichte hardtail of XC-fully vind ik een dergelijke versnelling een beetje overbodig.
Er zullen geen wedstrijden op de baantjes gereden worden waar je een 22x34 nodig hebt, dat is waar. Tenzij misschien een marathon.
We zullen samen eens het eerste deel van het Wereldkampioenschap marathon in Verviers gaan rijden volgend voorjaar.
Comment