Verdorie, ik ga ook nog gauw voor het donker is, een mens zou het haast vergeten...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ik ben ook geweest
dunne sokken,sealskin MID sokken, Shimano DX schoenen, overschoenen
korte boek met zeem, langebroek met zeem (van den aldi)
t-shirt, trui,thermovest
buff,bril,muts en helm en dikke skiehandschoenen
na 2 uur fietsen was ik terug thuis en leek ik nergens echt kou te hebben. Tenen voelde ik wel. Maar eens ik binnen was deden mijn tenen echt pijn. Het was bena ondragelijk.
na klein half uurke was de pijn eindelijk weg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHoe ligt het er daar bij ?
Morgen is 't de Hel van Kasterlee toch ??
Inderdaad, morgen dé 'hel', twee collega's van me doen mee. Ik heb ze net geluk gewenst. Ze zullen het nodig hebben. Voor de mensen die niet weten wat de Hel van Kasterlee is. 15 km lopen, 105 km MTB'en en terug 30 km lopen.
Ik ben een kleine 3 uurkes weggeweest, geen kou gehad, wel goed ingepakt, zoveel mogelijk zwarte kledij aangetrokken en zoveel mogelijk in 't zonneke gereden, helpt wel wat. Vooral langs veldwegen en op het jaagpad gereden. In de verse sneeuw was het lekker stompen, waar er gewandeld en gereden was, was het soms flink balanceren. De strooiwegen zoveel mogelijk vermeden.
Edit: oh ja, en mijn oplostheeke in de drinkbus was na een klein uurke al een ijsloly.Last edited by Jakkel; 19/12/2009, 18:10.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenMet zo'n weer neem ik geen drinken mee. Als ik 's nachts op de weg fiets trouwens ook niet. Voor een uur of 2 a 3 heb ik daar geen last van. Later drink ik dat wel bij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHela, mijn foto is perfect belicht hee
Het is een medium blauwe kleur. Lichter dan de andere foto's doen vermoeden.
Voor meer foto's van mijn bike, in alle omstandigheden, kijk HIER
Lichtblauw is alleszins iets helemaal anders.
Comment
-
Eten is handiger om mee te nemen dan drinken, heb ik de indruk. Als ik anderhalf uur min of meer intensief fiets in deze tempeaturen, heb ik al honger. Afgelopen week gemerkt dat ik wat slapjes begon te worden na die tijd.
Nu ja, ik ben een vrij grote eter en mijn conditie is nog steeds niet wat ze jaren geleden was, dus dat speelt voor een heel groot stuk mee natuurlijk. Vroeger reed ik 120 km (op de weg uiteraard) zonder eten en dan zat ik er nog niet door. Met dat pakweg anderhalf uur dat ik dit jaar ongeveer gemiddeld per week op de fiets gezeten heb, kom ik er natuurlijk niet. Slechts een keer of vier 2 tot 2,5 uur gefietst. Komt omdat ik meestal alleen bol. Ik zou mss toch eens moeten zien waar er hier in de buurt een wielerclub is. Of terug meer met mijn oude club (15 km van hier) mee rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk heb een gebruikt setje Fulcrums op het oog, centerlock. Kan ik daar Shimano schijven op plaatsen, werkt dat i.c.m. Avid remmen? Of beter Avid schijven, eventueel met adapter?
Ik dacht dat je wel adapters kan kopen om van een IS-schijf een CL-schijf te maken.
Als je het over nieuwe schijven hebt: CL is van Shimano, dus je kan wel schijven van dat merk krijgen voor CL.
Allicht wil je beide wielsets gebruiken. In dat geval zou ik gewoon Shimano-schijven op de Fulcrums monteren.
Comment
-
Toch nog even opmerken dat ik die Shimano-schijven enkel zou gebruiken, gesteld dat ze goed samengaan met de Avid-schijven (let ook op de dikte!). Geen idee of dat zo vlot lukt eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenDat was hetgeen ik eigenlijk wou vragen.
Comment
-
Schitterend in die sneeuw. Door bos en veld dan toch, de plaatsen waar je baan op of over moet, zijn minder prettig.
Geax Barro Mountain vooraan, en vanachter eentje uit het archief : Schwalbe Black Shark Mud 2.0. Dikke vierkante noppen die lekker diep de grip gaan zoeken, om de klimmetje op te raken. Zalig biken. Wel hard stompen. 20cm en meer rij je niet zomaar door.
Kaars was uit na 45 kilometer.
Comment
-
Vandaag was de sneeuw toch van een andere kwaliteit dan verleden zaterdag. Zaterdag had ik nauwelijks een vlokje op m'n frame.
Vandaag was hij dieper en natter. Je kon ofwel in een spoor rijden, ofwel in de maagdelijke sneeuw.. maar liefst niet beiden, want dan kreeg je soms serieuze zwiepers te verwerken
Toch 3u30 gedaan over 41.5km (en 545 hoogtemeters) Alles doet pijn, ik vermoed door de constante concentratie. Nog een paar mooie fotokes geschoten. Op het einde was het +1 graad, als ik vertrok -2. Wat 10 graden warmer was dan verleden zaterdag,
Ik vrees dat - als dat boeltje smelt - we een hele hoop watermizerie gaan krijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIk vrees dat - als dat boeltje smelt - we een hele hoop watermizerie gaan krijgen
Comment
Comment