Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Vandaag was de sneeuw toch van een andere kwaliteit dan verleden zaterdag. Zaterdag had ik nauwelijks een vlokje op m'n frame.
    Vandaag was hij dieper en natter.
    dat komt omdat de vorige sneeuw gevallen is bij veel lagere temperaturen. (kouder als -7)
    De ijskristallen hebben dan een andere structuur en hechten niet goed aan elkaar.
    Daarna is er een laag over gevallen bij ongeveer het vriespunt tot minimaal -3. Dat is ideale sneeuw voor sneeuwballen en sneeuwmannen te maken.
    De combinatie van deze 2 lagen is hier geen probleem. In de bergen is de combinatie echter dodelijk.

Comment

• Jammer genoeg zal hij niet blijven liggen. Het zal een modderzootje worden tenzij het terug begint te vriezen.

Comment

• Idd.
        Vandaag net voor de middag ook 1u20 gefietst. Met de MTB langs de Schelde. Ik kan niet zeggen dat ik snel kon rijden. Ten eerste door de extra weerstand, maar ten tweede ook omdat ik zeer regelmatig heel korte zijdelingse schuivertjes maakte (ook vooraan). Vooral tegen randen van sporen dan. Heb me gelukkig telkenmale recht kunnen houden.
        Het viel op dat de sneeuw aan het smelten was. Op Kerstdag zou het trouwens al echt beginnen dooien, dus ik vrees voor deftige sneeuw dit week-end. En als het nog zal vriezen dit week-end, zou er wel eens veel ijs kunnen liggen.
        Overigens, ik zit nu al meer dan een week met rugpijn, onderaan mijn rug. Vorige week tijdens het MTB-en had ik er ook nogal last van op schokken (hardtail ...). Ik dacht dat het wel zou overgaan. Blijkbaar niet.
        Ik ga wel nog even wachten eer ik ermee naar de dokter ga.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Vandaag de klikplaatjes op mijn MTB-schoenen gevezen en de pedalen afgesteld. Hopelijk kan ik volgende week eens een ritje gaan maken.
          Deze zijn het trouwens.

Comment

• Ben op zoek naar de juiste fietskledij voor wanneer het terug warmer gaat worden. Dus zowel een truitje voor +30°C als een overtrui voor 15°C. Probleem is dat ik persé als hoofdkleur geel wil voor het bovenstuk. Er moet helemaal niks opstaan, het mag, maar het moet zeker niet.
            Zelf op futurumshop (ofzo) is er slecht 1 zoiets te vinden...

Iemand die een goeie winkel weet zijn niet te ver van Gent/kortrijk ? Volgende maand begin ik alvast bij Sportline, maar ik heb zo mijn twijfels...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Ben op zoek naar de juiste fietskledij voor wanneer het terug warmer gaat worden. Dus zowel een truitje voor +30°C als een overtrui voor 15°C. Probleem is dat ik persé als hoofdkleur geel wil voor het bovenstuk. Er moet helemaal niks opstaan, het mag, maar het moet zeker niet.
              Zelf op futurumshop (ofzo) is er slecht 1 zoiets te vinden...

Iemand die een goeie winkel weet zijn niet te ver van Gent/kortrijk ? Volgende maand begin ik alvast bij Sportline, maar ik heb zo mijn twijfels...
              Ga eens tot bij Van Eyck in Aalst, die hebben nogal veel kleding.

Comment

• Fashion For Cycling in Aalter is dichterbij. Die winkel is van de dochter van de eigenaar van Van Eyck, dus die heeft dezelfde relaties met de leveranciers en dus ook erg goedkope prijzen.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

• Aha, merci voor de tips. Volgende maand eens gaan zien

Comment

• Promofilmpje van MTB Chaam voor hun tocht van zondag, leuk filmpje voor een idee te krijgen als je nog nooit een tt hebt meegedaan

+ YouTube Video
                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Is dat nu een MTB- of een cyclocrossparcours?

120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                        Promofilmpje van MTB Chaam voor hun tocht van zondag, leuk filmpje voor een idee te krijgen als je nog nooit een tt hebt meegedaan

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Lijkt me best wel een mooie toertocht.

Zo'n actiecamera voor op m'n stuur ofzo, dat lijkt me nog wel iets tof. Kan ik ook op de moto of de koersfiets gebruiken (vooral in de bergen lijkt me dat wel tof).

Comment

• Beter op de helm monteren, imo. Zoals in dat filmpje.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Beter op de helm. Dat trilt minder

Comment

• Mountain bike reviews, descriptions, and recommendations. Find the latest MTB helmets, shoes, and complete mountain bikes for purchase and review.

Comment

Beter op de helm. Dat trilt minder
                                Je hebt camera's met goede beelstabilisators hoor. Vanop het stuur filmen geeft ook een sensationeler resultaat, heb het zelf al gedaan op de moto, en dat gaat prima.

Comment

• tuurlijk, maar dan wordt het geheel wel zwaarder?

Comment

• Dat gaat niet veel uitmaken denk ik, zo lang je die camera niet aan je grips hangt.

Comment

tuurlijk, maar dan wordt het geheel wel zwaarder?
                                      De VHoldR Contour HD zou een goede en lichte 'action' camera zijn.

404 van V-Nix.nl. Bestel voor 23:59; morgen in huis.

Edit: filmpje bijgevoegd

+ YouTube Video
                                      Last edited by Jakkel; 30/12/2009, 21:08.

Comment

• Off-road toch ook op de helm gemonteerd. En hoe je het ook draait of keert, daar is dat de beste keuze. Vering of geen vering.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Off-road toch ook op de helm gemonteerd. En hoe je het ook draait of keert, daar is dat de beste keuze. Vering of geen vering.
                                          Dan kijk je maar eens op 1:45, daar is hij op het frame gemonteerd.

Hoe je 't ook draait of keert vriend. De beste en meest sensationele beelden verkrijg je door je camera op je fiets of op je moto te plaatsen. Ik weet waarover ik spreek, jij ook?
                                          Bij het nemen van een bocht ga je je hoofd instinctief recht proberen te houden, je kijkt ook constant naar waar je rijdt. Rechte beelden en ver vooruit kijkende beelden zijn nooit zo sensationeel.

Onderstaand voorbeeld maakt veel duidelijk.
                                          Boven zie je me een bocht nemen vanuit een recht beeld, is wel een foto, maar dat komt op hetzelfde neer als met een helmcamera. Onderste is een foto van een camera op een stuur gemonteerd.

Comment

Working...
                                          X