Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hou de videostream van Roel Paulissen eens wat in de gaten in het voorjaar, als de sneeuw wat verdwijnt.
    Puur helmetcam.

Snelle jongen die Roel, en dan niet op een gemotoriseerd vehikel..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Dan kijk je maar eens op 1:45, daar is hij op het frame gemonteerd.

Hoe je 't ook draait of keert vriend. De beste en meest sensationele beelden verkrijg je door je camera op je fiets of op je moto te plaatsen. Ik weet waarover ik spreek, jij ook?
      Bij het nemen van een bocht ga je je hoofd instinctief recht proberen te houden, je kijkt ook constant naar waar je rijdt. Rechte beelden en ver vooruit kijkende beelden zijn nooit zo sensationeel.

Onderstaand voorbeeld maakt veel duidelijk.
      Boven zie je me een bocht nemen vanuit een recht beeld, is wel een foto, maar dat komt op hetzelfde neer als met een helmcamera. Onderste is een foto van een camera op een stuur gemonteerd.

You blind?

Ik zei off-road. Eén keer raden waarom ik dat zo specifiek vernoemde.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Hou de videostream van Roel Paulissen eens wat in de gaten in het voorjaar, als de sneeuw wat verdwijnt.
        Puur helmetcam.

En niet alleen die filmpjes.

Jullie kennen die filmpjes wel van die freeriders die in Noord-Amerika in de bossen smalle singletracks en bruggetjes doen. Ook allemaal op de helm gemonteerd.
        OK, dat is nu een extreem voorbeeld, maar ook in ons Belgenlandjes (en volgens mij zelfs in Kempense cyclocrossparcoursen ) ben je beter af met de webcam op de helm. Op het stuur zal daar mss nog een béétje lukken, op de helm zal nog altijd veel vloeiender ogen.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Lijkt me best wel een mooie toertocht.

Zo'n actiecamera voor op m'n stuur ofzo, dat lijkt me nog wel iets tof. Kan ik ook op de moto of de koersfiets gebruiken (vooral in de bergen lijkt me dat wel tof).
          Is een heel mooie regio, bossen en heide, geen gewone weg te bekennen. De vorige TT daar was ongelooflijk mooi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            En niet alleen die filmpjes.

Jullie kennen die filmpjes wel van die freeriders die in Noord-Amerika in de bossen smalle singletracks en bruggetjes doen. Ook allemaal op de helm gemonteerd.
            OK, dat is nu een extreem voorbeeld, maar ook in ons Belgenlandjes (en volgens mij zelfs in Kempense cyclocrossparcoursen ) ben je beter af met de webcam op de helm. Op het stuur zal daar mss nog een béétje lukken, op de helm zal nog altijd veel vloeiender ogen.
            Camera op de helm en battery pack in de rugzak, zo wordt het meestal gedaan ja.

Comment

• Hier sé, kamikaze laat zich ook nog eens horen, welkom mijn vriend.

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Hou de videostream van Roel Paulissen eens wat in de gaten in het voorjaar, als de sneeuw wat verdwijnt.
              Puur helmetcam.
              http://www.yfrog.com/froggy.php?username=fastroel
              Dus alles wat Paulissen doet en heeft is het beste, of wat?
              Je weet toch ook dat die met SLR's rijdt hé.

En da's echt om te lachen...

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
              Wat daar grappig aan is, is mij een raadsel. De sensaties zijn net hetzelfde hoor. Gemotoriseerd of niet, het is twee keer op twee wielen.

Nu, ik zou zeggen: blijven proberen lange!

Comment

You blind?

Ik zei off-road. Eén keer raden waarom ik dat zo specifiek vernoemde.
                Heeft daar niets mee te maken. Rij- en kijktechnieken zijn net hetzelfde....

Ik zou zeggen: blijven proberen beta!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Is een heel mooie regio, bossen en heide, geen gewone weg te bekennen. De vorige TT daar was ongelooflijk mooi.
                  Kan ik me best voorstellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                    Camera op de helm en battery pack in de rugzak, zo wordt het meestal gedaan ja.
                    Dat wordt meestal zo gedaan, dat klopt. Waarom? Omdat het gemakkelijker is een camera op een helm te monteren en je met iets minder trillingen zit. Ook worden dikwijls bullet cams gebruikt, en die zijn met een draad verbonden aan een mini DV camera ofzo, die dan in een rugzak zit. Een draad van helm naar rugzak gaat gemakkelijk. Van een helm naar een stuur is praktisch ondoenbaar. Op het stuur moet je ook al een speciale mount hebben, de camera moet mooi gericht staan (vooral horizontaal) en heel belangrijk: je moet een camera hebben met een goede beeldstabilisator. Maar als dat alles goed is, dan zijn beelden vanop een stuur veel spectaculairder.

Comment

Heeft daar niets mee te maken. Rij- en kijktechnieken zijn net hetzelfde....

Ik zou zeggen: blijven proberen beta!
                      Hilarisch hoe jij van alles een wedstrijdje maakt en jezelf steeds tot winnaar uitroept, zelfs al zit je er vierkant naast.

Ik laat u in uw waan.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat wordt meestal zo gedaan, dat klopt. Waarom? Omdat het gemakkelijker is een camera op een helm te monteren en je met iets minder trillingen zit. Ook worden dikwijls bullet cams gebruikt, en die zijn met een draad verbonden aan een mini DV camera ofzo, die dan in een rugzak zit. Een draad van helm naar rugzak gaat gemakkelijk. Van een helm naar een stuur is praktisch ondoenbaar. ....
                        Praktisch zou het nog wel gaan als de kabel lang genoeg is maar...

Als ik een licht op m'n helm monteer zit m'n batterij ook in m'n rugzak.
                        Als ik op het stuur een licht monteer zit de batterij aan het frame (of in de drinkbushouder)

Als je dan van je fiets 'gescheiden' wordt, blijf je in alle geval niet hangen aan de batterij indien deze bvb in je drinkbushouder of op het frame zit en de lamp aan je helm .

Comment

• Jakkel : kind ! wat is dat toch altijd met u ?

Ik denk ook dat een camera op het stuur niet echt doenbaar is als je echt gaat offroaden. Op de weg is dat natuurlijk wel 't best.

En zo heeft iedereen gelijk

Comment

Hilarisch hoe jij van alles een wedstrijdje maakt en jezelf steeds tot winnaar uitroept, zelfs al zit je er vierkant naast.

Ik laat u in uw waan.
                            We worden weer een pak wijzer met deze post van u. Maar hé, da's vrij typerend voor u. Prettig eindejaar beta.

Oh ja, kan je me 'btw' ook eens zeggen waarom ik er 'vierkant' naast zou zitten? Of is dat te moeilijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Praktisch zou het nog wel gaan als de kabel lang genoeg is maar...

Als ik een licht op m'n helm monteer zit m'n batterij ook in m'n rugzak.
                              Als ik op het stuur een licht monteer zit de batterij aan het frame (of in de drinkbushouder)

Als je dan van je fiets 'gescheiden' wordt, blijf je in alle geval niet hangen aan de batterij indien deze bvb in je drinkbushouder of op het frame zit en de lamp aan je helm .
                              En een camera (mini DV bijvoorbeeld)monteren op een fiets is niet echt aangewezen. Vandaar dus...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Jakkel : kind ! wat is dat toch altijd met u ?
                                Als je natuurlijk enkel diagonaal de posts overloopt dan kan ik uw reactie best begrijpen. Maar je zou beter alles eens grondig lezen in plaats van onmiddellijk een oordeel over iemand te vellen. Maar hé, da's geen verplichting hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                Ik denk ook dat een camera op het stuur niet echt doenbaar is als je echt gaat offroaden. Op de weg is dat natuurlijk wel 't best.
                                'Ik denk ook', je zegt het al zelf. Lees eens alles, ik weet dat dat een probleem is voor u, maar toch kan dat soms wat duidelijkheid scheppen.
                                Trouwens, de oorspronkelijke discussie ging daar ook niet over, weeral een gevolg van uw 'leesgedrag'.

Mvg

Comment

We worden weer een pak wijzer met deze post van u. Maar hé, da's vrij typerend voor u. Prettig eindejaar beta.

Oh ja, kan je me 'btw' ook eens zeggen waarom ik er 'vierkant' naast zou zitten? Of is dat te moeilijk?
                                  Ik ga dat niet zeggen nee, want het is hier al meerdere keren gezegd geweest. Misschien zou je de discussie beter ten gronde doornemen i.p.v. diagonaal.

120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik ga dat niet zeggen nee, want het is hier al meerdere keren gezegd geweest. Misschien zou je de discussie beter ten gronde doornemen i.p.v. diagonaal.

Ah, speel je 't liever zo, mij ook goed hoor. Nu, ik heb de 'anderen' hier ook nog steeds niet horen zeggen dat ik er 'vierkant' naast zou zitten, jij wel? Ja, buiten die 'ene' dan, die altijd op de loer ligt, mikt, maar altijd mist.

Comment

Ah, speel je 't liever zo, mij ook goed hoor. Nu, ik heb de 'anderen' hier ook nog steeds niet horen zeggen dat ik er 'vierkant' naast zou zitten, jij wel? Ja, buiten die 'ene' dan, die altijd op de loer ligt, mikt, maar altijd mist.

Wacko Jakko, keep on trying.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je natuurlijk enkel diagonaal de posts overloopt dan kan ik uw reactie best begrijpen. Maar je zou beter alles eens grondig lezen in plaats van onmiddellijk een oordeel over iemand te vellen. Maar hé, da's geen verplichting hoor.

'Ik denk ook', je zegt het al zelf. Lees eens alles, ik weet dat dat een probleem is voor u, maar toch kan dat soms wat duidelijkheid scheppen.
                                        Trouwens, de oorspronkelijke discussie ging daar ook niet over, weeral een gevolg van uw 'leesgedrag'.

Mvg
                                        Klein klein kleutertje, ik heb wel degelijk alles gelezen en de filmpjes bekeken en mijn conclusie is dat voor op de weg (bvb op een moto of koersfiets) je zo'n camera op het stuur kan gebruiken, maar op een MTB enkel op de helm, en dat iedereen dus gelijk heeft.

Niemand spreekt je trouwens tegen wat montage op een motor betreft bvb maar jij begint gewoon tegen iedereen te zeiken zonder reden. Zelfs Kami moet het ontgelden, maar waarom eigenlijk ?

Comment

Wacko Jakko, keep on trying.
                                          Héééél intellectueel, héééél veelzeggend.

Comment

Working...
                                          X