Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Klein klein kleutertje, ik heb wel degelijk alles gelezen en de filmpjes bekeken en mijn conclusie is dat voor op de weg (bvb op een moto of koersfiets) je zo'n camera op het stuur kan gebruiken, maar op een MTB enkel op de helm, en dat iedereen dus gelijk heeft.
    Dan moet je ook eens lezen dat als je een goede camera met een goede beeldstabilisator hebt, dat je die perfect op een stuur off-road kunt bevestigen met een goede beeldkwaliteit als resultaat. Die beelden zijn een pak spectaculairder dan vanop een helm, waarom? Dat heb ik eerder al gezegd. En daar gaat het over. Plots een post van een Paulissen erbij halen dat die filmt vanop z'n helm, en dat dat dan ook maar plots als dé beste methode beschouwen is ronduit belachelijk.

Ik heb op gans dit forum met niemand problemen, enkel met twee gastjes. Als je de boel hier op regelmatige basis eens volgt, dan zou je wel beter weten wie hier de echte kleuters zijn. Al eens gemerkt wanneer er door de twee hoofdkleuters van dienst hier gereageerd wordt op m'n posts? Als ze DENKEN dat ze me ergens op kunnen pakken. Da's al maanden bezig. Het is hun volste recht hoor, ik heb ze al zo dikwijls publiekelijk te kakken gezet (stijfheid van wielen, maten van fietsen, vooroordelen over merken en veerprincipes, alu en carbon, enz enz...), vooral de grootste van de twee, heb ik al dikwijls in z'n blootje gezet dat ze maar blijven zoeken, tot de belachelijkste futiliteiten toe. Nu, ze doen maar hoor, best vermakelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Héééél intellectueel, héééél veelzeggend.
      Omdat jij blijft vragen naar zaken die al meermaals gezegd geweest zijn.

Overigens, ik keek net even in uw profiel om te zien of je nog aan het forummen was. Blijkt dat je tien minuten met bovenstaande reactie bezig geweest bent.

Enfin, ik laat u, want nog zotter hoeft het écht niet te worden.

Edit:
      Ah, nog zo'n leuke reactie. Wat een eigendunk. En zo overtuigd blijven van je eigen gelijk. Fantastisch!
      Last edited by Beta; 31/12/2009, 15:07.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

Overigens, ik keek net even in uw profiel om te zien of je nog aan het forummen was. Blijkt dat je tien minuten met bovenstaande reactie bezig geweest bent.
        Ik weet dat jij er een eenzaam luizenbestaan op naleeft man. Ik heb hier nog kinderen enzomeer rondlopen + oudjaarzangers + .... ....

Nog iets, dat eventueel met camera's te maken heeft??? Tssss

Comment

Ik weet dat jij er een eenzaam luizenbestaan op naleeft man. Ik heb hier nog kinderen enzomeer rondlopen + oudjaarzangers + .... ....

Nog iets, dat eventueel met camera's te maken heeft??? Tssss
          Voor de vijfendertigste keer: nee, niets meer!

Edit:
          Typo.
          Last edited by Beta; 31/12/2009, 15:15.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Kunnen jullie stoppen met dit topic te verzieken en verder gaan via msn of zo?

Ben geen beheerder of moderator maar ik lees graag mee in dit topic en nu ben ik al meerdere keren teleurgesteld omdat er enkel een moddergevecht gaande is.. in plaats dat het over mtb's gaat ..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Kunnen jullie stoppen met dit topic te verzieken en verder gaan via msn of zo?
              Ben je gek? Geen virussen op mijn msn hoor.

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Ben geen beheerder of moderator maar ik lees graag mee in dit topic en nu ben ik al meerdere keren teleurgesteld omdat er enkel een moddergevecht gaande is.. in plaats dat het over mtb's gaat ..
              Vraag maar iets, ik zal u wel voorthelpen hoor. Hopelijk beginnen ze dan weer niet zonder reden in het wildeweg met modder naar m'n kop te smijten.

Comment

Vraag maar iets, ik zal u wel voorthelpen hoor.

Niet nodig, heb 15 jaar ervaring en bouw mijn fietsen doorgaans zelf op. Maar daarom is het niet minder leuk om af en toe erover te lezen :-)

Comment

• awel Jakkes, post dan eens een filmpje waar zo'n camera op het stuur van een mtb is gemonteerd, uiteraard op mtb-terrein.

In het filmpje dat je postte zie je duidelijk dat de camera op de helm is gemonteerd : bij de jumps zie je geregeld het stuur even in beeld (vanaf 1:15')

Comment

Niet nodig, heb 15 jaar ervaring en bouw mijn fietsen doorgaans zelf op. Maar daarom is het niet minder leuk om af en toe erover te lezen :-)
                    Ik 25 jaar. Er is wel veel gestuntel, doe-het-zelf en geknutsel bij.... tot het afvijlen van spaken toe zelfs. Oei, seffens zet ik hier weer iets in gang.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      awel Jakkes, post dan eens een filmpje waar zo'n camera op het stuur van een mtb is gemonteerd, uiteraard op mtb-terrein.
                      Waarschijnlijk een schrijffoutje, maar het is JakkeL

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      In het filmpje dat je postte zie je duidelijk dat de camera op de helm is gemonteerd : bij de jumps zie je geregeld het stuur even in beeld (vanaf 1:15')
                      Dat weet ik, had ik ook al gezegd. Maar... (had ik ook al gezegd) op 1:45 zie je dat de camera op het frame gemonteerd is. Wat vergelijkbaar is met op het stuur.

Nu, schuim zelf youtube eens af en oordeel hé.

Comment

• Toch zelf eens gezocht. In Youtube de termen "MTB" en "barmount" ingegeven:

+ YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik vind het alleszins te schokkerig. Vooral door de bochten dan, want het parcours zelf ziet er vrij egaal uit. Dus met wat meer schokken en/of bij hogere snelheden (in afdalingen dus), lijkt een bevestiging op het stuur mij geenszins een meerwaarde tegenover een montage op de helm.
                        Ook in het geval van dit filmpje: het zou er een stuk vloeiender en overzichtelijker hebben uitgezien, wanneer de camera op de helm gemonteerd werd.
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ook bij andere filmpjes met de camera op het stuur merk ik hetzelfde.
                          Vooral ook door het zoekende stuurgedrag op MTB-terrein wordt het geheel schokkerig.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Het is toch écht wel moeilijk te begrijpen voor sommige mensen hé...

Tuurlijk is het beeld meer schokkerig dan op een helm, zeker met goedkope cams, met goede cams is dat veel minder omdat die goede beeldstabilisators hebben... enfin soit.. maar daar gaat het niet over. Het gaat over de meest sensationele en spectaculaire beelden, en die verkrijg je met een camera op de fiets gemonteerd (stuur, zadel, frame,...). Een bocht snel ingaan zorgt ervoor dat de fiets overhelt, de camera helt mee over. Je ziet eigenlijk alles wat de fiets doet, en da's veel indrukwekkender.

Comment

Je ziet eigenlijk alles wat de fiets doet, en da's veel indrukwekkender.
                                Je punt is duidelijk.

Echter, indrukken zijn niet objectief en meetbaar en iedereen heeft recht op een eigen zienswijze.

Ik prefeer helmetcams om de simpele reden dat ik mezelf dan achter het stuur kan wanen en me echt kan verplaatsen alsof ik op die trail aan het rijden ben.
                                Veel leuker wat mij betreft.

Comment

• Dit is een mooi voorbeeld van een vrij goede camera op een stuur gemonteerd. Helemaal niet schokkerig. Spijtig genoeg weinig spectaculair omdat het terrein niet echt supertechnisch is (weinig keren en draaien). Maar je ziet perfect waar die fiets heen stuurt, tot de kleine correcties toe. Op een lekker bochtig terrein zou dit erg mooie beelden opleveren.

+ YouTube Video

Comment

Het is toch écht wel moeilijk te begrijpen voor sommige mensen hé...

Tuurlijk is het beeld meer schokkerig dan op een helm, zeker met goedkope cams, met goede cams is dat veel minder omdat die goede beeldstabilisators hebben... enfin soit.. maar daar gaat het niet over. Het gaat over de meest sensationele en spectaculaire beelden, en die verkrijg je met een camera op de fiets gemonteerd (stuur, zadel, frame,...). Een bocht snel ingaan zorgt ervoor dat de fiets overhelt, de camera helt mee over. Je ziet eigenlijk alles wat de fiets doet, en da's veel indrukwekkender.
                                    Een goeie camera is in alle omstandigheden beter dan een goedkope.

En een nog belangrijker punt: een montage op het frame is ook al wat anders dan een montage op het stuur. Immers, zo elimineer je de vele korte stuurbewegingen op de MTB. En om het op z'n Jakkels te zeggen: de discussie ging over stuurmontage vs helmmontage.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Je punt is duidelijk.

Echter, indrukken zijn niet objectief en meetbaar en iedereen heeft recht op een eigen zienswijze.

Ik prefeer helmetcams om de simpele reden dat ik mezelf dan achter het stuur kan wanen en me echt kan verplaatsen alsof ik op die trail aan het rijden ben.
                                      Wat ik ook een voordeel vind: als de MTB-er jumps maakt, zie je die kerel zijn MTB vooruit duwen. Dus idd, dat cockpitgevoel.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Je punt is duidelijk.

Da's ongelooflijk waar. Daarom ook dat niet iedereen hier onmiddellijk moet komen verkondigen dat de helmcamera's de enige juiste methode zijn hé. Snap je nu wat ik bedoel?

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                        Om informatie te verzamelen over een bepaalde track ben je inderdaad misschien beter af met helmcams. Maar daar speelt het aspect sensatie dan weer geen rol in hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten

En een nog belangrijker punt: een montage op het frame is ook al wat anders dan een montage op het stuur. Immers, zo elimineer je de vele korte stuurbewegingen op de MTB. En om het op z'n Jakkels te zeggen: de discussie ging over stuurmontage vs helmmontage.
                                          De zijdelingse bewegingen van het stuur zorgen niet voor het probleem bij camera's op een stuur hoor, het zijn de op- en neergaande bewegingen die de boel gans schokkerig kunnen maken.

Comment

Working...
                                          X