Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    De zijdelingse bewegingen van het stuur zorgen niet voor het probleem bij camera's op een stuur hoor, het zijn de op- en neergaande bewegingen die de boel gans schokkerig kunnen maken.
    Bij stukken met veel korte richtingswijzigingen, vind ik het anders wel een nadeel. Zeker ook bij slalommen.
    Dat valt ook geenszins te vergelijken met beelden van bv. een motor op circuit. Tuurlijk zijn de beelden dan spectaculairder als ze gefilmd zijn van op de motor dan vanop de helm. Het feit dat de camera dichter bij de grond zit alleen al.
    Verschil is dat je in een dergelijke situatie geen of veel minder korte stuurbewegingen hebt en dat er ook quasi geen schokken zijn.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Dit soort filmpjes vind ik goed om de werking van een vork te illustreren, maar niet om het parcours mooi in beeld te hebben. Immers, de vork zit in het frame, dus die schokt niet, want de camera hangt op het frame. En je ziet ook mooi hoe de vork dempt door de verticale bewegingen van het voorwiel.
      Alleen het parcours blijft schokkerig en dat is wat storend.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Da's ongelooflijk waar. Daarom ook dat niet iedereen hier onmiddellijk moet komen verkondigen dat de helmcamera's de enige juiste methode zijn hé. Snap je nu wat ik bedoel?

Om informatie te verzamelen over een bepaalde track ben je inderdaad misschien beter af met helmcams. Maar daar speelt het aspect sensatie dan weer geen rol in hé.
        1. Je doet de aanname dat ik je in eerste instantie niet snapte...
        2. Nee nee, ik zeg je net dat een indruk niet objectief meetbaar is.

Nu probeer jij dat te begrijpen en op te delen in informatie verzamelen en sensaties beleven.

Beiden worden door mij meer gesmaakt met gebruikmaking van helmetcam.

Comment

• Even iets anders:

+ YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik zou het niet graag meemaken.

Blijft echter wel grappig om te zien.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Even iets anders:

Ik zou het niet graag meemaken.

Blijft echter wel grappig om te zien.
            Heftig!

Zo'n valpartij heb ik ook al gehad.. maar dat lag meer aan mijn onkunde dan aan mijn materiaal

Ooit eens ongelukkig terechtgekomen na een afgebroken zadelpen.. wil je ook liever niet meemaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
              Heftig!

Zo'n valpartij heb ik ook al gehad.. maar dat lag meer aan mijn onkunde dan aan mijn materiaal

Ooit eens ongelukkig terechtgekomen na een afgebroken zadelpen.. wil je ook liever niet meemaken.
              Wat was er dan gebeurd?

Bij mij is het tot nog toe gebleven bij een gescheurde enkelpees (aan mijn fiets was zo goed als niets, op een paar krassen op mijn bar-end na).

Uiteraard al verschillende zaken aan mijn fiets gebroken en geplooid ook, maar telkens zonder erg.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Wat was er dan gebeurd?

Bij mij is het tot nog toe gebleven bij een gescheurde enkelpees (aan mijn fiets was zo goed als niets, op een paar krassen op mijn bar-end na).

Uiteraard al verschillende zaken aan mijn fiets gebroken en geplooid ook, maar telkens zonder erg.
                Nou, ik heb een tijdje ook aan Freeriden gedaan. Maar mijn bike had daar meer talent voor dan ik ..
                Gedurende de dag gaat het dan van goed tot beter, totdat ik moe werd.. en niet meer met de juiste techniek de lucht inging.. dat resulteert dan in een landing vol op het voorwiel ..
                vervolgens mooi met je neus door de modder schuiven.. (ja echt, neus eerst en dan het lichaam pas..)

Geen blessures aan overgehouden trouwens, moest alleen even gaan zitten. Na vijf minuten waren de sterretjes verdwenen

Eigenlijk maar één keer een blessure opgelopen die een doktersbezoek vroeg. Twee centimeter diepe schaafwonden die schoongemaakt en verbonden moesten worden.

M.b.t. die zadelpenbreuk: neerkomen na een landing en door de stootbelasting brak de kop af.. en als je dat niet verwacht is je balans verstoord en zit je ineens op/naast je achterwiel. Niet handig bij 25km/h in een afdaling van 30%

Comment

Nou, ik heb een tijdje ook aan Freeriden gedaan. Maar mijn bike had daar meer talent voor dan ik ..
                  Gedurende de dag gaat het dan van goed tot beter, totdat ik moe werd.. en niet meer met de juiste techniek de lucht inging.. dat resulteert dan in een landing vol op het voorwiel ..
                  vervolgens mooi met je neus door de modder schuiven.. (ja echt, neus eerst en dan het lichaam pas..)

Geen blessures aan overgehouden trouwens, moest alleen even gaan zitten. Na vijf minuten waren de sterretjes verdwenen

Eigenlijk maar één keer een blessure opgelopen die een doktersbezoek vroeg. Twee centimeter diepe schaafwonden die schoongemaakt en verbonden moesten worden.

M.b.t. die zadelpenbreuk: neerkomen na een landing en door de stootbelasting brak de kop af.. en als je dat niet verwacht is je balans verstoord en zit je ineens op/naast je achterwiel. Niet handig bij 25km/h in een afdaling van 30%

Jumpen is nooit echt mijn ding geweest. Ik heb er gewoon het talent niet voor. Zeker niet van die jumps in een kuip. Ik wou er zo eens eentje doen in een afdaling in een bos. Bedoeling was om de eerste kuipt te gebruiken als jump om dan over de tweede te gaan. Op het allerlaatste moment bedenk ik mij en duw ik mijn stuur naar beneden i.p.v. het omhoog te trekken. Mijn achterwiel kon ik uiteraard niet meer aan de grond houden. Gevolg was een tuimeling waarbij ik met mijn hoofd eerst de grond raakte. Zonder erg, maar ik was toch even groggy.

Bijna vergeten dat ik ook een keer naar de dokter moest na een valpartij. Ik was in een steile afdaling op een smal weggetje met mijn koersfiets beginnen schuiven. Mijn snelheid lag toen boven de 60 km/h. Ik heb er toen op mijn halve achterkant en zijkant brand- en schaafwonden aan over gehouden.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Bijna vergeten dat ik ook een keer naar de dokter moest na een valpartij. Ik was in een steile afdaling op een smal weggetje met mijn koersfiets beginnen schuiven. Mijn snelheid lag toen boven de 60 km/h. Ik heb er toen op mijn halve achterkant en zijkant brand- en schaafwonden aan over gehouden.
                    Auw, pijnlijk!

Leuke hobby he dat fietsen :-)

Comment

Auw, pijnlijk!

Leuke hobby he dat fietsen :-)
                      Ge moogt gerust zijn.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• zeg mannen, een gelukkig 2010 hee.. en dat iedereen hier een beetje meer water in z'n wijn doet volgend jaar.. tot aan de andere kant van het jaar hee

Comment

De zijdelingse bewegingen van het stuur zorgen niet voor het probleem bij camera's op een stuur hoor, het zijn de op- en neergaande bewegingen die de boel gans schokkerig kunnen maken.
                          Pas op, toch wel, en zeker bij het klimmen. je moet maar eens een gps op je stuur zetten en zien waar de naald zoal heen wijst als het echt steil is. Als je dan filmt met een camera op een stuur snokt het beeld constant van links naar rechts. Niet echt bevorderlijk voor een rustig beeld.

Wat de discussie stuur versus helm betreft, ik heb alleen nog maar filmers offroad met een helmcamera gezien. Fons Moors om er maar 1 te noemen en die is wel redelijk veel met die dingen bezig.

Maar dat neemt niet weg dat het ook best interessant kan zijn om een camera op het stuur of onder het zadel te monteren. Kijk maar eens naar Marc Janssens op VT4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                            zeg mannen, een gelukkig 2010 hee.. en dat iedereen hier een beetje meer water in z'n wijn doet volgend jaar.. tot aan de andere kant van het jaar hee
                            Gelukkig nieuwjaar, mannen.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Hombres,

binnen een paar maanden ga ik met wat vrienden mountainbiken in de Ardennen.
                              Doch zoeken we nog een geschikte plaats waar iedereen zijn gading kan vinden
                              >> een deel van ons heeft amper een MTB gezien; dus zijn we op zoek naar een plaats waar er verschillende kortere parcours gelegen zijn ( vb 6 a 9 km per parcours)

Diegene die al hun energie al hebben opgedaan kunnen dan rusten bij aankomst; de iets sportievere breien nog een extra parcours aan hun schema, ...

tnx!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                                Hombres,

>> een deel van ons heeft amper een MTB gezien; dus zijn we op zoek naar een plaats waar er verschillende kortere parcours gelegen zijn ( vb 6 a 9 km per parcours)

Diegene die al hun energie al hebben opgedaan kunnen dan rusten bij aankomst; de iets sportievere breien nog een extra parcours aan hun schema, ...

tnx!
                                Houffalize, stuk of zes routes. De meesten voldoen aan je beschrijving en in het dorp kan er wat gegeten/gedronken worden.

Comment

• Gans de Ardennen loopt over van de uitgestippelde MTB-routes.
                                  Houffalize, Spa, Marche, St.-Hubert,... . Rij naar een dorp, stap de toeristische dienst binnen en vraag een kaartje met de vaste MTB-routes.

Comment

• Ook een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
                                      Hombres,

tnx!
                                      als je een gps hebt voor op de fiets, kan je een pak interessante routes afladen vanop de website van O2 Bikers.
                                      www.bikers.be en dan onder Extras - Roadbooks en gps

Comment

• Diene jong maakt wekelijks een filmke...

Comment

Gelukkig nieuwjaar, mannen.
                                          Ne gelukkige !!

Comment

Working...
                                          X