Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weer een mooi sneeuwritteke vandaag.

Comment

• Ik heb ook een ritje gemaakt, wel 2 keer onderuit gegaan zonder veel erg.
      Op de dijk was het soms wel opletten geblazen met die ijsplekken onder de sneeuw.

Comment

• Hier aan zee was geen extra sneeuw gevallen, integendeel was ze gisterenavond weggesmolten want hier regende het.

Deze morgen vroor het licht, en ons klassieke tocht richting De Panne was echt de max. Door de vorst (en de regen van 's nachts) lagen de duinen echt hard. Zo zijn we bvb helemaal tot op de Hoge Blekker kunnen rijden of door de andere grote zandvlaktes, leek wel Parijs-Dakar. Jammer dat ik eens geen camera bijhad, volgende week eens aan denken.

In totaal 5u30 onderweg geweest, ben wel versleten nu ...

O ja, nog veel geluk ook gehad. Nou ja : bij het oprijden van een hoge borduur had ik verkeerd getimed (opkomende vermoeidheid denk ik) waardoor mij voorwiel al terug naar de grond ging net op 't moment dat ik op die borduur reed. Op een knip smakte ik hard tegen de grond met mijn hoofd en schouder. Ik dacht eerst dat mijn oogkas eraan was + veel bloed, maar uiteindelijk heb ik maar één ding gebroken : mijn zonnebril die de klap hielp opvangen, er kwam geen bloed aan te pas... oef. Beetje stijve nek wel, maar niks ergs.

Comment

• Moet fijn zijn op het strand, nog nooit gedaan.
          Vandaag 2 keer een fietspauze genomen, en 1 keer geluk gehad.
          Ik reed aan een vlot tempo, 35 ongeveer, in een aangereden spoor op een veldweg. Maar ik zag niet meer goed waar het heen ging en dus kom ik zijdelings in diepere sneeuw terecht en m'n voorwiel blokkeert. Toch nog onder controle kunnen houden zonder m'n voeten van de pedalen te halen...

Comment

• Dit soort omstandigheden is ideaal om uw techniek te oefenen.
            Tuur, effe geluk gehad medunkt.
            5u30 aan -3°C zou wat teveel geweest zijn. Ik had zowel gisteren als vandaag 3u rijtijd en dat was meer dan genoeg in deze kou.

Comment

• Ook bij mij het eerste ritje van het jaar achter de rug.

De bedoeling was om een TT mee te rijden in Chaam maar daar aangekomen bleek deze afgelast.

Omdat we daarna om 11u30 bij de oma in Ravels moesten zijn ben ik maar ineens naar daar gereden en van daaruit naar de staatsbossen van Ravels getrokken.

Kleine ritje van een 30 km maar bij -6 was dat wel genoeg alhoewel ik me goed ingeduffeld had en er eigenlijk weinig of geen last van gehad heb, juist mijn tenen waren wat koud.

Hopen dat we nu terug tegoei vertrokken zijn want het was een week of 3-4 geleden denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Ook bij mij het eerste ritje van het jaar achter de rug.

De bedoeling was om een TT mee te rijden in Chaam maar daar aangekomen bleek deze afgelast.

Omdat we daarna om 11u30 bij de oma in Ravels moesten zijn ben ik maar ineens naar daar gereden en van daaruit naar de staatsbossen van Ravels getrokken.

Kleine ritje van een 30 km maar bij -6 was dat wel genoeg alhoewel ik me goed ingeduffeld had en er eigenlijk weinig of geen last van gehad heb, juist mijn tenen waren wat koud.

Hopen dat we nu terug tegoei vertrokken zijn want het was een week of 3-4 geleden denk ik
                Bij mij gisteren de eerste rit van 't jaar. 90 km's op het gemakje met de koersfiets, rap ging toch niet.
                Conditie is niet meer super, met twee ritjes de afgelopen maand nogal vanzelfsprekend natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Bij mij gisteren de eerste rit van 't jaar. 90 km's op het gemakje met de koersfiets, rap ging toch niet.
                  Conditie is niet meer super, met twee ritjes de afgelopen maand nogal vanzelfsprekend natuurlijk.
                  'k ga van de week nog eens proberen1 of 2 keer te gaan lopen en dan van het weekend nog eens wat langer fietsen.

Hopelijk kan ik dat wat aanhouden en dan zal de conditie wel rap terug zijn hoop ik.

Comment

• Toch respect met de koersfiets in dit weer. Het zou vandaag natuurlijk nog wat anders geweest zijn met die sneeuw. Goed dat we dan nog een mtb hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      Toch respect met de koersfiets in dit weer. Het zou vandaag natuurlijk nog wat anders geweest zijn met die sneeuw. Goed dat we dan nog een mtb hebben
                      Dat vind ik ook wel.

Hoewel ik zeker zo graag met de kkoersfiets rij als met de MTB toch durf ik dat niet goed in de winter. Ben al een pâar keer onderuit geschoven en ben sindsdien echt wel voorzichtiger op dat vlak.

Met de MTB daarentegen

Comment

Toch respect met de koersfiets in dit weer. Het zou vandaag natuurlijk nog wat anders geweest zijn met die sneeuw. Goed dat we dan nog een mtb hebben
                        Gisteren lag het hier nog droog. Wel verschillende plaatsen (vooral in Vlaams-Brabant) waar er nog verraderlijke ijsplekken lagen, en in peloton is dat dan nog gevaarlijker. Maar zoals ik al zei, 't was héél rustig en dan valt dat nog mee.

Comment

Dat vind ik ook wel.

Hoewel ik zeker zo graag met de kkoersfiets rij als met de MTB toch durf ik dat niet goed in de winter. Ben al een pâar keer onderuit geschoven en ben sindsdien echt wel voorzichtiger op dat vlak.

Met de MTB daarentegen
                          Deze week zal het wel met de MTB moeten. Er ligt hier een serieus pak sneeuw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Deze week zal het wel met de MTB moeten. Er ligt hier een serieus pak sneeuw.
                            'k weet het, een uur daar door aan het ploeteren geweest met de auto deze morgend om te zien dat het afgelast was

Comment

'k weet het, een uur daar door aan het ploeteren geweest met de auto deze morgend om te zien dat het afgelast was
                              Door zo'n weer vertrek ik niet met de auto om ergens te gaan rijden. Ik zal dan wel tuis een ritje ineen boksen.

Comment

• Ik zou eerst eens bellen om te vragen of het wel doorging

Comment

• Nieuwtje uit de Mtb wereld. Mogelijk start Miguel Martinez opnieuw in het mountainbiken en wel bij een Belgische ploeg.

Wordt vandaag beslist......

Comment

• ik heb die anders verleden jaar wel in Houffa voor m'n lens zien passeren. 1 of ander obscuur frans of italiaans ploegje.
                                    Zou wel tof zijn, is een grote coureur maar op persoonlijk vlak wel een arrogante kwast. Heel moeilijk in de omgang, een beetje zoals een wegcoureur. Niet zoals we gewoon zijn van de gemiddelde mtb-er.

Comment

• Die moeilijke omgang is de reden dat hij een team opzoekt waar hij zijn zin wat kan in doen.
                                      Hij reed bij Felt vorig jaar.....

Comment

Tuur, effe geluk gehad medunkt.
                                        Ik besef het vandaag nog meer, ik begrijp zelfs niet hoe ik dit zonder hoofdpijn heb verteerd ! Wel een beetje een blauw oog nu, da's wat minder, evenals een stijve schouder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                          Die moeilijke omgang is de reden dat hij een team opzoekt waar hij zijn zin wat kan in doen.
                                          Hij reed bij Felt vorig jaar.....
                                          Da's inderdaad een speciaal kereltje. Bleef destijds halsstarrig met cantilever brakes rijden, terwijl de anderen allemaal al op V-brakes overgeschakeld waren. En nog reed hij ze nagenoeg allemaal op nen hoop. Kerel mag dan best arrogant zijn, rijden kan (kon) 'ie wel, en da's het voornaamste voor ne coureur. Je hebt ook arrogante mannekes die niet kunnen rijden, da's veel erger.

Comment

Working...
                                          X