Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenOef !
Vraagje : heeft er iemand ervaring om een niet-specifieke tubelessband toch op een tubelessvelg te monteren ?
Ik heb nu Furious Fred tubeless, maar dat is slechts 2.0 en voor in de duinen en op het strand zou ik graag met 2.2 rijden.
Die zijn niet beschikbaar in tubeless maar er is wel een versie die "double defense" wordt genoemd. Het zou volstaan om wat meer vloeibaar product erin te doen om ze ook mooi dicht te maken.
Dat zou voor mij een goede oplossing zijn, want ik heb enkel wielen met UST tubelessvelgen (Mavic X819 en SLR)
Double Defense gaat niet veel uitmaken, het zijn vooral de flanken die veel latex opslorpen.
Een binnenbandje kan je ook proberen, maar met Notubes hou je tenminste het tubeless voordeel. En het gewicht blijft iets lager, toch ook mooi meegenomen.
Comment
-
Het ongelooflijk prachtige taurine frame kan blijkbaar toch stuk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenNotubes ingieten, dreft op de banddraad, compressor om op te blazen en veel schudden. Effe kijken waar er nog Notubes nog door komt, schudden en effe laten ronddraaien..
Double Defense gaat niet veel uitmaken, het zijn vooral de flanken die veel latex opslorpen.
Een binnenbandje kan je ook proberen, maar met Notubes hou je tenminste het tubeless voordeel. En het gewicht blijft iets lager, toch ook mooi meegenomen.
Ik dacht dat Double Defense juist stijvere flanken betekende ?
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenMet die die hard cannondale fans ga ik ik met onthouden van commentaar, maar tis moeilijk.....heel moeilijk
Ze zien er alleszins mooi uit, echter het blijven en zijn Amerikanen. Verder NO comment
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenMet die die hard cannondale fans ga ik ik met onthouden van commentaar, maar tis moeilijk.....heel moeilijk
Ze zien er alleszins mooi uit, echter het blijven en zijn Amerikanen. Verder NO comment
Daar bestaat garantie voor he..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenUiteraard geen binnenbandje om de redenen die je zelf noemt.
Ik dacht dat Double Defense juist stijvere flanken betekende ?
Aan de luchtdichtheid gaat het weinig verschil maken volgens mij.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenZeg gerust je mening hoor, 't is niet omdat ik met een '07 Taurine rijd en daar heel tevreden van ben, dat er niets kan voorvallen hé
Een mtb dient om het zwaardere terrein op te zoeken, en dan gebeurt er al eens wat. Niks mis mee voor mijn part..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenUiteraard geen binnenbandje om de redenen die je zelf noemt.
En, een pat die los komt van het frame (in dit geval de pat om de kabel van de voorderailleur te spannen) heeft mijn inziens weinig te maken met het 'ruw' en/of 'echt MTB gebruik' van een frame te maken... naar mijn gedacht. Heeft meer met een kinderziekte van de eerste taurine frames te maken... denk ik, de latere taurines zouden daar geen last meer van hebben... volgens de uitleg op mountainbike.be alleszins toch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk BerichtenAmerikanen niet echt, aziaten eerder..
Daar bestaat garantie voor he..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk weet waarom ik zwijg. Daag me zo niet uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWat zijn die oh zo enorme voordelen van het tubeless rijden dan?
Daarenboven kan je met weinig druk rondrijden zonder gevaar voor snakebites, da's nog het belangrijkste voordeel trouwens. (heb hier aan zee op de golfbrekers regelmatig "dangggg" tot op de velg omdat ik met 1,5bar rijd daar)
Ook de lekbestendigheid tegen doorns en kleine nagels is mooi meegenomen, maar dan moet je idd Notubes vloeistof gebruiken (doe ik ook al jaren)
Redenen genoeg dus, ik gebruik al 10 jaar tubeless en nooit gedacht terug te keren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet ongelooflijk prachtige taurine frame kan blijkbaar toch stuk!
http://forum.mountainbike.be/viewtop...=asc&start=211
Bij Cervélo zit ik al aan mijn 3de R3, telkens mooi garantie, ik klaag niet, ook omdat het eigenlijk kleine, ongevaarlijke gebreken waren. R3 blijft een superframe, de Taurine ook volgens mij, dergelijke afbreekpunten zijn blijkbaar de boosdoeners bij de lichte carbonframes (bij de R3 was er ook een probleem bij de bevestiging van de derailleurkabel aan de achtervork)
Bij die Taurine ook : het frame zelf is niet kapot hé. Ik zou me meer vragen stellen mocht het frame scheuren op plaatsen waar het onder zware druk staat.
Neemt allemaal niet weg dat het natuurlijk niet zou mogen, maar als het in garantie mooi en vlot opgelost wordt mag je als klant niet klagen vind ik.
Comment
-
S’HEERENBERG, Netherlands - Specialized Europe BV announces a sales stop for the 2010 versions of its Epic and Era models. They are equipped with seat stays that, as Specialized calls it, “have material problems.”
The sales stop does not apply for Epic/Era and S-Works Epic Comp 29er models.
Specialized dealers have been informed about the problems and directed to stop the sale of the following models:- 2010 Epic Marathon Carbon
- 2010 Epic Expert Carbon
- 2010 Epic Expert
- 2010 Epic Comp Carbon
- 2010 Epic Comp (see photo)
- 2010 Era FSR Comp
- 2010 Era FSR Expert
Ook "Amerikanen". Mij stoort het toch mateloos dat er bij die mannen met de regelmaat van de klok fietsen verkocht worden met serieuze problemen. De verlijmingsproblemen van bv Cannondale zijn er nu toch al meer dan 2 jaar.
Tja, je wil imago, marketing en ondertussen in Azië naar de goedkoopste producten zoeken.
Ok anderen kunnen dit ook eens aan hunne rekker hebben, maar het valt toch op dat het bij Amerikanen veel meer gebeurd.
Ze zijn te laks in:
- testen: alles moet snel geintroduceerd worden, te snel
- leveranciers, onderaannemers in Azië worden uitgeperst tot het bot voor winstmaximalisatie en tja dat tast zeker je kwaliteit aan.
Een Europeaan is toch meer kwaliteitsbewust en gaat zijn product sterker opbouwen.
Ik zal wel ongelijk krijgen van de die hard fans, maar ik zie wat ik zie. dagdagelijks....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenWel, ik heb bij de overschakeling naar tubeless ondervonden dat je makkelijker stuurt met die banden. (vgl op dit punt met koerstubes : ook als ze hard staan voelen ze comfortabeler aan dan een gewone band met binnebandje, subtiele verschillen, maar toch scheelt het)
En de tijd dat koerstubes voelbaar beter bolden dan draadbandjes ligt toch ook al even achter ons. De bandjes van tegenwoordig bieden nagenoeg hetzelfde comfort en dezelfde rolweerstand als een tube, als je ze op dezelfde druk zet weliswaar. Met tubes rijden heeft mijn inziens nog twee voordelen tegenover draadbandjes: de bouw van de velg is eenvoudiger en bijgevolg lichter als een clincher wiel (dus... gewichtsvoordeel) en je kan een tube tot gemakkelijk 12 bar hard zetten terwijl een draadband z'n maximum op ongeveer een 8,5 à 9 bar zit. 12 bar is echter te hard om gewone wegritten en/ of koersen te rijden en wordt enkel op de piste en bij sommige tijdritten gebruikt. Nog weinig tot geen voordelen voor de 'gewone' wegrijder dus, daarom zie je ook meer en meer competitierijders met bandjes rijden.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDaarenboven kan je met weinig druk rondrijden zonder gevaar voor snakebites, da's nog het belangrijkste voordeel trouwens. (heb hier aan zee op de golfbrekers regelmatig "dangggg" tot op de velg omdat ik met 1,5bar rijd daar)
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenOok de lekbestendigheid tegen doorns en kleine nagels is mooi meegenomen, maar dan moet je idd Notubes vloeistof gebruiken (doe ik ook al jaren)
Redenen genoeg dus, ik gebruik al 10 jaar tubeless en nooit gedacht terug te keren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenAls je een frame krijgt in garantie, tja dan is er geen reden tot klagen vind ik.
Nee, ook al kost het geen zak en krijg je elke keer een nieuw frame zonder morren, ik vind het niet kunnen, zeker niet voor premiummerken als Cervélo, Cannondale,... .
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenBij Cervélo zit ik al aan mijn 3de R3, telkens mooi garantie, ik klaag niet, ook omdat het eigenlijk kleine, ongevaarlijke gebreken waren. R3 blijft een superframe, de Taurine ook volgens mij, dergelijke afbreekpunten zijn blijkbaar de boosdoeners bij de lichte carbonframes (bij de R3 was er ook een probleem bij de bevestiging van de derailleurkabel aan de achtervork)
Bij die Taurine ook : het frame zelf is niet kapot hé. Ik zou me meer vragen stellen mocht het frame scheuren op plaatsen waar het onder zware druk staat.
Neemt allemaal niet weg dat het natuurlijk niet zou mogen, maar als het in garantie mooi en vlot opgelost wordt mag je als klant niet klagen vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenS’HEERENBERG, Netherlands - Specialized Europe BV announces a sales stop for the 2010 versions of its Epic and Era models. They are equipped with seat stays that, as Specialized calls it, “have material problems.”
The sales stop does not apply for Epic/Era and S-Works Epic Comp 29er models.
Specialized dealers have been informed about the problems and directed to stop the sale of the following models:- 2010 Epic Marathon Carbon
- 2010 Epic Expert Carbon
- 2010 Epic Expert
- 2010 Epic Comp Carbon
- 2010 Epic Comp (see photo)
- 2010 Era FSR Comp
- 2010 Era FSR Expert
Ook "Amerikanen". Mij stoort het toch mateloos dat er bij die mannen met de regelmaat van de klok fietsen verkocht worden met serieuze problemen. De verlijmingsproblemen van bv Cannondale zijn er nu toch al meer dan 2 jaar.
Tja, je wil imago, marketing en ondertussen in Azië naar de goedkoopste producten zoeken.
Ok anderen kunnen dit ook eens aan hunne rekker hebben, maar het valt toch op dat het bij Amerikanen veel meer gebeurd.
Ze zijn te laks in:
- testen: alles moet snel geintroduceerd worden, te snel
- leveranciers, onderaannemers in Azië worden uitgeperst tot het bot voor winstmaximalisatie en tja dat tast zeker je kwaliteit aan.
Een Europeaan is toch meer kwaliteitsbewust en gaat zijn product sterker opbouwen.
Ik zal wel ongelijk krijgen van de die hard fans, maar ik zie wat ik zie. dagdagelijks....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Tubeless banden wegen al meer dan gewone banden, nog eens van die vloeistof erin en je zit al ongeveer op hetzelfde gewicht als een gewone band met binnenband zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat kan je moeilijk beoordelen denk ik. Elke band op zich heeft al een ander 'comfortabelheidsgevoel', kan je niet onmiddellijk linken aan het wel of niet tubeless rijden vrees ik.
En de tijd dat koerstubes voelbaar beter bolden dan draadbandjes ligt toch ook al even achter ons. De bandjes van tegenwoordig bieden nagenoeg hetzelfde comfort en dezelfde rolweerstand als een tube, als je ze op dezelfde druk zet weliswaar. Met tubes rijden heeft mijn inziens nog twee voordelen tegenover draadbandjes: de bouw van de velg is eenvoudiger en bijgevolg lichter als een clincher wiel (dus... gewichtsvoordeel) en je kan een tube tot gemakkelijk 12 bar hard zetten terwijl een draadband z'n maximum op ongeveer een 8,5 à 9 bar zit. 12 bar is echter te hard om gewone wegritten en/ of koersen te rijden en wordt enkel op de piste en bij sommige tijdritten gebruikt. Nog weinig tot geen voordelen voor de 'gewone' wegrijder dus, daarom zie je ook meer en meer competitierijders met bandjes rijden.
Niet alleen mijn ervaring, ook die van renners die afwisselen tussen beide types
Op een koersfiets echter maar nuttig in een wedstrijd, ermee trainen doe ik niet owv het geklooi als je lek rijdt (ik heb zo'n busje latex mee), en dat is bij koerstubes het grote nadeel.
Bij MTB kan je tenminste nog altijd een binnenband steken als je bvb een scheur hebt die niet kan gedicht worden door je Notubes.
'k Zou zeggen : probeer eens tubelessbanden uit !
Comment
Comment