ps; die c35 wieltjes van Nys ... amore
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ik had al stilstaand reeds tientallen keren in en uit de pedaal geweest, maar de eerste keer wanneer ik na een paar trappen wilde uitklikken lukte het niet meer. Ik was het dus zeker niet vergeten maar lukte gewoon niet snel genoeg...
Anyway, tzal weer minstens 1-2 weken niks doen worden, pff....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenIk had al stilstaand reeds tientallen keren in en uit de pedaal geweest, maar de eerste keer wanneer ik na een paar trappen wilde uitklikken lukte het niet meer. Ik was het dus zeker niet vergeten maar lukte gewoon niet snel genoeg...
Anyway, tzal weer minstens 1-2 weken niks doen worden, pff....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten... en je gewone pedalen aanschaffen.
Dus 1 tip, als je het ook wil doen op uw nieuwe fiets, let echt héél goed opt int begin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenexcuses dat ik je lomp noemde, maar ik herinner mij niet dat het bij mij zo moeilijk ging. Is ook al 15j geleden ondertussen
misschien moet je de pedalen minder straf afregelen, bij de meeste pedalen kan je dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk BerichtenNene, ik ben geen opgever. Hopelijk geen scheur of breuk zodat ik mss binnen 2 weken eens opnieuw kan proberen...
Dus 1 tip, als je het ook wil doen op uw nieuwe fiets, let echt héél goed opt int begin.
Nog veel succes bij het oefenen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenHeb bewust voor gewone pedalen gekozen en wel om deze reden.
Nog veel succes bij het oefenen.
In het begin kan dat wat onwennig zijn, maar de meesten zijn er heel snel mee weg.
Comment
-
Dat discussietje van tubes vs. banden effe oprakelen
Ik heb het eens nagevraagd en in het profpeloton rijden ze nog bijna allemaal met tubes. Tubes rijden nog altijd dat beetje beter dan banden. En dan is er nog een reden: Wanneer je lekt rijdt met een tube is het makkelijker dan een plat bandje om te rijden en dus ook veiliger als je tussen de auto's zit.
Maar voor toeristen en wielrenners die nog geen belofte zijn, zijn tubes de hogere prijs niet waard tenzij je vaak grote wedstrijden rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten@ Jakkel: Maar dan ben je steeds aangewezen op bijpassend schoeisel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten@ Jakkel: Maar dan ben je steeds aangewezen op bijpassend schoeisel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenDat discussietje van tubes vs. banden effe oprakelen
Ik heb het eens nagevraagd en in het profpeloton rijden ze nog bijna allemaal met tubes. Tubes rijden nog altijd dat beetje beter dan banden. En dan is er nog een reden: Wanneer je lekt rijdt met een tube is het makkelijker dan een plat bandje om te rijden en dus ook veiliger als je tussen de auto's zit.
Maar voor toeristen en wielrenners die nog geen belofte zijn, zijn tubes de hogere prijs niet waard tenzij je vaak grote wedstrijden rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk BerichtenZo'n mountainbike schoenen zijn nog makkelijk om mee te stappen hoor, sommige lijken zelfs op stevige wandelschoenenOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad, maar je hebt MTB schoenen die over een soepele en uitgeholde zool beschikken waar het (klik)plaatje in verzonken is. Daar kan je dan ook heel makkelijk mee stappen. Voorts heb je nog klikpedalen die langs één kant een gewone pedaal zijn. De Shimano SPD M324 bijvoorbeeld. Kan je ook met gewone schoenen gemakkelijk gaan fietsen.
Dit weet ik dan ook weer. Vooral dat er pedalen zoals hierboven bestaan, wist ik niet.
Mijn vermoeden zegt me dat ik hier op het mtb-subforum weer wat meer zal komen vertoeven.
Comment
Comment