Welke prijs mag ik me bij zo'n stel pedalen voorstellen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mountainbikers-topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichtenhttp://www.bikegear.be/winkel/index....oducts_id=1424
Goedkoper ga je ze volgens mij niet vinden in België.
In andere fietsenwinkels waarschijnlijk rond de 40 euro.
Bikegear is trouwens één van de goedkoopste online shops in België, misschien wel de goedkoopste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenInderdaad, veel goedkoper ga je ze hier in België niet gemakkelijk kunnen vinden.
Bikegear is trouwens één van de goedkoopste online shops in België, misschien wel de goedkoopste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk BerichtenThx guys!
Dit weet ik dan ook weer. Vooral dat er pedalen zoals hierboven bestaan, wist ik niet.
Mijn vermoeden zegt me dat ik hier op het mtb-subforum weer wat meer zal komen vertoeven.
Al moet ik zeggen dat ik op mijn dubbelzijdige pedalen ook met gewone schoenen rijd om even naar de bakker te gaan. Voor korte afstanden lukt dat aardig.
Comment
-
Amai, dit vind ik nu eens een knappe fully:
Comment
-
Das een hele lijst.
Heel kort
-Een BB30 is meer oversized, heeft dus een grotere diameter (betere verdeling van de kracht).
-De cups zitten in het frame waardoor je Q factor daalt en je dus ook weer beter kracht kan overbrengen.
-En nee je kan dat niet in een "gewoon" frame persen, je hebt een specifiek frame nodig.
Daar Shimano hier geen patent op heeft willen ze er ook niet mee werken. Maw je hebt of adapters nodig om een Shimano cranck te monteren (maar dan is het "voordeel" weg) of je moet een andere cranck monteren (bv FSA of Sram).
Er valt nog meer over te vertellen maar wil het kort houden.
Over Cannondale heb ik gezwegen vorige keer en dat doe ik nu ook, hoe moeilijk ook
Comment
-
Aha, alright. Thx!
Zeg gerust wat je wil, ik ben een beetje een C'dale-aanhanger, maar ik weet ook dat dat merk niet 't summum is. Zelfs al lees ik er véél slechts van, of kunnen honderden mensen me overtuigen dat een ander merk beter is voor minder geld, dan nog ga 'k niet wisselen. 'k Ben een trouw hondje.
Comment
-
Tis simpel: Amerikanen=kwaliteitsbesef<marketing
Het is een goed gemarketeerd product, mooi getekende frames, maar kwalitatief is het echt bibberen. Ik denk (samen met een andere Amerikaan) het merk met de meeste garanties in fietsland.
Als ik zie hoe dat gemaakt is en met welk risico ze nieuwe producten in de markt gooien met als hoofdmotivatie marketing komt mijn haar recht.
Ik spreek niet graag over mijn eigen merken (tenzij ik ze moet verdedigen ) maar dan zou ik toch eerder een kwalitatief onderbouwd merk komen. Zou dat echt totaal niet kunnen kopen.
Misschien komt het ook wel omdat ik te goed ingelicht ben.
En de Flash is een prachtig frame hé, over mooi bestaat er voor mij geen discussie, op dat vlak scoren ze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenTis simpel: Amerikanen=kwaliteitsbesef<marketing
Het is een goed gemarketeerd product, mooi getekende frames, maar kwalitatief is het echt bibberen. Ik denk (samen met een andere Amerikaan) het merk met de meeste garanties in fietsland.
Als ik zie hoe dat gemaakt is en met welk risico ze nieuwe producten in de markt gooien met als hoofdmotivatie marketing komt mijn haar recht.
Ik spreek niet graag over mijn eigen merken (tenzij ik ze moet verdedigen ) maar dan zou ik toch eerder een kwalitatief onderbouwd merk komen. Zou dat echt totaal niet kunnen kopen.
Misschien komt het ook wel omdat ik te goed ingelicht ben.
En de Flash is een prachtig frame hé, over mooi bestaat er voor mij geen discussie, op dat vlak scoren ze.
Over die kwaliteit. Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad, en vertrouw op de goede garantie-afhandeling waar je veel positiefs over hoort.
De fietsen van Cannondale die ik heb, ben ik zeer tevreden van, meer dan van andere fietsen waar ik mee gereden heb.
Om vernieuwend op de markt te komen, moet je soms een risico durven nemen, maar gesteund door een goede garantie, zie ik daar geen probleem in.
Met Trek, Scott, Specialized, Radon en Merida heb ik ook gereden, maar niet zo graag als nu met de C'dales. Ieder zijn ding natuurlijk.
Als je opmerkingen hebt over C'dale, gooi ze dan zeker in de groep, ik zie niet in waarom je je zou inhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk BerichtenIk spreek niet graag over mijn eigen merken (tenzij ik ze moet verdedigen )
Comment
-
Verdorie schone fiets:
Felt Bicycles is a performance-oriented brand focused on making cutting-edge bicycles for Road, Triathlon, Track, MTB, Cyclocross, Gravel, Adventure, and E-Bikes. With a focus on speed and an innovative spirit, each Felt bicycle brings the passion of California riding to cyclists worldwide.
Heeft wat weg van de nieuwe Scales.
Comment
-
Ik heb ook al een aantal Cannondales versleten. Ik rijd er zelfs al mee sinds mijn 13de.
Eén Cannondale race-frame werd mij destijds geleverd met een heel klein deukje en wat opgedroogde druppels lak. Dat is toen volledig gratis onder garantie vervangen geweest.
Vergeet ook niet dat Cannondale één van de eerste grote MTB-merken was dat levenslange garantie gaf op zijn frames.
Ook over mijn Taurine-frame ben ik zeer tevreden. Aan de research en de ontwikkeling is duidelijk tijd en geld besteed geweest. En dat kan je niet van alle carbon-frames zeggen. Ik denk nu bv. aan een Viper carbon hardtail-frame dat een paar jaar geleden bokkehard reed.
Nu kan ik best geloven dat Cannondale niet hét beste merk is, maar ik zei echt geen reden om het af te breken. Tuurlijk is het een vrij duur merk, maar je hebt zoveel producten met een hoogwaardige reputatie die relatief duur zijn. En in feite vind ik een Taurine op dat vlak zéér goed meevallen. Over de duurzaamheid van een Taurine, kan ik evenwel niet veel zeggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk heb die pedalen, maar ik heb nog maar 1 kant gebruikt.
Trapt lekker!
Lang leve SPD's ik zou nooit meer zonder kunnen... het is een kwestie van ze juist af te stellen.
Comment
-
Ja dat is het ambetante als je met gewone schoenen rijdt, de SPD-kant komt steeds boven. Ik heb daar ferm op gevloekt vorige week in de sneeuw, maar dat was een situatie waarin ik met klikkers ook moeite gehad zou hebben.
En op die andere kant kan je niet trappen met gewone schoenen.
Maar ik gebruik mijn fiets te veel voor korte ritjes, en dan wil ik niet iedere keer die schoenen aan doen. En zonder die schoenen op SPD-pedalen lukt echt niet goed vind ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenVerdorie schone fiets:
Felt Bicycles is a performance-oriented brand focused on making cutting-edge bicycles for Road, Triathlon, Track, MTB, Cyclocross, Gravel, Adventure, and E-Bikes. With a focus on speed and an innovative spirit, each Felt bicycle brings the passion of California riding to cyclists worldwide.
Heeft wat weg van de nieuwe Scales.
+
Vélos en carbone légers adaptés à toutes sortes de terrains et de conditions météorologiques. Conçus et assemblés en France. À découvrir en ligne.
Dromen mag
Comment
Comment