Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tot mijn eigen verbazing gaat mijne velo toch vlot in de auto.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Idd best knap maar ik zou het zelf nooit kopen. Als ik vant weekend de Lotto win, dan wil ik wel een hard-tail Trek met een fully Lapierre

+
      Vélos en carbone légers adaptés à toutes sortes de terrains et de conditions météorologiques. Conçus et assemblés en France. À découvrir en ligne.

Dromen mag
      Misschien moeten we eens een topic maken met onze droombikes.
      voor mij is het simpel, ik rij er al mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Idd best knap maar ik zou het zelf nooit kopen. Als ik vant weekend de Lotto win, dan wil ik wel een hard-tail Trek met een fully Lapierre

+
        Vélos en carbone légers adaptés à toutes sortes de terrains et de conditions météorologiques. Conçus et assemblés en France. À découvrir en ligne.

Dromen mag
        Mooie keuze! Lapierres zijn inderdaad knappe fietsen, maar nogal duur vind ik.
        Ik moet eens nadenken over mijn droomfietsen. Van een Scale 35 ben ik zot sinds ik hem voor het eerst zag. Dus zo ééntje met wat andere onderdelen op. XX-groep met groene accenten en een Fox/SID met groene decals of zo.

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        voor mij is het simpel, ik rij er al mee
        Goed idee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          Geen woorden maar daden!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Tis simpel: Amerikanen=kwaliteitsbesef<marketing

Het is een goed gemarketeerd product, mooi getekende frames, maar kwalitatief is het echt bibberen. Ik denk (samen met een andere Amerikaan) het merk met de meeste garanties in fietsland.
            Ik heb drie Cannondales, waar er ondertussen twee de deur van uit zijn. Een CAAD3 MTB van '99 (F1000), die is meer dan 8 jaar lang dikwijls écht wel zwaar op de proef gesteld geweest. Dat was een ongelooflijk prachtframe, ik heb 'm gewoon weggedaan omdat ik simpelweg iets nieuw wilde. Lak was supersterk en het frame was minutieus tot in de kleinste details afgewerkt. Het CAAD8 frame van m'n C'dale koersfiets net hetzelfde, al was die lak net iets minder. Net als het Caffeine frame van de 4SL die ik nu nog heb trouwens. Die mindere lakkwaliteit zou trouwens te wijten zijn aan het feit dat verven tegenwoordig minder solventen (mogen) bevatten. Ook de lak van m'n Colnago raceframe nu is niet meer die superlak van vroeger, en da's toch ook een premiummerk, dus ik wil die stelling wel geloven. Maar op het vlak van sterkte en stijfheid, allemaal superframes naar mijn mening! Ik vertoef toch al een heel tijdje in het 'toeristen-MTB-wereldje' en ik ken ook veel mensen die met Cannondale rijden of gereden hebben. Ik heb één keer een geval geweten van een gebroken optimo frame van een kameraad, en dat werd toen héél snel vervangen in garantie. Voor de rest nog niemand geweten met kaderproblemen. Met de Cannondale carbonframes heb ik persoonlijk geen ervaring, maar ik ken in mijn nabije omgeving wel twee mensen met een taurine carbon frame van C'dale. Allebei echt geen platte gasten die het echte werk niet schuwen, en die hebben nog niks problemen gehad. Ik heb wel op mountainbike.be gelezen dat iemand problemen met z'n taurine frame had, meer bepaald een afgebroken kabelhouder van de voorderailleur. Blijkbaar een kinderziekte van de eerste taurine frames, zou nu verholpen zijn.

Ook van de Headshok veervorken van Cannondale kan ik persoonlijk niks slechts zeggen, de F1000 had een Fatty D (60 mm) en die heeft het gans zijn carrière schitterend gedaan. Nu een Fatty Ultra (80 mm), en tot nu toe doet die het ook nog heel goed. Heeft na 2,5 jaar nog steeds geen last van drukverliezen, en ik rij nu toch al ongeveer een jaar rond met 8 bar i.p.v. de aanbevolen 5 bar voor mijn gewicht (dichtingen worden dus harder belast).

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
            Als ik zie hoe dat gemaakt is en met welk risico ze nieuwe producten in de markt gooien met als hoofdmotivatie marketing komt mijn haar recht.
            Ja, zo kan iedereen wat komen vertellen hé.
            Heb je daar enig bewijs van, kan je die uitspraak staven met iets,... ?

Ik spreek niet graag over mijn eigen merken (tenzij ik ze moet verdedigen ) maar dan zou ik toch eerder een kwalitatief onderbouwd merk komen. Zou dat echt totaal niet kunnen kopen.

Misschien komt het ook wel omdat ik te goed ingelicht ben.
            Zeg er dan meteen eens bij op welk vlak 'uw merk' dan zo veel beter is als Cannondale.

En de Flash is een prachtig frame hé, over mooi bestaat er voor mij geen discussie, op dat vlak scoren ze.
            Mooi is voor iedereen anders, over het aspect 'mooi' heeft iedereen wel zo zijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Tot mijn eigen verbazing gaat mijne velo toch vlot in de auto.....

Daar zeg je al zoiets.
              Zou mijne mtb (maatje 16) passen in de koffer van een Audi A4? Welteverstaan met de achterbank naar voor geklapt en eventueel met één of beide wielen uit de mtb gehaald.
              Kan bij mijn cabje de achterbank evenzeer naar voor klappen maar de kofferopening is sowieso te smal om het fietskader tussen te krijgen dus de enige oplossing is de A4 nemen om hem gaan af te halen.

Comment

• Naar huis fietsen hé zeg...
                Als je de twee wielen eruit haalt is dat ongeveer 1.10 meter lang, moet wel lukken denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                  Naar huis fietsen hé zeg...
                  Als je de twee wielen eruit haalt is dat ongeveer 1.10 meter lang, moet wel lukken denk ik.
                  Pffff!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                    Daar zeg je al zoiets.
                    Zou mijne mtb (maatje 16) passen in de koffer van een Audi A4? Welteverstaan met de achterbank naar voor geklapt en eventueel met één of beide wielen uit de mtb gehaald.
                    Kan bij mijn cabje de achterbank evenzeer naar voor klappen maar de kofferopening is sowieso te smal om het fietskader tussen te krijgen dus de enige oplossing is de A4 nemen om hem gaan af te halen.
                    Die keren dat ik alleen op verplaatsing ga (en dus geen zin heb om mijn dakdrager op m'n A4 te plaatsen) steek ik m'n 18 inch MTB in de koffer. Ik moet er het voorste wiel afhalen dan gaat dat vlot zelfs... kan zijn dat 't er ook in kan zonder 't wiel er af te halen maar dan zal 't prutsen (= mogelijks lakschade aan je auto of fiets ) zijn.

Comment

Daar zeg je al zoiets.
                      Trekhaak op de cab? Van een afneembare heb je toch geen last. Op mijn nieuwe Bimmer heb ik ook een afneembare.
                      En als er toch nooit een fiets in mijn wagen moet, is de ruimte van de 1-reeks groot genoeg voor mij. We hebben geen kinderen, dus de achterbank wordt niet veel gebruikt, behalve om wat spullen op te leggen.
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                        Die keren dat ik alleen op verplaatsing ga (en dus geen zin heb om mijn dakdrager op m'n A4 te plaatsen) steek ik m'n 18 inch MTB in de koffer. Ik moet er het voorste wiel afhalen dan gaat dat vlot zelfs... kan zijn dat 't er ook in kan zonder 't wiel er af te halen maar dan zal 't prutsen (= mogelijks lakschade aan je auto of fiets ) zijn.
                        Ik herinnerde me daarstraks dat we ooit de koersfiets van mijn broer in de koffer van de A4 hebben gedropt en dit ging ook vlotjes, weliswaar door ook het voorste wiel er eerst af te halen.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Trekhaak op de cab? Van een afneembare heb je toch geen last. Op mijn nieuwe Bimmer heb ik ook een afneembare.
                        En als er toch nooit een fiets in mijn wagen moet, is de ruimte van de 1-reeks groot genoeg voor mij. We hebben geen kinderen, dus de achterbank wordt niet veel gebruikt, behalve om wat spullen op te leggen.
                        Wie zet er nu een trekhaak op een cab?
                        Qua kofferruimte om vb een fiets in te droppen was mijn vorige A3 beter geschikt maar het zij zo.
                        Eens proberen dat ik mijn mtb niet in mijne cab krijg met kapje open en achterbank naar beneden.

Comment

• Dus je koopt liever een A4 break met minder uitrusting dan een goed uitgeruste A3 cab met afneembare trekhaak?
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Dus je koopt liever een A4 break met minder uitrusting dan een goed uitgeruste A3 cab met afneembare trekhaak?
                            Heb ik ergens gezegd dat ik een A4 break ga kopen?
                            No way! En zeker niet om enkel een mtb te kunnen vervoeren.

Comment

Heb ik ergens gezegd dat ik een A4 break ga kopen?
                              No way! En zeker niet om enkel een mtb te kunnen vervoeren.
                              Ik bedoelde ook niet dat je er eentje gaat kopen ...

Dus je geeft mij gelijk dat een afneembare trekhaak op een cab helemaal zo slecht nog niet is.
                              Het is niet dat je daar ook maar iets van ziet als dat ding gedemonteerd is.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik bedoelde ook niet dat je er eentje gaat kopen ...

Dus je geeft mij gelijk dat een afneembare trekhaak op een cab helemaal zo slecht nog niet is.
                                Het is niet dat je daar ook maar iets van ziet als dat ding gedemonteerd is.
                                Afneembaar of niet, er komt geen trekhaak op mijne cab.
                                1. een trekhaak op een cab is voor mij absoluut not done, en
                                2. ik ga die kosten, van zowel de trekhaak als fietsendrager, niet maken om er maar af en toe gebruik van te maken.

Comment

Afneembaar of niet, er komt geen trekhaak op mijne cab.
                                  1. een trekhaak op een cab is voor mij absoluut not done, en
                                  2. ik ga die kosten, van zowel de trekhaak als fietsendrager, niet maken om er maar af en toe gebruik van te maken.

Mijn punt is gewoon dat je jezelf het plezier van een cabrio niet moet ontzeggen, enkel en alleen om een fiets te kunnen vervoeren. Maar goed, ik was even vergeten dat vrouwen meestal niet zo rationeel over problemen nadenken.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Maar goed, ik was even vergeten dat vrouwen meestal niet zo rationeel over problemen nadenken.

BARDAF

ok ik ben al weg..

Comment

• Hopelijk heb ik geen ban aan mijn been.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn punt is gewoon dat je jezelf het plezier van een cabrio niet moet ontzeggen, enkel en alleen om een fiets te kunnen vervoeren. Maar goed, ik was even vergeten dat vrouwen meestal niet zo rationeel over problemen nadenken.
                                        Ik heb er dan ook geen moment aan gedacht om mij het plezier van mijn cabrio te ontzeggen en dit voor een mtb.

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                        Hopelijk heb ik geen ban aan mijn been.
                                        Weten van wie het komt doet al veel, hé.

Comment

• Kijk vol ongeloof eens naar dit :

Comment

Working...
                                          X