Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
het gaat beide bergop maar daar houdt het wel op vergelijkbaar te zijn.
Zoals ik al gezegd heb, als het een gewone offroad klim is, geen toestanden met boomwortels, losliggende leistenen, overdreven modderige toestanden. M.a.w., als er nagenoeg geen technische toestanden aan te pas komen. Dan is dat net hetzelfde, ik heb al genoeg offroad en 'onroad' klimwerk verricht om dat te weten hoor.
Zoals ik al gezegd heb, als het een gewone offroad klim is, geen toestanden met boomwortels, losliggende leistenen, overdreven modderige toestanden. M.a.w., als er nagenoeg geen technische toestanden aan te pas komen. Dan is dat net hetzelfde, ik heb al genoeg offroad en 'onroad' klimwerk verricht om dat te weten hoor.
Je bedoelt dus eigenlijk bvb een schotterklim .
Da's inderdaad vergelijkbaar, zoals je zegt. Maar eens er naar het beste spoor gezocht moet worden, voorzichtig met traktie en sturen moet omgegaan worden, dan spreek IK pas van een offroad klim. Da's het soort klim waarin je begrijpt waarom er een 22 vooraan op je fiets zit
Dat is ook het verschil tussen een mountainbiker en een fietser
2199 euro adviesprijs, Trek 8500 is inderdaad ook een knappe fiets...
Voor die F1?
Tiens, is Cannondale goedkoper geworden? Er zitten alleszins betere wielen op dan op de oude F1.
Nice dus! Ik zou het wel weten voor die prijs (rekening houdend met mijn voorkeuren uiteraard).
Je bedoelt dus eigenlijk bvb een schotterklim .
Da's inderdaad vergelijkbaar, zoals je zegt. Maar eens er naar het beste spoor gezocht moet worden, voorzichtig met traktie en sturen moet omgegaan worden, dan spreek IK pas van een offroad klim. Da's het soort klim waarin je begrijpt waarom er een 22 vooraan op je fiets zit
Dat is ook het verschil tussen een mountainbiker en een fietser
Tja, je moet het verschil durven en WILLEN zien he
Komt bij dat een ongetrainde fietser een serieuze berg helemaal niet opkomt, niet in 32-28 en ook niet in 22-34
De man die van mij een foto trok toen ik de eerste maal boven aankwam op de Ventoux, had er met zijn aftandse mtb/citybike 3u45 over gedaan vanuit Bédoin. Zo'n ding van de Carrefour, spatbordjes, pakdrager, niet werkende dynamo, je kent dat wel.
Wel in koersbroek. Ook respect voor hoor, maar plezant vond hij het niet..
De man die van mij een foto trok toen ik de eerste maal boven aankwam op de Ventoux, had er met zijn aftandse mtb/citybike 3u45 over gedaan vanuit Bédoin. Zo'n ding van de Carrefour, spatbordjes, pakdrager, niet werkende dynamo, je kent dat wel.
Wel in koersbroek. Ook respect voor hoor, maar plezant vond hij het niet..
Kan ik geloven.
Los van de conditie: dat soort fiets alleen al!
Je bedoelt dus eigenlijk bvb een schotterklim .
Da's inderdaad vergelijkbaar, zoals je zegt. Maar eens er naar het beste spoor gezocht moet worden, voorzichtig met traktie en sturen moet omgegaan worden, dan spreek IK pas van een offroad klim. Da's het soort klim waarin je begrijpt waarom er een 22 vooraan op je fiets zit
Dat is ook het verschil tussen een mountainbiker en een fietser
Is een fietser dan geen mountainbiker... of omgekeerd?
Ik heb al dikke wijven volledig bepakt en gezakt naar boven zien rijden in de Alpen. Super kleine versnelling en tegen 3 per uur. Boven geraken doet iedereen... .
De man die van mij een foto trok toen ik de eerste maal boven aankwam op de Ventoux, had er met zijn aftandse mtb/citybike 3u45 over gedaan vanuit Bédoin. Zo'n ding van de Carrefour, spatbordjes, pakdrager, niet werkende dynamo, je kent dat wel.
Wel in koersbroek. Ook respect voor hoor, maar plezant vond hij het niet..
Naar boven wil ik daar nog mee rijden maar naar beneden???? Geen haar op mijne kop dat daar ook maar aan denkt!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb ooit lang geleden de Ventoux afgevlamd met een MTB met Alivio cantilever remmen, vrij goedkope dingen dus. Geen probleem hoor.
Een goedkope groep, als die in orde is, dan remt dat ook goed hoor.
Alivio vind je niet op een Carrefour-fiets, vrees ik. En als het ook nog een aftands ding is ...
Maar idd, groepen als Alivio doen hun werk ook, zeker als ze nog niet te oud zijn en goed zijn afgesteld.
Alivio vind je niet op een Carrefour-fiets, vrees ik. En als het ook nog een aftands ding is ...
Maar idd, groepen als Alivio doen hun werk ook, zeker als ze nog niet te oud zijn en goed zijn afgesteld.
Al eens een 'carrefourfietske' van dichtbij bekeken? De meesten hebben zelfs V-brakes, heel goedkope slecht afgewerkte dingen, maar die werken zeker niet slechter dan een Alivio van 15 jaar geleden hoor. En, ook al ziet een fiets er aftands uit, dan is hij per definitie niet persé ook aftands als het op het mechanische aankomt. Ik kan mij trouwens moeilijk inbeelden dat iemand de Ventoux gaat beklimmen en afdalen met slecht afgestelde remmen en/of versleten remblokken.
Al eens een 'carrefourfietske' van dichtbij bekeken? De meesten hebben zelfs V-brakes, heel goedkope slecht afgewerkte dingen, maar die werken zeker niet slechter dan een Alivio van 15 jaar geleden hoor. En, ook al ziet een fiets er aftands uit, dan is hij per definitie niet persé ook aftands als het op het mechanische aankomt. Ik kan mij trouwens moeilijk inbeelden dat iemand de Ventoux gaat beklimmen en afdalen met slecht afgestelde remmen en/of versleten remblokken.
Wij als passionele fietsers zouden dat zeker niet doen neen maar die ééndagsvliegen ...
Al eens een 'carrefourfietske' van dichtbij bekeken? De meesten hebben zelfs V-brakes, heel goedkope slecht afgewerkte dingen, maar die werken zeker niet slechter dan een Alivio van 15 jaar geleden hoor. En, ook al ziet een fiets er aftands uit, dan is hij per definitie niet persé ook aftands als het op het mechanische aankomt. Ik kan mij trouwens moeilijk inbeelden dat iemand de Ventoux gaat beklimmen en afdalen met slecht afgestelde remmen en/of versleten remblokken.
Je moet je niet zo aangevallen voelen.
Tuurlijk weet ik dat die dingen V-brakes hebben. Dat ontken ik ook niet. Er zijn er zelfs bij met schijfremmen, al zijn dat natuurlijk wel mechanische.
V-brakes op zich zijn ook niet zaligmakend. Ze moeten nog wat stevig zijn ook.
Als tieners stelden wij onze cantilevers zo in dat ze maximale remkracht boden: d.w.z. het kabelhangertje tussen de remmen zo laag mogelijk en de spanning van de remmen zelf net hard genoeg zodat ze naar buiten veerden. Dat laatste was een enorm voordeel op Dia Comp 986-remmen, die standaard op mijn Cannondale M2000 zaten. In tegenstelling tot veel andere remmen, kon je daar de spanning van de veertjes traploos instellen. Perfect te regelen zonder veel moeite.
Later verving ik die remmen door Maguna HS33 Race, dewelke wel beter presteerden in modder en op vlak van doseerbaarheid natuurlijk.
Je moet je niet zo aangevallen voelen.
Tuurlijk weet ik dat die dingen V-brakes hebben. Dat ontken ik ook niet. Er zijn er zelfs bij met schijfremmen, al zijn dat natuurlijk wel mechanische.
V-brakes op zich zijn ook niet zaligmakend. Ze moeten nog wat stevig zijn ook.
Als tieners stelden wij onze cantilevers zo in dat ze maximale remkracht boden: d.w.z. het kabelhangertje tussen de remmen zo laag mogelijk en de spanning van de remmen zelf net hard genoeg zodat ze naar buiten veerden. Dat laatste was een enorm voordeel op Dia Comp 986-remmen, die standaard op mijn Cannondale M2000 zaten. In tegenstelling tot veel andere remmen, kon je daar de spanning van de veertjes traploos instellen. Perfect te regelen zonder veel moeite.
Later verving ik die remmen door Maguna HS33 Race, dewelke wel beter presteerden in modder en op vlak van doseerbaarheid natuurlijk.
Ik voel mij ook helemaal niet aangevallen! Waar haal jij dat toch altijd man?? Ik zeg toch gewoon m'n ding?
Uw 'cantileverervaringen' doen hier trouwens niks terzake... enfin...
Comment