Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik voel mij ook helemaal niet aangevallen! Waar haal jij dat toch altijd man?? Ik zeg toch gewoon m'n ding?
Uw 'cantileverervaringen' doen hier trouwens niks terzake... enfin...
Een aftandse citybike uit een supermarkt? Lijkt mij niet direct over een fiets van de laatste drie, vier jaar te gaan. Dus veel kans dat het er eentje was met cantilevers.
Voorts had jij het ook zelf over Alivio-cantilevers.
En dan mag ik niets zeggen over cantilevers? Wat ben je weer vriendelijk vandaag!
Ik was in Oostenrijk toch blij dat ik schijfremmen had, al zit dat waarschijnlijk tussen de oren.
In welke omstandigheden?
Ik vind dat V-brakes puur qua remkracht niet onderdoen voor schijfremmen. Wel qua doseerbaarheid, maar dat heeft ook veel te maken met het fiet dat deftige schijfremmen hydraulisch zijn. Minder met het feit dat het om schijfremmen gaat.
Spreken we over natte en/of modderige omstandigheden, dan is er wel verschil tussen schijf- en velgremmen.
Een aftandse citybike uit een supermarkt? Lijkt mij niet direct over een fiets van de laatste drie, vier jaar te gaan. Dus veel kans dat het er eentje was met cantilevers.
Maar man toch, cantilevers of V-brakes, who cares? Het ging erover dat je met beiden naar beneden kunt vlammen...
Trouwens, rij maar eens één wintertje met een 'carrefourfietske' de winter door, die ziet er dan zo aftands als maar kan zijn uit hoor. Dus... het zou er ook best één met V-brakes geweest kunnen zijn. Als je dan toch weer begint te muggeziften...
Voorts had jij het ook zelf over Alivio-cantilevers. En dan mag ik niets zeggen over cantilevers?
Inderdaad had ik het over cantilevers, om aan te tonen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met die remwerking die niet toereikend zou kunnen zijn...
Uw persoonlijke cantileverafstellingen doen uiteindelijk niks terzake.
Hou op met uw insinuaties alsof ik NIET vriendelijk zou zijn vriend. JIJ voelt je duidelijk weer aangevallen terwijl ik gewoon m'n ding zeg. Je lijkt me weer redelijk opgefokt te zijn, enfin...
Inderdaad had ik het over cantilevers, om aan te tonen dat het allemaal zo'n vaart niet loopt met die remwerking die niet toereikend zou kunnen zijn...
Uw persoonlijke cantileverafstellingen doen uiteindelijk niks terzake.
Euhm ... We zeggen beiden dat cantilevers nog best hun werk kunnen doen, maar jij beweert nu dat de afstelling van cantilevers er niet toe doet?
Sorry, maar als je een beetje ervaring hebt met cantilevers, zou je maar al te goed moeten beseffen dat de afstelling van dat soort remmen uitgebreider is en meer invloed heeft op de remkracht dan bij V-brakes.
En dan nog beweren dat je wél vriendelijk bent ook.
Ik zal nog eens mijn best doen om het hier wat aangenamer te maken voor iedereen.
Euhm ... We zeggen beiden dat cantilevers nog best hun werk kunnen doen, maar jij beweert nu dat de afstelling van cantilevers er niet toe doet?
Door de verandering in de hefboomwerking (zoals jij blijkbaar deed) kan een cantilever anders werken, remslag kan minder of meer zijn, met bijhorende andere remkracht om uiteindelijk net dezelfde remwerking te verkrijgen. Maar de remwerking op zich blijft net hetzelfde. Want die is immers onlosmakelijk verbonden aan het concept op zich. Het is flink dat je uw persoonlijke afstelling komt vertellen en dat je dat weet, maar uiteindelijk doet het niets terzake.
Door de verandering in de hefboomwerking (zoals jij blijkbaar deed) kan een cantilever anders werken, remslag kan minder of meer zijn, met bijhorende andere remkracht om uiteindelijk net dezelfde remwerking te verkrijgen. Maar de remwerking op zich blijft net hetzelfde. Want die is immers onlosmakelijk verbonden aan het concept op zich. ...
De ene cantilever is zeer zeker de andere niet. Vergelijk eens een Arch Supreme met een XT of zelfs XTR van Shimano, dan weet je het wel. Stoppen doen ze allemaal, uiteindelijk
Wat ook nogal belangrijk is, zijn de gebruikte remblokjes. Daar kan je een goede rem mee verkl$ten
De ene cantilever is zeer zeker de andere niet. Vergelijk eens een Arch Supreme met een XT of zelfs XTR van Shimano, dan weet je het wel. Stoppen doen ze allemaal, uiteindelijk
Wat ook nogal belangrijk is, zijn de gebruikte remblokjes. Daar kan je een goede rem mee verkl$ten
Kwaliteitsverschillen zijn er natuurlijk, alsook ook een enigszins ander remgevoel en eventuele progressiviteit in de werking. Maar het concept blijft net hetzelfde.
Tzijn er hier toch een paar rap op hun tenen getrapt! Ga ne keer samen een ritje van 80km rijden en drink dan samen ne leffe of drie ge zult er deugd van hebben
Tzijn er hier toch een paar rap op hun tenen getrapt! Ga ne keer samen een ritje van 80km rijden en drink dan samen ne leffe of drie ge zult er deugd van hebben
Door de verandering in de hefboomwerking (zoals jij blijkbaar deed) kan een cantilever anders werken, remslag kan minder of meer zijn, met bijhorende andere remkracht om uiteindelijk net dezelfde remwerking te verkrijgen. Maar de remwerking op zich blijft net hetzelfde. Want die is immers onlosmakelijk verbonden aan het concept op zich. Het is flink dat je uw persoonlijke afstelling komt vertellen en dat je dat weet, maar uiteindelijk doet het niets terzake.
Waar begin jij nu weer over?
Het ging over de werking van cantilevers vs V-brakes vs schijfremmen. En dan zou de afstelling er niet toe doen.
De ene cantilever is zeer zeker de andere niet. Vergelijk eens een Arch Supreme met een XT of zelfs XTR van Shimano, dan weet je het wel. Stoppen doen ze allemaal, uiteindelijk
Wat ook nogal belangrijk is, zijn de gebruikte remblokjes. Daar kan je een goede rem mee verkl$ten
Voilà. En daar was ik dan nog niet eens over begonnen.
Tzijn er hier toch een paar rap op hun tenen getrapt! Ga ne keer samen een ritje van 80km rijden en drink dan samen ne leffe of drie ge zult er deugd van hebben
Been there, done that.
Althans, een dappere poging ondernomen, maar door de houding van een welbepaald individu, heb ik het na twee keer wel opgegeven.
Met een goede v-brake of cantilever kan je misschien gecontroleerd een asfaltafdaling nemen, maar veel lol ga je er niet aan beleven. Velg loopt warm, slijt uit. Volledig tot stilstand komen zal al stukken moeilijker worden als er ineens een auto voor je stil staat. Uitwijken naar rechts is meestal geen optie, tenzij je een parachute op je rug hebt hangen.
Als je dan off-road gaat afdalen van zo'n deftige col, met respectabele snelheid, kom je met v-brakes bijlange niet toe. 1 onverwachte hindernis waar je volledig voor moet stoppen, en daar ga je.
Waarom is dat toch zo'n probleem als er hier geschreven wordt dat iemand alleen nog schijfremmen wilt ? Om te bewijzen dat het met oudere spullen ook nog werkt ? Kan best, maar met schijfremmen is het leuker.
Remgrip gaat maar tot de gelijke van de bandengrip, maar met schijfremmen blijf je makkelijker op de rand, en blijft de remkracht constanter, ongeacht de omstandigheden.
Als je per sé met goede v-brakes hetzelfde wil doen, niets houdt je tegen...ook je remmen niet meer na een tijdje
Tussen alle soorten remmen bestaat een groot verschil, en in die soorten remmen, heb je ook nog eens massa's verschillen. Redelijk nutteloos om daar over te discussiëren.
Comment