Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
    hoezeer ik ook content was van die HS33's.
    Mocht je nu zeggen hoezeer ik content was van mijn G. dan zou ik het graag horen, maar in Magura heb ik geen aandelen

Comment

Uit eigen ervaring: Combinatie HS33 op een keramische velgrand (ge kunt het zien op mijn specialized die hier te koop staat) is SUPERRRRR.... zolang het droog is!!!!!!! In lichte regen valt er bergaf nog mee te leven maar als het water giet is het een RAMP! Ooit een keer een Ardense helling afgekomen in de gietende regen en er gebeurde vanalles maar vertragen was er niet bij of kmoest mijn remhendel tot achter mijn oren trekken.
      Het voordeel is wel dat met de juiste blokjes zeeeeeeer lang kan gereden worden want ze slijten niet!
      Ik heb een Bataille des Ardennes zo gereden in de gietende regen. Ook met de HS33 op keramische velg, maar stoppen was er niet meer bij. Meerdere hellingen te voet moeten doen, was een complete ramp, die rit. Dat waren 80 heeeel lange kilometers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Ik heb een Bataille des Ardennes zo gereden in de gietende regen. Ook met de HS33 op keramische velg, maar stoppen was er niet meer bij. Meerdere hellingen te voet moeten doen, was een complete ramp, die rit. Dat waren 80 heeeel lange kilometers.
        Te voet?? Dat voor iemand met de nick 'kamikaze'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Awel, da's een heel duidelijke uitleg. Neemt niet weg dat V-brakes of zelfs de oubollige cantilevers best wel volstaan, ook al moet je harder knijpen om hetzelfde resultaat te bekomen. Martinez bolde jaren na de komst van de V-brakes nog met cantilevers. 't Is wel een raar manneke, maar toch.
          Da's zoals zeggen dat je de Ventoux ook opraakt met een bakkersfiets, dat volstaat ook...

Is dat nu zo moeilijk om zonder al te veel gepalaver als algemene stelregel te aanvaarden dat er niks boven schijfremmen gaat, alle MTB-omstandigheden in 8 genomen ?

Ik had op mijn eerste MTB cantilever remmen en dat trok op niks qua remkracht. In de Alpen bijna in het decor gegaan omdat de remmen onvoldoende kracht hadden. Tegenwoordig kan je met schijfremmen meer kracht uitoefenen met 1 zacht vingertje. Harder knijpen en 'tzelfde resultaat ? Denk het niet. 't Is zoals Kami zegt : het betekent soms het verschil tussen tijdig stoppen/afremmen en botsen/vallen...

Comment

Ken je de laatste helling van die tocht ? Waar ze vroeger met een telefoon met lange draad de eindtijd naar beneden doorbelden ?
            Die helling, zonder deftige remmen, wel met fully toen nog...da's gekkenwerk..Heb toen mijne makker ingehaald die een paar 100m voor me reed, alleen door daar niet remmend af te hotsen en botsen...Nooit meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Da's zoals zeggen dat je de Ventoux ook opraakt met een bakkersfiets, dat volstaat ook...
              Als die bakkersfiets een 22 - 32 heeft steken gaat dat inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Is dat nu zo moeilijk om zonder al te veel gepalaver als algemene stelregel te aanvaarden dat er niks boven schijfremmen gaat, alle MTB-omstandigheden in 8 genomen ?

Ik had op mijn eerste MTB cantilever remmen en dat trok op niks qua remkracht. In de Alpen bijna in het decor gegaan omdat de remmen onvoldoende kracht hadden. Tegenwoordig kan je met schijfremmen meer kracht uitoefenen met 1 zacht vingertje. Harder knijpen en 'tzelfde resultaat ? Denk het niet. 't Is zoals Kami zegt : het betekent soms het verschil tussen tijdig stoppen/afremmen en botsen/vallen...
              Ah, daar heb je onzen tuur weer. De kop komt nog eens uit het zand.

Beste vriend, ik moet u teleurstellen. Want zoals wel meer het geval is bij u hanteer je een vrij selectief leesgedrag als het over mijn posts handelt. Lees eens alles goed. En dan zal je (hopelijk) beseffen dat ik op enkele details na eigenlijk net hetzelfde zeg als u.

Heb ik gezegd dat schijfremmen niet de beste remmen zouden zijn in alle omstandigheden? Dacht het niet.
              Ik heb enkel gezegd dat, ja zelfs cantilevers, voor het gewone cross country werk ruimschoots voldoen bij DROOG weer! Niks meer, niks minder. De rest verzin je 'r zelf (weeral eens) bij man.

Comment

heb je de bataille al gereden, naam is niet gestolen hoor. Als het dan rotweer is is dat gewoon de hel .

Comment

• Toch jammer dat iemand met zijn gepalaver (zoals Tuur het mooi verwoordde) eigenlijk een heel topic verkloot..

Voor mij genoeg reden om dit topic niet meer te bekijken.. spijtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                    Toch jammer dat iemand met zijn gepalaver (zoals Tuur het mooi verwoordde) eigenlijk een heel topic verkloot..
                    Kan ik alleen maar beamen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                      heb je de bataille al gereden, naam is niet gestolen hoor. Als het dan rotweer is is dat gewoon de hel .
                      zou dit jaar niet meer georganiseerd worden, volgens O²bikers..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Toch jammer dat iemand met zijn gepalaver (zoals Tuur het mooi verwoordde) eigenlijk een heel topic verkloot..

Voor mij genoeg reden om dit topic niet meer te bekijken.. spijtig
                        ik zou daar gewoon over skippen als het u niet interesseert, en de volgende post in dit topic lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                          zou dit jaar niet meer georganiseerd worden, volgens O²bikers..
                          gelukkig hebben we het traject nog op GPS

Comment

• RIP Davy

Ik verneem zonet het overlijden van Davy Coenen. Een van onze talentrijkste mountainbikers stierf aan kwaadaardige hersentumor op 29 jarige leeftijd.

Vorige week had ik hem nog op mail......

RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                              Ik verneem zonet het overlijden van Davy Coenen. Een van onze talentrijkste mountainbikers stierf aan kwaadaardige hersentumor op 29 jarige leeftijd.

RIP
                              Ik ken de man niet maar damn, zo'n jong iemand op dergelijke manier, pff...

Comment

• Ik wist al langer dat 'm ziek was. Maar dit is wel effe slikken.

Een collega van me heeft een jaar of twee terug nog een Granville MTB van 'm gekocht...

Comment

RIP
                                  Dan is het zeer snel gegaan, Onlangs hoopte hij nog de 30 te halen. Kanker is een vreselijke ziekte, en zeker voor zo een jonge persoon. Mijn innige deelneming aan zijn familie en vrienden

Comment

RIP
                                    Amai da's verschieten

Comment

• We kunnen mensen naar de maan schieten, atoombommen bouwen, zelfs van een man een vrouw maken en omgekeerd maar een geneesmiddel voor zo'n vreselijke ziekte ontwikkelen kunnen we nog steeds niet! Zou het kunnen zijn dat het de farmaceutische industrie meer opbrengt om mensen lang aan de geneesmiddelen te houden dan ze te genezen ... (voor alle duidelijkheid dit was geen vraag!)

Rust in vrede! Hopelijk naar een betere plaats want de wereld zijn we toch maar schoon aan het verzieken!

Comment

• Sterkte ook Johan, nooit leuk om een vriend te verliezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                          gelukkig hebben we het traject nog op GPS
                                          Track gevonden, krakken op sporen

RIP Davy, en sterkte aan de familie..
                                          Last edited by ; 09/02/2010, 23:27. Reden: track gevonden

Comment

Working...
                                          X