Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Davy Coenen. Die naam zegt mij precies iets.
    Sterkte aan familie en vrienden alleszins!
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
      Sterkte ook Johan, nooit leuk om een vriend te verliezen...
      Een vriend is een groot woord, ik heb 3 jaar met hem (zeer positief) samengewerkt en bij zijn ziekte was het logisch dat hij kon genieten van een positief woordje.

Ik ben wel diep onder de indruk door dit van zo kortbij te zien.....

Comment

• Cancer is a bitch...

Comment

• Taurine is voorzien van vers materiaal (ketting, kettingbladen en cassette) en ik heb nu ook Furious Fred 2.25 laten steken met Notubes erin. Ben eens benieuwd of dat wat gaat houden, want die 2.25 is dus geen tubelessband. Volgens een maat die er al heel de winter mee rijdt op die manier zou het geen probleem mogen zijn, 't zal in elk geval een vooruitgang zijn in los zand tov mijn 2.0

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
            ik zou daar gewoon over skippen als het u niet interesseert, en de volgende post in dit topic lezen.
            Goed advies, kijken of het me lukt om dat in de praktijk te brengen

Mijn bike is in ieder geval klaar, als ik na de eerste rit tevreden ben over de werking van de versnellingen dan maak ik de binnenkabels nog op lengte en voorzie ik ze nog van een eindkapje.

Ben eens benieuwd wat dat gaat geven, dat snowbiken

Comment

• Mooi!
              Je bent precies ook niet van de kleinsten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                Mooi!
                Je bent precies ook niet van de kleinsten...
                Hmm, die reaktie kreeg ik al eerder op deze foto .. denk dat het erger lijkt dan het is

Ik ben 1m89 met een binnenbeenlengte van 89cm

Comment

• Het lijkt enorm hoog. Ik denk dat mijn bbl iets groter is, maar ik zit toch véél minder hoog zo op het zicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Het lijkt enorm hoog. Ik denk dat mijn bbl iets groter is, maar ik zit toch véél minder hoog zo op het zicht.
                    Grond - BB = 34,7cm
                    Zitbuis vanaf center BB = 55cm
                    Zadelpen van frame tot kop = 26cm

Totale hoogte zadelvlak vanaf de grond = 115cm

Comment

• Ik denk dat uw bracket hoger zit, mijn frame is 21" en mijn zadel steekt maar iets van een 20 cm uit denk ik.
                      Straks eens meten!

Comment

• Zou goed kunnen!

Eerlijk gezegd was ik wat verrast door de lange zitbuis. Officieel is het een 21,25 inch zitbuis. Dus zou het 54cm moeten zijn en niet 55cm. Ik zal wel verkeerd meten :-)

De maatvoering van het frame is vooral gekozen op basis van de bovenbuis. Of de zadelpen nu 26cm of 30cm uit het frame steekt, dat is immers allebei ok :-)

Comment

• Het bracket zit idd nogal hoog.
                          Als het bracket even hoog zit als de assen van de wielen, is dat ongeveer 33 cm, maar op de foto ziet het ernaar uit dat het bracket hoger zit dan de assen van de wielen, en dan begint het toch redelijk hoog te worden.

Edit:
                          Nog eens goed gekeken. Mijn gok: 34 cm. En ik zal er niet ver naast zitten. Meet het eens na.
                          Ter vergelijking: een hardtail met een vork met wat veerweg (8-10 cm) zit op ongeveer 30 cm of een klein tikkeltje meer.
                          Last edited by Beta; 12/02/2010, 19:58.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                            Het bracket zit idd nogal hoog.
                            Als het bracket even hoog zit als de assen van de wielen, is dat ongeveer 33 cm, maar op de foto ziet het ernaar uit dat het bracket hoger zit dan de assen van de wielen, en dan begint het toch redelijk hoog te worden.

Edit:
                            Nog eens goed gekeken. Mijn gok: 34 cm. En ik zal er niet ver naast zitten. Meet het eens na.
                            Ter vergelijking: een hardtail met een vork met wat veerweg (8-10 cm) zit op ongeveer 30 cm of een klein tikkeltje meer.
                            De opgave van Titus is 34,7cm dus jouw gok komt aardig uit ;-) Ik heb het wel niet nagemeten. Het is ook afhankelijk van een aantal factoren. Inbouwlengte van de voorvork, hoogte van de banden, hoeveelheid lucht in de banden..
                            En last but not least, zoals je misschien kunt zien is de achterdemper op twee manieren te monteren, dit resulteert in 100mm of 127mm veerweg. Dat heeft ook zo zijn invloed op de geometrie in het algemeen :-)

Zondag de eerste echte rit, dus ik ben eens benieuwd hoe dat bevalt.

Overigens, de hoogte van het bracket is voor een fully met deze veerweg op zich vrij normaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              De opgave van Titus is 34,7cm dus jouw gok komt aardig uit ;-) Ik heb het wel niet nagemeten. Het is ook afhankelijk van een aantal factoren. Inbouwlengte van de voorvork, hoogte van de banden, hoeveelheid lucht in de banden..
                              En last but not least, zoals je misschien kunt zien is de achterdemper op twee manieren te monteren, dit resulteert in 100mm of 127mm veerweg. Dat heeft ook zo zijn invloed op de geometrie in het algemeen :-)

Zondag de eerste echte rit, dus ik ben eens benieuwd hoe dat bevalt.

Overigens, de hoogte van het bracket is voor een fully met deze veerweg op zich vrij normaal
                              Laat het ons gerust weten.
                              Met wat reed je daarvoor?
                              De brackethoogte is idd niet abnormaal hoog. Mijn Super V zat ongeveer 1 cm lager, had achteraan 12 cm veerweg, maar vooraan slechts 8 cm. Theoretische waarden.
                              Hoeveel veerweg heb jij vooraan? 12 cm?
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Laat het ons gerust weten.
                                Met wat reed je daarvoor?
                                Hoeveel veerweg heb jij vooraan? 12 cm?
                                De laatste vijf jaar: Klein Palomino,Turner Five Spot, Santa Cruz VP Free, Rocky Mountain Hammer

De eerste twee verkocht, de laatste twee zijn een jaar geleden gestolen :-(

De Pike is een dual air (niet verstelbaar) met 140mm veerweg

Comment

De laatste vijf jaar: Klein Palomino,Turner Five Spot, Santa Cruz VP Free, Rocky Mountain Hammer

De eerste twee verkocht, de laatste twee zijn een jaar geleden gestolen :-(

De Pike is een dual air (niet verstelbaar) met 140mm veerweg
                                  Leuke fietsen heb je al gehad.
                                  Trek je veel de Ardennen of de bergen in?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Leuke fietsen heb je al gehad.
                                    Trek je veel de Ardennen of de bergen in?
                                    Destijds 1 x per jaar naar de Alpen, regelmatig naar Winterberg en Houffalize. Hoe dat nu gaat lopen weet ik nog niet, zal meer in de buurt zijn vrees ik.
                                    Minder tijd wegens papa, en tegenwoordig heb ik ook weer een tweewieler met motor :-)

Comment

Destijds 1 x per jaar naar de Alpen, regelmatig naar Winterberg en Houffalize. Hoe dat nu gaat lopen weet ik nog niet, zal meer in de buurt zijn vrees ik.
                                      Minder tijd wegens papa, en tegenwoordig heb ik ook weer een tweewieler met motor :-)
                                      Allez, proficiat met het vaderschap.
                                      En met de motor.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

Welke moto heb je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Welke moto heb je?
                                          Dacht ik ook even te vragen, maar ten eerste is dat nogal off-topic en ten tweede ...

Wie zoekt, die vindt.
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X