Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
    Allez, proficiat met het vaderschap.
    En met de motor.
    Dank!

De motor is alleen voor daguitstappen (>400km), de fiets is ook fijn in de directe omgeving.

Comment

• Prijs-kwaliteit ook een best sterk merk precies: http://www.stevensbikes.de/2010/inde...ent&lang=nl_NL

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
        Prijs-kwaliteit ook een best sterk merk precies: http://www.stevensbikes.de/2010/inde...ent&lang=nl_NL
        Idd. Dat is al een lange tijd zo. Dit merk bestaat al langer dan Canyon of Cube, de twee grootste concurrenten bij ons.
        Knappe fiets trouwens. Ik vind die eenvoud wel mooi. Kromme buizen e.d. zijn nergens voor nodig.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Prijs-kwaliteit ook een best sterk merk precies: http://www.stevensbikes.de/2010/inde...ent&lang=nl_NL
          Gisteren op toertocht de rood-witte hier van tegen gekomen, heel knappe fiets

Comment

• Toen ik nog nieuwe fietsen aan het overwegen was vond ik dat net niet zo goed prijs-kwaliteit...
            Die Stoke bijvoorbeeld, 1300 euro full SLX en Reba. Als je op andere merken een dikke korting rekent zijn die niet duurder.
            Ik denk niet dat je hierop nog 20 procent kan krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Toen ik nog nieuwe fietsen aan het overwegen was vond ik dat net niet zo goed prijs-kwaliteit...
              Die Stoke bijvoorbeeld, 1300 euro full SLX en Reba. Als je op andere merken een dikke korting rekent zijn die niet duurder.
              Ik denk niet dat je hierop nog 20 procent kan krijgen.
              Dat model springt er idd niet uit. Maar die uit de link met Fox vork, carbon frame (onder 10kg), XT onderdelen en goeie garantie, dan valt dat wel nog goed mee.

Dat dat het Belgisch merk was, maar blijkbaar niet..

edit; rond die prijsklasse is de Cannondale F1 ook wel straf, alleen is dat een nogal 'speciaal' geval
              Last edited by ; 15/02/2010, 21:48.

Comment

Dat model springt er idd niet uit. Maar die uit de link met Fox vork, carbon frame (onder 10kg), XT onderdelen en goeie garantie, dan valt dat wel nog goed mee.

Dat dat het Belgisch merk was, maar blijkbaar niet..

edit; rond die prijsklasse is de Cannondale F1 ook wel straf, alleen is dat een nogal 'speciaal' geval
                Nee, 's duits, mijn wegfiets is ook een Stevens.

Albert rijdt ook Stevens trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Nee, 's duits, mijn wegfiets is ook een Stevens.

Albert rijdt ook Stevens trouwens.
                  Duits idd.
                  Ik dacht ook dat je dat merk in ons land nog niet zo overdreven lang kan krijgen. Toch nog niet van in het begin.

De F1 is een beetje een geval apart. Imo zeer aantrekkelijk, maar minder zijn geld waard.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                    De F1 is een beetje een geval apart. Imo zeer aantrekkelijk, maar minder zijn geld waard.
                    Hoezo?

Comment

Die inderdaad wel ja, dan mag je bij Trek al naar een 9.8 kijken en die is een pak duurder.

Comment

Hoezo?
                        Wat, hoezo? Er staan meerdere stellingen in die post van mij ...
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• "Minder zijn geld waard." Dan die Stevens, bedoel je?

Comment

"Minder zijn geld waard." Dan die Stevens, bedoel je?
                            Tuurlijk. Cannondale is en blijft nu eenmaal een "premium" product.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ik zou de meerprijs er wel voor over hebben denk ik.
                              't Is niet dat hij qua afmontage veel moet onderdoen, buiten dan het alu frame t.o.v. carbon (voor mij geen nadeel, tot ik met carbon gereden heb waarschijnlijk).

Comment

Ik zou de meerprijs er wel voor over hebben denk ik.
                                't Is niet dat hij qua afmontage veel moet onderdoen, buiten dan het alu frame t.o.v. carbon (voor mij geen nadeel, tot ik met carbon gereden heb waarschijnlijk).
                                Idem hier hoor.
                                Ik vind de F1 te wit, maar ik zou hem toch zo kopen.
                                Ik ga er dan van uit dat ik in dezelfde categorie zou kopen als ik vorig jaar gedaan heb, en aangezien er in die prijsklasse geen Flash Carbon zit ...
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou de meerprijs er wel voor over hebben denk ik.
                                  Tuurlijk dat, een Cannondale straalt nog altijd meer uit dan zo'n Stevens, een Cannondale is z'n geld waard. Ook al weegt de Stevens wat minder, is 'm een fractie beter uitgerust en is 'ie van carbon. En je moet de verhaaltjes die de ronde doen van dat carbon frames oooh zo zalig zijn en dat ze bijna veringen op zich zijn, ook serieus met een korrel zout nemen, daar is veel marketingpraat bij.

Komt nog eens bij dat de Cannondale veel meer waardevast is dan zo'n Stevens met een ontwerp van 13 in een dozijn. Ik zou 't wel weten hoor.

Comment

• Pff, heel die hype rond de Flash.
                                    Ik snap nog altijd niet wat het nut is van een mountainbike zo licht mogelijk te maken. Tot op zekere hoogte uiteraard wel, maar dingen als velgen in carbon gaan er bij mij niet in.
                                    Nu ja, 't is ook niet iets wat je snel zal zien voor all mountain gebruik. Dat zijn de echte mountainbikes in mijn ogen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      En je moet de verhaaltjes die de ronde doen van dat carbon frames oooh zo zalig zijn en dat ze bijna veringen op zich zijn, ook serieus met een korrel zout nemen, daar is veel marketingpraat bij.
                                      Ik had al zo'n vermoeden. Daar komt nog eens bij dat ik waarschijnlijk niet 'getalenteerd' genoeg ben om verschillen of nuances in reactiviteit en stijfheid te ontdekken tussen een goed aluframe en één in carbon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Tuurlijk dat, een Cannondale straalt nog altijd meer uit dan zo'n Stevens, een Cannondale is z'n geld waard. Ook al weegt de Stevens wat minder, is 'm een fractie beter uitgerust en is 'ie van carbon. En je moet de verhaaltjes die de ronde doen van dat carbon frames oooh zo zalig zijn en dat ze bijna veringen op zich zijn, ook serieus met een korrel zout nemen, daar is veel marketingpraat bij.

Komt nog eens bij dat de Cannondale veel meer waardevast is dan zo'n Stevens met een ontwerp van 13 in een dozijn. Ik zou 't wel weten hoor.
                                        Nochtans is mijn Taurine achteraan echt wel comfortabel, vind ik.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Zou je geen zelfde graad van comfort kunnen bereiken met een lagere bandenspanning, of een flexibele zadelpen bijvoorbeeld?

Comment

Working...
                                          X